Huawei își lansează propriul sistem de operare pe smartphone-uri. Un nou rival pentru Android Google și iOS Apple

03 Iun. 2021, 16:08
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
03 Iun. 2021, 16:08 // Au Bani //  MD Bani

Huawei și-a lansat miercuri sistemul de operare auto-dezvoltat pe o serie de dispozitive, inclusiv smartphone-uri. Sistemul de operare dezvoltat de Huawei ar putea fi un nous rival pentru sistemul de operare Android dezvoltat de Google și pentru Apple.

HarmonyOS a fost lansat în 2019 după ce SUA a inclus pe lista neagră Huawei, întrerupând accesul la sistemul de operare Android Google. Această mișcare, alături de sancțiuni suplimentare care restricționează accesul Huawei la semiconductori critici, și-a paralizat afacerea cu smartphone-uri la doar câteva luni după ce a devenit primul jucător din lume.

Huawei dezvoltă HarmonyOS din 2016 și îl facturează ca un sistem de operare care poate funcționa pe mai multe dispozitive conectate la internet, de la smartphone-uri la dispozitive portabile. Compania susține că este ușor pentru dezvoltatori să creeze aplicații care pot funcționa pe diferite produse.

„Huawei va spera că va putea urma exemplul Apple, având o singură platformă software care se extinde în toate direcțiile, oferind o experiență perfectă clienților care cumpără în ecosistemul său de produse.”

Sancțiunile din 2019 care au eliminat Huawei de la Google au însemnat că utilizatorii smartphone-urilor companiei chineze nu au primit actualizări Android.
Huawei a anunțat miercuri că multe dintre telefoanele mai vechi ale companiei vor putea face upgrade la HarmonyOS. Aceste actualizări vor începe de miercuri și vor fi lansate treptat până la anul viitor.

Aplicațiile sunt esențiale

Două sisteme de operare domină piața mobilă de astăzi – Android Google și iOS Apple. În trecut, companiile de la Microsoft la Samsung au încercat și nu au reușit să creeze alternative viabile.

Ceea ce i-a dezamăgit a fost lipsa de scară care nu a reușit să atragă dezvoltatorii pe platformă pentru a crea aplicații. Fără aplicații, este posibil ca utilizatorii să nu dorească să utilizeze software-ul.

Dar Huawei a pus un accent deosebit pe aplicații, iar amploarea companiei și numărul de dispozitive pe care HarmonyOS le poate folosi ar putea atrage dezvoltatorii pe platformă.

Huawei are o suită de aplicații precum mapare și un browser sub o marcă numită Huawei Mobile Services. HMS este similar cu serviciile Google Mobile și oferă seturi pentru dezvoltatori care pot fi utilizate pentru a integra lucruri precum serviciile de localizare în aplicații. HMS are 2,7 milioane de dezvoltatori înregistrați la nivel global.

Firma chineză are, de asemenea, propriul magazin de aplicații numit App Gallery, cu 540 de milioane de utilizatori activi lunari în întreaga lume.

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 15:29
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Nov. 2024, 15:29 // Actual //  Ursu Victor

Transportul feroviar, care reprezintă 13,6% din structura totală a mărfurilor transportate, a marcat cele mai mari scăderi în perioada ianuarie-septembrie 2024. Potrivit datelor statistice, volumul mărfurilor transportate pe calea ferată a scăzut cu 32,9%, iar parcursul acestora a înregistrat o reducere și mai semnificativă, de 36,7%.

Această evoluție negativă reflectă dificultățile cu care se confruntă sectorul feroviar în contextul schimbărilor economice și al restructurărilor interne. Printre posibilele cauze ale declinului se numără scăderea cererii pentru transportul feroviar, concurența cu alte moduri de transport și provocările operaționale întâmpinate de „Calea Ferată din Moldova”.

CFM se confruntă cu grave probleme financiare, acumulând datorii salariale de aproximativ 150 milioane de lei. În ceea ce privește infrastructura, situația este alarmantă: din cele 139 de locomotive aflate în dotare, 134 și-au depășit durata de amortizare, iar peste 25% din infrastructura feroviară necesită reparații capitale. În următorii ani, circulația pe mai mult de jumătate din căile ferate ar putea fi suspendată dacă nu se vor lua măsuri urgente.

În ultimul deceniu, CFM a generat pierderi care se apropie de un miliard de lei, cauzate de scăderea continuă a numărului de pasageri, în special pe rutele internaționale, și a volumului de mărfuri transportate. Veniturile sunt în scădere constantă, iar costurile salvării CFM sunt estimate la câteva sute de milioane de euro.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală