Cum a reuşit un antreprenor să construiască un imperiu pornind de la o sticluţă

21 Nov. 2022, 05:45
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  bani.md
21 Nov. 2022, 05:45 // Bani și Afaceri //  bani.md

De la o primă sticluţă de mascara produsă în Statele Unite a luat naştere un adevărat imperiu, numit de Thomas Lyle Williams, fondatorul din spatele afacerii, Maybelline. Cine a fost muza care l-a inspirat în alegerea denumirii, dar şi a ideii de business?

Thomas Lyle Williams avea doar 19 ani când i-a venit ideea de a porni o companie producând mascara. Sursa de inspiraţie a fost chiar sora sa, care, după ce îşi arsese accidental genele la aragaz, a încercat să mascheze asta folosind un tuş negru fabricat cu ce avea prin casă – vaselină şi cărbune.
Iniţial, antreprenorul a dat greş, dar a decis să nu se dea bătut, aşa că a angajat un producător de cosmetice care l-a ajutat să lanseze articolul pe care îl dorea: Lash-Brow.

La doi ani distanţă a început să comercializeze produsele sub numele de Maybelline, după sora sa, Mabel, de la care pornise toată ideea afacerii. Maybelline a fost de altfel, compania care a produs prima mascara din prima Statele Unite.

În 1929 antreprenorul a extins gama de produse şi cu alte articole de înfrumuseţare, printre care farduri şi creioane de sprâncene. După cel de-Al Doilea Război Mondial, Maybelline a intrat şi pe alte pieţe.

Ulterior, Williams s-a mutat în California, unde a cumpărat o casă în Hollywood Hills, unul dintre cele mai faimoase cartiere din LA. Partenerul său, Emery Shaver, care se ocupa alături de acesta de publicitate, a contactat o serie de staruri din industria cinematografiei pentru a promova produsele companiei, aşa că brandul a avut din ce în ce mai multă vizibilitate.

În 1967, la patru ani după moartea lui Shaver, antreprenorul a vândut compania către Plough Inc. (în prezent Schering-Plough), întreaga linie de producţie fiind mutată din Chicago în Memphis, Tennessee. Fondatorul a murit în 1976, în L.A.

În 1990, noul proprietar a vândut la rândul său businessul către o firmă de investiţii din New York, Wasserstein Perella & Co., pentru ca în final, în 1996, compania să fie cumpărată de gigantul L’Oréal. În 2001, brandul a fost redenumit Maybelline New York.

În prezent, compania este cel mai mare brand de cosmetice din lume, fiind disponibil în 120 de ţări, inclusiv în România. Printre vedetele care au făcut publicitate brandului se numără Adriana Lima, Gigi Hadid şi Miranda Kerr.

Carte de vizită

1. S-a născut pe 19 ianuarie 1896 în Morganfield, Kentucky, în familia lui Thomas „TJ” Jefferson şi a Susanei Wiliams;

2. În 1912 s-a căsătorit cu Bennie Gibbs, alături de care a avut un fiu căruia i-a dat numele său;

3. După divorţ, antreprenorul s-a mutat la Chicago, unde s-a angajat la Montgomery Ward, o firmă care imprima cataloage expediate prin poştă. Ulterior, a pornit singur un business similar;

4. În 1915 a fabricat primele produse cosmetice, care la doi ani distanţă au început să fie comercializate sub brandul  Maybelline.

Realitatea Live

02 Ian. 2025, 19:12
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
02 Ian. 2025, 19:12 // Actual //  Ursu Victor

Pe 3 ianuarie, Agenția Națională pentru Reglementare în Energetică (ANRE) urmează să decidă asupra unei posibile majorări de 2,2 ori a tarifelor la energia electrică, o schimbare care va avea consecințe semnificative asupra economiei și bugetelor gospodăriilor din Republica Moldova, avertizează economistul Veceslav Ioniță.

În prezent, populația cheltuie anual aproximativ 4,4 miliarde de lei pentru energia electrică. Dacă solicitările furnizorilor vor fi aprobate, această sumă ar putea depăși 9 miliarde de lei. Creșterea ar exercita o presiune uriașă asupra bugetelor familiale, care deja se confruntă cu dificultăți financiare.

Procentul cheltuielilor pentru energia electrică din bugetul gospodăriilor, situat acum între 2% și 2,5%, va crește semnificativ. De asemenea, majorarea tarifelor ar putea adăuga cel puțin 2,5% la rata inflației, care s-ar ridica de la 7% la peste 10%. Această accelerare a inflației va agrava costurile de trai, reducând și mai mult puterea de cumpărare a populației”, a puctat Ioniță.

Situația este cu atât mai alarmantă în contextul unei inflații cumulative de 70% în ultimii patru ani, ce a urmat unei inflații record de aproape 35% în 2022. Această tendință a afectat profund veniturile reale ale cetățenilor, iar categoriile cele mai vulnerabile vor resimți cel mai mult efectele noilor majorări:

  • Bugetarii, ale căror salarii au crescut sub rata inflației.
  • Pensionarii, pentru care ajustările pensiilor nu țin pasul cu scumpirile.
  • Persoanele vulnerabile, care cheltuiesc o parte semnificativă din venituri pe utilități.

Economistul atrage atenția că, dacă nu vor fi găsite soluții pentru a diminua impactul acestor creșteri, Moldova se va confrunta cu un nou val de sărăcie energetică. Facturile mai mari riscă să genereze nemulțumiri sociale masive și să amplifice presiunile economice asupra populației.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală