Producătorul de maşini de lux Porsche AG a anunțat o creştere de 10% a vânzărilor pe plan global în primele nouă luni din 2023, la 242.722 unităţi, pe fondul avansului din fiecare regiune, cu excepţia Chinei, transmite Reuters.
În perioada ianuarie-septembrie 2023, vânzările în China, cea mai mare piaţă auto din lume, au scăzut cu 12%, la 60.748 vehicule, din cauza menţinerii dificultăţilor economice în regiune, a precizat grupul german.
Recent, Porsche a confirmat prognozele pentru 2023, apreciind că cererea pentru maşinile produse de companie rămâne solidă, în pofida mediului macroeconomic dificil.
“Pieţele financiare din întreaga lume sunt sub presiune în ultimul timp. Un motiv îl reprezintă sporirea incertitudinilor privind creşterea economiei mondiale, după majorările de dobânzi decise de băncile centrale. În acelaşi timp, evoluţiile din China sunt îngrijorătoare. Toate aceste evoluţii afectează acţiunile companiei”, a anunţat Porsche la prima aniversare ca entitate listată.
Brandul a fost listat la Bursa de la Frankfurt în 29 septembrie 2022, la un preţ de 82,50 euro per titlu. Volkswagen AG încă deţine 75% minus o acţiune obişnuită din capitalul social total.
De la începutul lui august, preţul acţiunilor Porsche AG a scăzut cu peste o cincime, din cauza îngrijorărilor privind situaţia din China şi a cererii mai slabe de maşini. Totuşi, compania încă se aşteaptă să raporteze o marjă operaţională de exploatare de 17%-19% în 2023, la vânzări de 40 – 42 miliarde de euro, iar pe termen lung o marjă de peste 20%.