Acţiunile listate pe bursa din Hong Kong continuă să scadă pe fondul prăbuşirii gigantului Evergrande

20 Sept. 2021, 19:00
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
20 Sept. 2021, 19:00 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Dezvoltatorul imobiliar chinez Sinic Holdings Group a întrerupt procesele de tranzacţionare după ce s-a prăbuşit cu 87% în timpul şedinţei din Hong Kong. Volumul de tranzacţionare a fost de aproape 14 ori mai mare decât media înregistrată în ultimul an, potrivit datelor agregate de Bloomberg.

Hang Seng, indicele bursei din Hong Kong, a scăzut cu 3,5% în timpul şedinţei de tranzacţionare de luni, alimentat de prăbuşirea grupului imobiliar Evergrande, care a suferit un declin de 14,17%, conform CNBC.

Recent, compania a raportat datorii de 300 de miliarde de dolari, fluxul de cash aflându-se constant sub presiune. Totuşi, Evergrande a negat faptul că s-ar îndrepta spre faliment, în contextul în care a anunţat că acţiunile vor continua să scadă de-a lungul lunii septembrie.

În prezent, compania are peste 7 miliarde de obligaţiuni la scadenţă, într-o perioadă în care „rapoartele negative ale instituţiilor media” au şubrezit încrederea investitorilor şi băncilor, conform unei declaraţii a Evergrande, scrie Ziarul Financiar.

Indicele Hang Seng Properties a ajuns la minimul ultimelor 52 de săptămâni, tranzacţionându-se în scădere cu 7%.

De asemenea, au scăzut şi acţiunile asiguratorilor prezenţi pe piaţa de capital a oraşului. AIA este pe minus cu 5,2%, în timp ce Ping An Insurance a înregistrat o scădere de 7,4%.

Acţiunile Evergrande, una dintre companiile cu cel mai ridicat nivel de datorii la nivel mondial, au scăzut anul acesta cu aproximativ 75%, stârnind un val de temeri conform cărora declinul companiei s-ar extinde către sistemul bancar şi sectorul imobiliar din China.

În acest sens, investitorul George Soroş, 91 de ani, a spus recent că investiţiile de câteva miliarde de dolari pe care le-a realizat BlackRock în China sunt o „greşeală” care – cel mai probabil – va provoca pierderi în rândurile clienţilor administratorului de active.

Săptămâna trecută, circa 100 de investitori s-au adunat în interiorul sediului Evergrande din Shenzhen, unde au solicitat rambursarea creditelor şi produselor financiare pe care le-au lansat către gigantul imobiliar.

Între timp, contractele futures pe acţiuni din Dow Jones Industrial Average au scăzut cu peste 300 de puncte, în condiţiile în care indicele american a încheiat a treia săptămână consecutivă de pierderi.

Realitatea Live

04 Dec. 2025, 17:12
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
04 Dec. 2025, 17:12 // Slider //  Grîu Tatiana

Bulgaria, Grecia și România au semnat la Bruxelles, un Memorandum de Înțelegere care pune în mișcare unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură regională ale ultimilor ani: dezvoltarea unei axe de transport care să conecteze Marea Egee cu Marea Neagră. Documentul stabilește cooperarea celor trei state în cadrul Platformei pentru Coridorul Marea Neagră – Marea Egee și creează baza pentru investiții majore în domeniul rutier, feroviar și fluvial. Comisarul european pentru transporturi și turism, Apostolos Tzitzikostas, a anunțat sprijinul instituțional al Comisiei Europene, calificând proiectul drept un pas decisiv spre o conectivitate mai rapidă și rezilientă în sud-estul Europei, scrie digi24.ro.

Planul include construirea a trei noi poduri peste Dunăre, văzute ca element strategic pentru conectivitatea dintre România și Bulgaria. Va fi edificat un al doilea pod mixt între Ruse și Giurgiu, urmat de un pod Silistra–Călărași și un altul la Nikopol–Turnu Măgurele. Autoritățile din regiune afirmă că aceste proiecte vor reduce congestionările de frontieră, vor crea opțiuni logistice suplimentare și vor asigura infrastructură adaptată inclusiv pentru mobilitate militară, dacă situația o va impune. În paralel, vor fi modernizate liniile de feribot existente, pentru a permite utilizarea lor duală, atât civilă, cât și strategică.

Planul atașat memorandumului descrie trei orientări majore ale coridorului sud–nord, având ca puncte de plecare Atena, Salonic și Alexandroupolis și ca destinații Sofia, Vidin, Ruse și București, cu extensii spre Europa Centrală, Ucraina și Republica Moldova. Astfel, porturile din regiune ar putea beneficia de noi fluxuri comerciale, iar țări precum Republica Moldova ar obține o conectivitate îmbunătățită către rețeaua europeană, ceea ce ar favoriza transportul de mărfuri și posibile proiecte logistice regionale.

Cele trei state au anunțat că vor utiliza fondurile europene disponibile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și vor include investițiile în următorul buget multianual 2028–2034.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII