Arată şi miroase ca McDonald’s, dar acum este Vkusno & Tochka. Big Mac a părăsit Rusia, dar gustul rămâne

13 Iun. 2022, 17:32
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
13 Iun. 2022, 17:32 // Actual //  bani.md

O nouă eră pentru fast-food-ul şi scena economică din Rusia a răsărit duminică, când restaurantele McDonald’s (MCD.N) şi-au deschis porţile în Moscova sub noua proprietate rusă şi cu noul nume, care se traduce prin „Gustos şi atât”.

Dezvelirea punctelor de vânzare rebranduite, la mai bine de trei decenii după ce gigantul american al hamburgerilor şi-a deschis pentru prima dată porţile la Moscova, într-un dezgheţ simbolic între Est şi Vest, este încă o dată un semn clar al unei noi ordini mondiale. Redeschiderile au avut loc de Ziua Rusiei, o sărbătoare care celebrează mândria naţională.

Norocul lanţului, pe care McDonald’s l-a vândut când a ieşit din ţară din cauza conflictului din Ucraina, ar putea reprezenta un test al succesului cu care economia Rusiei poate deveni mai autosuficientă şi rezista sancţiunilor occidentale.

Duminică, zeci de oameni au stat la coadă în faţa a ceea ce a fost în trecut restaurantul emblematic McDonald’s din Piaţa Puşkin, în centrul Moscovei. Localul a afişat un nou logo – un burger stilizat cu doi cartofi prăjiţi – plus un slogan: „Numele se schimbă, dragostea rămâne”.

Coada a fost semnificativ mai mică decât miile de oameni care s-au adunat în faţa primului McDonald’s, deschis în 1990, în perioada sovietică.

„Trebuie să evităm o scădere a calităţii, astfel încât totul să rămână la fel ca înainte, pentru că am iubit McDonald’s”, a declarat Sardana Donskaya, lucrătoare în domeniul IT, care a stat la coadă în urmă cu 32 de ani pentru a gusta pentru prima dată un brand care a întruchipat capitalismul occidental şi care s-a întors duminică pentru a inaugura succesorul său.

Meniul de la Vkusno & tochka era mai mic şi nu oferea Big Mac şi nici alţi burgeri şi deserturi, cum ar fi McFlurry. Un cheeseburger dublu costa 129 de ruble (2,31 dolari), faţă de aproximativ 160 la McDonald’s, iar un burger cu peşte costa 169 de ruble, faţă de aproximativ 190 anterior.

Compoziţia burgerilor nu s-a schimbat, iar echipamentele de la McDonald’s au rămas, a declarat Alexander Merkulov, manager de calitate la noua companie.

McDonald’s şi-a închis restaurantele din Rusia în luna martie şi a declarat la jumătatea lunii mai că a decis să părăsească complet ţara, una dintre cele mai mediatizate plecări de afaceri de când Rusia a trimis zeci de mii de soldaţi în Ucraina, la 24 februarie.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!

Realitatea Live

05 Dec. 2025, 16:31
 // Categoria: Au Bani // Autor:  Grîu Tatiana
05 Dec. 2025, 16:31 // Au Bani //  Grîu Tatiana

Antalya, capitala turismului turcesc, a înregistrat două noi recorduri istorice atât în primele 11 luni ale anului, cât și în luna noiembrie, iar printre vizitatorii fideli ai destinației se numără și moldovenii — peste 182 de mii în 2025, chiar dacă numărul lor a scăzut ușor cu 1%, scrie presa din Turcia.

Destinația a fost vizitată, între ianuarie și noiembrie, de 16,8 milioane de turiști, depășind cu 1,1% nivelul anului 2024, considerat până acum cel mai bun din istorie. Doar în noiembrie au fost înregistrați 486.000 de vizitatori din 152 de țări, cu 2,4% mai mulți decât în aceeași lună anul precedent.

Principala explicație pentru creșterea record o reprezintă turiștii ruși, care se confruntă cu dificultăți majore de a călători în Europa din cauza sancțiunilor impuse după invazia în Ucraina. Astfel, Antalya a devenit principala lor alternativă: aproape patru milioane de ruși au vizitat stațiunea în 11 luni, un turist din patru fiind rus.

Germania rămâne a doua piață ca mărime, cu peste 3,47 milioane de vizitatori, urmată de Regatul Unit și Polonia, care au depășit fiecare pragul de un milion de sosiri. Diaspora turcă se află pe locul cinci, cu peste un milion de turiști.

Moldova intră, de asemenea, în topul celor 20 de țări care alimentează Antalya, cu aproximativ 182 000 de vizitatori în 2025. Alte state importante în structura turistică a regiunii sunt Ucraina, România, Kazahstan, Cehia, Lituania, Slovacia, Danemarca, Olanda, Austria, Belarus, Franța, Elveția, Suedia, Ungaria, Norvegia, Letonia, Estonia și Serbia — unele în creștere semnificativă, precum Lituania (+100%), altele în recul moderat, precum România (-3%) sau Norvegia (-6%).

Pentru mai multe știri urmărește-ne

pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII