Bucureștiul, speranța Chișinăului! Maia Sandu: Putem plăti prețul energiei din România

02 Nov. 2022, 15:39
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
02 Nov. 2022, 15:39 // Actual //  bani.md

Maia Sandu, președinta Republicii Moldova, a declarat într-un interviu pentru G4Media că pentru țara sa este ”o provocare zilnică să asigurăm furnizarea energiei electrice pentru ziua următoare”. Maia Sandu a dat detalii despre discuțiile de la București cu președintele Iohannis și premierul Ciucă, spunând că cei doi i-au dat promis că vor căuta soluții pentru a crește cantitatea de energie furnizată Moldovei.

Întrebată dacă prețul pe care Republica Moldova îl plătește pentru energia electrică din România este suportabil pentru Chișinău, președinta Maia Sandu a spus că ”este un preț pe care îl putem plăti, chiar dacă este puțin mai mare decât ce au plătit consumatorii noștri acum câteva luni, dar este prețul pe care am vrea să să-l plătim și în continuare”.

Am primit o asigurare că România vrea să ne ajute și va căuta toate resursele, toate soluțiile pentru ca să ne ajute. Este foarte, foarte important pentru noi, așa cum am spus și în Parlament, acest ajutor ne va permite să rămânem parte a lumii libere și și acesta este obiectivul nostru.

Noi cumpărăm, dacă nu greșesc, aproape 200 de megawați astăzi din România și ar trebui să mai creștem puțin această cantitate. Probabil această cantitate cumpărate din România reprezintă o treime sau mai mult. Ar trebui să avem această rezervă, să știm că putem să cumpărăm mai mult în situația în care nu reușim să cumpărăm deloc de la Cuciurgan.

 

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 15:29
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Nov. 2024, 15:29 // Actual //  Ursu Victor

Transportul feroviar, care reprezintă 13,6% din structura totală a mărfurilor transportate, a marcat cele mai mari scăderi în perioada ianuarie-septembrie 2024. Potrivit datelor statistice, volumul mărfurilor transportate pe calea ferată a scăzut cu 32,9%, iar parcursul acestora a înregistrat o reducere și mai semnificativă, de 36,7%.

Această evoluție negativă reflectă dificultățile cu care se confruntă sectorul feroviar în contextul schimbărilor economice și al restructurărilor interne. Printre posibilele cauze ale declinului se numără scăderea cererii pentru transportul feroviar, concurența cu alte moduri de transport și provocările operaționale întâmpinate de „Calea Ferată din Moldova”.

CFM se confruntă cu grave probleme financiare, acumulând datorii salariale de aproximativ 150 milioane de lei. În ceea ce privește infrastructura, situația este alarmantă: din cele 139 de locomotive aflate în dotare, 134 și-au depășit durata de amortizare, iar peste 25% din infrastructura feroviară necesită reparații capitale. În următorii ani, circulația pe mai mult de jumătate din căile ferate ar putea fi suspendată dacă nu se vor lua măsuri urgente.

În ultimul deceniu, CFM a generat pierderi care se apropie de un miliard de lei, cauzate de scăderea continuă a numărului de pasageri, în special pe rutele internaționale, și a volumului de mărfuri transportate. Veniturile sunt în scădere constantă, iar costurile salvării CFM sunt estimate la câteva sute de milioane de euro.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală