Petrom ar putea cumpăra zăcământul de gaze operat de Black Sea Oil and Gas în Marea Neagră

08 Nov. 2022, 15:46
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
08 Nov. 2022, 15:46 // Actual //  bani.md

OMV Petrom, al doilea producător de gaze al țării, ar fi interesată să cumpere concesiunea deținută de compania americană Black Sea Oil and Gas (BSOG) din Marea Neagră, care acum produce aproximativ un miliard de metri cubi de gaze pe an, potrivit unor surse din piață. Totul depinde de ce preț vor cere americanii.

“OMV Petrom va accesa camera de date deschisă de BSOG. Are sens pentru ei, pentru că, pe de o parte, exploatarea este lângă perimetrul Neptun Deep, și, pe de altă parte, compania are activitate de extracție a gazelor din Marea Neagră, prin Petromar, și se pot crea sinergii suplimentare. Este prematur să se anticipeze dacă vor depune o ofertă, depinde de suma cerută de BSOG pentru vânzare, dar este clar că sunt interesați”, ne-au declarat surse din piață.

Amintim că, potrivit unor surse citate de publicația Profit.ro, acționarii BSOG – fondul de investiții Carlyle și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) – au solicitat instituțiilor abilitate din România crearea unei camere de date a proiectului de Dezvoltare Gaze Naturale Midia (MGD), singura exploatare offshore de gaze nouă din Marea Neagră, în vederea asocierii cu o terță parte sau chiar a vânzării companiei.

„Carlyle și BERD evaluează semnalele privind interesul unor terțe părți (în proiectul Midia Gas Development – n.r.). Acest lucru ar putea avea ca rezultat o asociere a BSOG cu un alt jucător, vânzarea sau, eventual, păstrarea de către Carlyle a investiției în companie”, a răspuns compania la solicitarea Profit.ro.

BSOG este deținută de cel mai mare fond de private equity din lume, Carlyle, așa că intenția americanilor de a vinde nu este neapărat o surpriză, iar piața se aștepta oarecum la asta – Carlyle nu este companie petrolieră. Pe de altă parte, este un moment bun pentru vânzare, pentru că vorbim deja despre un zăcământ nou, care a intrat în producție în iunie, pe fondul prețurilor mari din piață și a cererii de gaze în creștere, în contextul reducerii livrărilor din Federația Rusă. În plus, s-a vorbit despre posibilitatea ca producția zilnică din blocul operat de BSOG să crească, de la 3 milioane de metri cubi de gaze pe zi, acum, la patru milioane, în viitorul apropiat, după depășirea barierelor legislative.

Realitatea Live

02 Iul. 2025, 09:54
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
02 Iul. 2025, 09:54 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Cele mai faimoase logouri din lume au pornit, adesea, de la idei croite pe fugă. Este și cazul „swoosh-ului” Nike, creat în 1971 de studenta Carolyn Davidson pentru doar 35 de dolari — un preț simbolic pentru o marcă ce avea să atingă, cinci decenii mai târziu, o capitalizare de aproape 2 trilioane de dolari.

Istoria a fost rememorată de PR-experta și fondatoarea BackDoorAgency, Iana Ziab­lina, care a subliniat cât de neașteptate pot fi scânteile de geniu. În plină criză de identitate, profesorul de contabilitate Phil Knight — pe atunci co-fondator al Blue Ribbon Sports, distribuitor al pantofilor japonezi Onitsuka Tiger — a realizat că parteneriatul cu furnizorul din Japonia se apropie de final. Soluția: lansarea unei linii proprii de încălțăminte sport, cu producție deja contractată într-o fabrică din Mexic, dar fără nume și fără logo.

Knight i-a cerut lui Davidson, studentă la design grafic, o idee „măcar acceptabilă” de simbol care să fie aplicat rapid pe cele 300 de perechi aflate pe banda de producție. Dintre câteva schițe, singura care a trezit interes a fost o bifă fluidă — interpretată fie ca aripa zeiței grecești Nike, fie ca un semn de validare. Entuziasmul a fost modest, însă constrângerile de timp au consfințit alegerea.

Numele Nike a venit la scurt timp, propus de angajatul Jeff Johnson, inspirat de un vis în care îi apăruse zeița victoriei.

Astăzi, „swoosh-ul” întruchipează viteză, victorie, mișcare continuă și spirit de aprobarea („bifa” universală). Carolyn Davidson a colaborat încă o perioadă ca freelancer, apoi a părăsit profesia. În 1983, compania i-a mulțumit oficial: i-a oferit un inel cu logo-ul și un pachet consistent de acțiuni, gest care i-a asigurat confortul financiar.

Ziab­lina notează că logouri legendare au avut adesea începuturi similare: Apple a simplificat obsesiv simbolul mușcat al mărului pentru a transmite accesibilitate, iar Rolling Stones au ales faimoasa limbă scoasă într-un spirit de rebeliune. Lecția, spune experta: „Uneori inspirația lovește într-un taxi, la o prelegere sau într-un moment de revoltă — iar acea scânteie poate construi o identitate de miliarde”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO