10 tendințe în marketingul din 2021 recomandate de o companie din Moldova

29 Apr. 2021, 07:00
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
29 Apr. 2021, 07:00 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Pe pagina de Facebook, compania Purple prezintă 10 tendințe în marketingul digital. Iată ce instrumente și tehnici și-au demonstrat eficiența în creșterea vânzărilor în ultimii 5 ani.

1. Recenziile

Accesul prea ușor și rapid a multor afaceri pe Social Media a provocat scăderea calității și a încrederii în reclame. Anume din acest motiv, oamenii preferă să cumpere de la „branduri verificate sau cel puțin recomandate de un om real”. Dacă aveți clienți mulțumiți, nu uitați să le cereți părerea. Pe de altă parte, recenziile negative ajută mult la îmbunătățirea serviciilor.

2. Adaptarea la nevoile clienților

Modificați-vă produsele/serviciile după gusturile și cerințele clienților. Creați programe de loializare reieșind din doleanțele lor. Customer care rules the world în secolul XXI.

3. Crearea serviciilor adiționale

Ascultați-vă clienții și creați, pentru ei, servicii adiționale, pe care să le utilizeze de mai multe ori. Dacă un client pleacă mulțumit de la brand, șansele să cumpere a doua oară cresc considerabil.

4. Îmbunătățirea produsului/serviciului

În ultimii ani, afacerile se concentrează prea mult pe vânzare, și nu pe loializare. Atunci când produsul este de calitate, e mai simplu să motivezi cumpărarea repetată. Aveți grijă la toate acțiunile de promovare, vânzare și post-vânzare.

5. Generarea de conținut video

Creați reviews pentru produse și servicii, colectați recenzii video, filmați tot ce se întâmplă în procesul de producere. Oamenii cred în ceea ce nu e trucat, simulat, ci redat în realitatea ei, așa cum este ea.

6. Selectarea corectă a rețelelor sociale

Promovarea pe Social Media funcționează, e clar. Dar nu toate afacerile sunt la fel și ceea ce prinde pe Instagram într-un caz poate să nu prindă în altul. Alegeți cu atenție și seriozitate platformele potrivite.

7. Utilizarea Messengerilor în comunicarea cu clienții

Statisticile arată că 56% din clienți preferă să scrie un mesaj online brandului decât să sune la Serviciul de informații. Miliardele de utilizatori de Facebook, Telegram și WhatsApp vă pot deveni clienți. Încercați să înlocuiți apelurile la rece cu vânzarea pe Messenger și veți simți diferența.

8. Pâlniile de vânzare

Pandemia a înlocuit cumpărăturile din impuls cu cele raționale. Multe companii și-au revizuit politica de prețuri și au început să stimuleze mai inteligent vânzările. Pâlniile au devenit mai bine structurate: Lead magnet – Tripwire – Main offer.

9. Atragerea liderilor de opinie

Creați așa produse pe care leaderii de opinie din rândul publicului țintă și-ar dori să le promoveze. Astfel, reclama va avea aspectul conținutului nativ. Și nu uitați de coduri personalizate pentru a urmări conversiile.

10. Chatboții

Roboții sunt extrem de utili în întrebările simple și sunt disponibili 24/24 să răspundă clienților. Aveți însă grijă să „introduceți” comunicarea cu un om real acolo unde o cere clientul și situația. Conform statisticilor, 53% dintre oameni sunt mai predispuși să cumpere de la afaceri care comunică cu ei (le trimit mesaje periodic).

Realitatea Live

05 Iul. 2025, 09:05
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
05 Iul. 2025, 09:05 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Premier Energy și FEE Nord au depus la Agenția Națională pentru Reglementare în Energetică cereri oficiale de reducere a tarifelor reglementate, invocând scăderea costurilor de achiziție pentru perioada iunie-decembrie 2025.

FEE Nord (operatorul de stat care deservește raioanele din nord) propune micșorări de aproape 10 % pentru consumatorii racordați la joasă tensiune și până la 14,7 % la intrarea în rețeaua de transport. Concret, prețul solicitat la punctele de intrare în rețelele de transport este de 264 bani/kWh, față de 310 bani/kWh în prezent; la ieșirea din transport – 289 bani/kWh (-13,5 %); pentru consumatorii de medie tensiune – 318 bani/kWh (-12,6 %); iar pentru cei de joasă tensiune – 422 bani/kWh (-9,8 %).

Premier Energy, care alimentează centrul, sudul și municipiul Chișinău, solicită reduceri mai temperate, de circa 4-6 %. Noile tarife propuse sunt: 285 bani/kWh la intrarea în rețelele de transport (-5,6 %), 309,54 bani/kWh la ieșire (-5,0 %), 312,49 bani/kWh pentru consumatorii de înaltă tensiune (-5,0 %), 333,83 bani/kWh pentru medie tensiune (-4,9 %) și 393,76 bani/kWh pentru joasă tensiune (-4,0 %). Prețul mediu al serviciului universal ar scădea astfel la 374,45 bani/kWh, cu 8,7 % sub nivelul actual de 4,10 lei/kWh (410 bani).

Premier Energy contestă premisele de preț transmise de furnizorul central Energocom, susținând că valorile estimate pentru energia de pe bursa OPCOM ar fi „subestimate”, mai ales pentru lunile de vârf ale anului, și cere ANRE să ia în calcul calculele proprii, bazate pe un curs de 19,90 MDL/EUR și pe o majorare de 22 % a cotațiilor bursiere.

În prezent, tariful la  energia elecctrică este de 4,10 lei/kWh pentru curentul furnizat de Premier Energy, dar cu o compensație aplicată, consumatorii plătesc efectiv 2,34 lei/kWh până la finalul anului. 4,68 lei/kWh achită consumatorii pentru energia furnizată de FEE Nord (în nordul țării), tarif compensat la 2,84 lei/kWh.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO