Contrabandiștii moldoveni își freacă palmele! S-au scumpit țigările în România

04 Apr. 2023, 05:30
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
04 Apr. 2023, 05:30 // Actual //  bani.md

Unul din trei români fumează, țara noastră având una dintre cele mai mari rate ale fumatului din Uniunea Europeană, de 32%. Fiecare scumpire a țigărilor afectează bugetul celor peste 5 milioane de persoane fumătoare.

Majorarea accizei la țigări de la 1 aprilie a determinat deja două dintre cele mai importante companii distribuitoare de țigări din România, Philip Morris (PM) și British American Tobacco (BAT), să scumpească țigările cu 50 de bani pe pachet, relevă datele analizate de Profit.ro.

Acciza specifică la țigarete a fost până pe 31 martie de 459,4 lei/1.000 țigarete (9,2 lei/pachet), de la 1 aprilie aceasta crescând la 493,9 lei/1.000 de țigarete (peste 9,8 lei/pachet). în cazul țigaretelor, acciza datorată este egală cu suma dintre acciza specifică și acciza ad valorem.

În urma scumpirilor efectuate de PM pe 27 martie, un pachet de Marlboro clasic va costa 25 de lei, iar unul de LM – 22,5 lei. La rândul său, BAT a scumpit astăzi pachetul de Kent la 24,5 lei, iar pe cel de Pall Mall, la 23,5 lei.
Profit.ro publică și lista cu noile prețuri ale pachetelor de țigări disponibile pe piața din România.

Imperial Tobacco Distribution vinde pachetul de Davidoff clasic cu 25,5 lei, iar pe cel de West Blue, cu 19,5 lei.

JTI, celălalt mare jucător de pe piața tutunului din România, a majorat, pe 10 ianuarie, prețul pachetelor de țigarete pe care le comercializează cu 0,5 lei, mai arată sursa citată.

Datele Novel Rsearch arată că cele mai multe țigări de contrabandă din Republica Moldova ajung în România.

„Din punct de vedere al provenienței produselor de pe piața neagră, în anul 2022, categoria Duty Free deține cea mai mare pondere în noiembrie, de 38,6%%, cu un avans de 0,9 p.p. față de septembrie. „Cheap Whites” se află în scădere semnificativă cu 7 p.p. până la 33%, Moldova este în creștere cu 9,4 p.p. până la 14,6%, iar Ucraina și Serbia se situează la nivel relativ constant”, spune raportul Novel Research.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

06 Iun. 2025, 10:30
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
06 Iun. 2025, 10:30 // Actual //  Ursu Victor

După ani de întârzieri și zeci de kilometri de drum nefinalizat, șeful Administrației de Stat a Drumurilor (ASD), Sergiu Bejan, anunță reluarea lucrărilor pe șantierul unuia dintre cele mai importante trasee rutiere din Republica Moldova – un proiect început în 2020 și care trebuia finalizat în februarie 2022.

„Până astăzi, acest sector de drum nu este dat în exploatare. A fost un proiect sofisticat, de 85 km, care trece prin mai multe localități strategice, iar traseul este unul vital pentru întreaga rețea rutieră”, a declarat Bejan, într-o conferință de presă.

Proiectul, finanțat cu sprijinul Băncii Internaționale pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BIRD), a fost afectat de o serie de evenimente externe, inclusiv pandemia COVID-19 și războiul din Ucraina, care au dus la schimbarea furnizorilor de materiale de construcție, în special bitum și oțel, din piețele din Ucraina, Rusia și Belarus către cele europene.

Bejan a explicat că întreruperea contractului și relansarea licitațiilor ar fi însemnat o întârziere de cel puțin 2 ani, din cauza procedurilor impuse de finanțatorii internaționali și a necesității de reproiectare și actualizare a rețetelor tehnologice. În plus, lucrările deja executate s-ar fi degradat în lipsa unei continuități.

„Cu efortul Guvernului și al Ministerului Infrastructurii, am reușit să readucem antreprenorul pe șantier. Lucrările sunt executate în proporție de 60%, iar din iunie 2025, vor fi reluate lucrările pe 7 tronsoane simultan. Estimăm că stratul de uzură va fi gata până la sfârșitul anului, urmând ca lucrările de amenajare să fie finalizate în 2026”, a mai spus Bejan.

Drumul de 83 de kilometri trebuia finalizat acum trei ani, însă progresul lucrărilor avansează lent. Valoarea contractului pentru acest proiect se ridică la peste 56 de milioane de euro, finanțare acordată de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD).

În trecut, segmentul Hîncești-Cantemir a fost adjudecat de compania italiană Serenissima Costruzioni S.P.A., însă aceasta nu a reușit să înceapă lucrările, intrând în insolvență. Proiectul a fost reluat ulterior de compania OZKA, care are o experiență de peste 25 de ani în domeniu și 350 de angajați, însă progresul lucrărilor este criticat pentru ritmul lent.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO