Nemții burdușesc cu bani banca centrală. Se pregătesc de o eventuală criză energetică

15 Nov. 2022, 10:24
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
15 Nov. 2022, 10:24 // Actual //  bani.md

Autorităţile germane au urgentat pregătirile pentru a putea face livrări de numerar în regim de urgenţă, în cazul în care va exista o criză în aprovizionarea cu electricitate, în ideea de a menţine economia în funcţiune, au declarat mai multe surse din apropierea acestui dosar pentru Reuters.

Conform acestor planuri, Bundesbank (Banca Centrală a Germaniei) va păstra în rezervă sume suplimentare de ordinul miliardelor de euro pentru a putea face faţă exploziei cererii de numerar şi, de asemenea, este posibil să fie introduse limite la extragerile de numerar, a dezvăluit una dintre surse.

Oficialii şi băncile germane analizează de asemenea aspectele ce ţin de distribuţia de numerar, discutând de exemplu prioritizarea carburanţilor pentru firmele care transportă numerar, au dezvăluit alte surse, comentând cu privire la pregătirile care s-au accelerat în ultimele săptămâni, după ce Rusia a redus semnificativ livrările de gaze.

Deşi în public autorităţile germane au dezminţit posibilitatea unui scenariu de tip blackout, aceste discuţii care se poartă între oficialii de la Bundesbank, Autoritatea de reglementare a pieţelor financiare (BaFin) şi mai multe asociaţii din industria financiară, arată cât de în serios iau autorităţile posibila ameninţare şi cum intenţionează să se pregătească pentru posibilele întreruperi în aprovizionarea cu electricitate.

Accesul la numerar este deosebit de important pentru germani, care preţuiesc securitatea şi anonimatul pe care îl oferă plăţile cash, şi care tind să utilizeze numerarul mai mult decât alţi europeni, unii dintre ei păstrând în continuare vechile lor mărci, la mai mult de două decenii după ce au fost înlocuite de euro.

Însă un posibil blackout ridică noi semne de întrebare cu privire la eventualele scenarii iar oficialii germani revizuiesc în mod intensiv pregătirile în contextul în care criza energetică din cea mai mare economie europeană se agravează şi iarna se apropie.

Dacă va izbucni un blackout, o opţiune pentru decidenţi ar fi limitarea cantităţii de numerar pe care persoanele fizice o pot retrage, a spus o sursă citată de Reuters. Stocurile masive de numerar ale Bundesbank sunt pregătite pentru orice explozie a cererii de cash, a mai spus sursa.

Una dintre slăbiciunile identificate în cadrul pregătirilor vizează firmele de securitate care transportă numerarul de la Banca centrală la băncile comerciale şi ATM-uri. Acest sector, care include firmele Brinks şi Loomis, nu este acoperit de legea care prevede accesul prioritar la carburanţi şi telecomunicaţii în cazul unui blackout, subliniază asociaţia profesională BDGW. „Există o serie de breşe importante”, susţine directorul BDGW, Andreas Paulick. Potrivit acestuia, vehiculele blindate care transportă numerar vor trebui să stea la coadă la benzinărie la fel ca toată lumea. „Trebuie să abordăm preventiv scenariul unui blackout. Ar fi complet naiv să nu vorbim despre asta într-un moment precum cel actual”, a spus Paulick.

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală