Cerințele recruterilor s-au schimbat! Ce abilități caută în potențialii angajați. Vor fi valabile și în următorii 5 ani

02 Iun. 2021, 10:06
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
02 Iun. 2021, 10:06 // Oameni şi Idei //  MD Bani

Majoritatea dintre noi (aproximativ 50) va trebui să ne recalificăm în următorii cinci ani, pe măsură ce „dubla întrerupere” a impactului economic al pandemiei și creșterea automatizării transformă locurile de muncă. Iată de ce este timpul să începem a dezvolta noi abilități, care se vor cere în viitor.

Gândirea critică și rezolvarea problemelor ocupă primul loc pe lista competențelor pe care angajatorii cred că vor crește în evidență în următorii cinci ani. De asemenea, vor fi la mare căutare autogestionarea, învățarea activă, reziliența, toleranța la stres și flexibilitatea.

TOP 10 abilități ale viitorului:

  1. Gândirea Analitică și inovația;
  2. Învățarea activă și strategii de învățare;
  3. Rezolvarea de probleme complexe;
  4. Gândirea critică și analiza;
  5. Creativitatea, originalitatea și inițiativa;
  6. Leadeship și influența socială;
  7. Utilizarea tehnologiilor, monorizarea și controlul;
  8. Technology design și programare;
  9. Reziliență, rezistență la stres și flexibilitate;
  10. Raționament, rezolvare de probleme și ideație. 

În urma unei analize, realizate în baza Forumului economic mondial, ar putea dura de la o lună până la două luni pentru a dobândi una dintre cele mai importante 10 abilități de stăpânire în profesii emergente din oameni și cultură, scrierea conținutului vânzări și marketing.

Ar putea dura de la două până la trei luni pentru ca cursanții să-și extindă abilitățile în dezvoltarea de produse, de date și IA (inteligență artificială). În timp ce un program de învățare de patru luni ar putea ajuta oamenii să se transforme în roluri în cloud și inginerie.

Astfel de cifre sugerează că, deși învățarea unui nou set de abilități este din ce în ce mai accesibilă prin intermediul tehnologiilor digitale, indivizii vor avea nevoie și de timp și de finanțare pentru a putea urmări noi oportunități, notează raportul.

Realitatea Live

22 Oct. 2025, 16:31
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Oct. 2025, 16:31 // Actual //  Ursu Victor

Piața comerțului alimentar din Rusia trece printr-o transformare profundă pe fondul încetinirii economiei și creșterii accelerate a inflației. Tot mai multe lanțuri de retail renunță la supermarketuri și hipermarketuri, înlocuindu-le cu discountere și așa-numitele „magazine pentru săraci”, potrivit datelor Infoline, citate de publicația Kommersant, citată de Moscowtimes.

În primele nouă luni ale anului 2025, în Rusia s-au închis 67 de magazine mari, cu o suprafață totală de peste 185.000 m². De la 2017 încoace, ponderea supermarketurilor și hipermarketurilor în comerțul cu amănuntul s-a redus aproape la jumătate – de la 37% la 21%. În schimb, discounterele au ajuns să domine piața, urcând de la 49,9% la 63,4% din totalul vânzărilor.

Cea mai spectaculoasă creștere o înregistrează însă așa-numitele „magazine pentru săraci” (hard discounters) – unități comerciale cu amenajare simplificată, sortiment redus și prețuri extrem de mici. În ultimii opt ani, ponderea acestora a urcat de la 4,8% la 16,4%, arată analiza Infoline.

Directorul general al companiei „Infoline-Analitika”, Mihail Burmistrov, explică această tendință prin schimbarea comportamentului consumatorilor ruși, care adoptă o strategie de economisire în fața scumpirilor.

„Prețurile ridicate la alimente și scăderea puterii de cumpărare au făcut neprofitabilă deschiderea supermarketurilor mari. Retailerii reacționează rapid, transformând spațiile existente în discountere și depozite pentru livrări online”, afirmă Burmistrov.

Potrivit Asociației Companiilor de Retail din Rusia (AKORT), deschiderea unui discounter costă cu 20–40% mai puțin decât a unui supermarket. În plus, comercianții își reduc sortimentul pentru a limita costurile. În iulie 2025, oferta de produse alimentare în magazine s-a diminuat cu 2,3%, iar cea de bunuri nealimentare – cu 1,8%, potrivit datelor companiei de cercetare Nielsen.

Totodată, crește popularitatea micilor magazine de cartier, cu suprafețe între 100 și 200 m². Numărul acestora a urcat cu 15% într-un singur an, a declarat președintele AKORT, Stanislav Bogdanov. Cu toate acestea, suprafața totală a spațiilor comerciale deținute de retailerii ruși s-a redus cu aproximativ 1%. În prezent, primele 200 de lanțuri de retail operează circa 4.700 de supermarketuri și hipermarketuri la nivel național.

Inflația rămâne principalul factor care obligă populația să economisească. Potrivit datelor oficiale ale Rosstat, prețurile au crescut cu peste 40% de la începutul războiului. Un sondaj al companiei Romir arată că 58% dintre ruși au renunțat la anumite produse, 57% caută alternative mai ieftine, iar 49% fac cumpărături doar în discountere sau încearcă să meargă mai rar la magazine.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII