Arată şi miroase ca McDonald’s, dar acum este Vkusno & Tochka. Big Mac a părăsit Rusia, dar gustul rămâne

13 Iun. 2022, 17:32
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
13 Iun. 2022, 17:32 // Actual //  bani.md

O nouă eră pentru fast-food-ul şi scena economică din Rusia a răsărit duminică, când restaurantele McDonald’s (MCD.N) şi-au deschis porţile în Moscova sub noua proprietate rusă şi cu noul nume, care se traduce prin “Gustos şi atât”.

Dezvelirea punctelor de vânzare rebranduite, la mai bine de trei decenii după ce gigantul american al hamburgerilor şi-a deschis pentru prima dată porţile la Moscova, într-un dezgheţ simbolic între Est şi Vest, este încă o dată un semn clar al unei noi ordini mondiale. Redeschiderile au avut loc de Ziua Rusiei, o sărbătoare care celebrează mândria naţională.

Norocul lanţului, pe care McDonald’s l-a vândut când a ieşit din ţară din cauza conflictului din Ucraina, ar putea reprezenta un test al succesului cu care economia Rusiei poate deveni mai autosuficientă şi rezista sancţiunilor occidentale.

Duminică, zeci de oameni au stat la coadă în faţa a ceea ce a fost în trecut restaurantul emblematic McDonald’s din Piaţa Puşkin, în centrul Moscovei. Localul a afişat un nou logo – un burger stilizat cu doi cartofi prăjiţi – plus un slogan: “Numele se schimbă, dragostea rămâne”.

Coada a fost semnificativ mai mică decât miile de oameni care s-au adunat în faţa primului McDonald’s, deschis în 1990, în perioada sovietică.

“Trebuie să evităm o scădere a calităţii, astfel încât totul să rămână la fel ca înainte, pentru că am iubit McDonald’s”, a declarat Sardana Donskaya, lucrătoare în domeniul IT, care a stat la coadă în urmă cu 32 de ani pentru a gusta pentru prima dată un brand care a întruchipat capitalismul occidental şi care s-a întors duminică pentru a inaugura succesorul său.

Meniul de la Vkusno & tochka era mai mic şi nu oferea Big Mac şi nici alţi burgeri şi deserturi, cum ar fi McFlurry. Un cheeseburger dublu costa 129 de ruble (2,31 dolari), faţă de aproximativ 160 la McDonald’s, iar un burger cu peşte costa 169 de ruble, faţă de aproximativ 190 anterior.

Compoziţia burgerilor nu s-a schimbat, iar echipamentele de la McDonald’s au rămas, a declarat Alexander Merkulov, manager de calitate la noua companie.

McDonald’s şi-a închis restaurantele din Rusia în luna martie şi a declarat la jumătatea lunii mai că a decis să părăsească complet ţara, una dintre cele mai mediatizate plecări de afaceri de când Rusia a trimis zeci de mii de soldaţi în Ucraina, la 24 februarie.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII