Adobe achiziționează Figma pentru 20 de miliarde de dolari, eliminând unul dintre cei mai mari rivali ai săi în design digital.
Un preț de 20 de miliarde de dolari este un salt considerabil pentru Figma, care a fost evaluat ultima dată la 10 miliarde de dolari în iunie 2021, când a strâns 200 de milioane de dolari. Dar Adobe face mai mult decât să elimine un mare concurent. Începe o afacere care se extinde rapid.
Adobe a confirmat tranzacția într-un comunicat de presă publicat pe site-ul companiei.
„Împreună, Adobe și Figma vor reimagina viitorul creativității și productivității, vor accelera creativitatea pe web, vor avansa în designul produselor și vor inspira comunitățile globale de creatori, designeri și dezvoltatori. Compania combinată va avea o oportunitate de piață masivă, în creștere rapidă și capabilități de a genera valoare semnificativă pentru clienți, acționari și industrie.” se arată în comunicat.
La încheierea tranzacției, Dylan Field, co-fondatorul și CEO-ul Figma, va continua să conducă echipa Figma, raportând lui David Wadhwani, președintele Adobe Digital Media. Până la încheierea tranzacției, fiecare companie va continua să funcționeze independent.