În ciuda eforturilor de a promova vehiculele hibride și plug-in hibride (PHEV-uri) ca soluții de mobilitate ecologică, testele realizate de revista AutoBild demonstrează că un consum real al carburantului în cazul acestor vehicule diferă semnificativ față de cifrele oficiale.
Revista AutoBild a efectuat teste pe un traseu standard de 140 km, la aceeași viteză și cu sistemul de aer condiționat activat, pentru a evalua eficiența energetică a diferitelor modele de mașini. Rezultatele au adus la discrepanțe surprinzătoare între consumul declarat de producători și cel măsurat în condiții reale de conducere.
În categoria de mașini de clasă mică, modelul Renault Clio Grand Tour Energy dCi 90 Start & Stop Luxe (90 CP, motorină) a avut un consum declarat de 3.6 l/100 km, în timp ce consumul măsurat în test a fost de 4.3 l/100 km. În categoria de mașini de clasă mare, Audi A6 2.0 TDI ultra S tronic (190 CP, motorină) a avut un consum declarat de 4.2 l/100 km, însă consumul măsurat în test a fost de 5.4 l/100 km.
MODELE PHEV
Kia Niro 1.6 GDI PHEV Spirit (183 hp, PHEV)
Consum declarat: 1.3 l/100 km. Consumul măsurat în test: 5.8 l/100 km.
Aceste rezultate ridică întrebări asupra acurateței datelor furnizate de producători și asupra eficienței reale a tehnologiilor hibride și PHEV în reducerea consumului de carburant. Mai mult, ele subliniază importanța testelor independente și a transparenței în comunicarea informațiilor către consumatori.
Chiar dacă promovarea mașinilor hibride și PHEV continuă să fie susținută puternic, rezultatele obținute în teste reale arată că alegerea unei mașini eficiente din punct de vedere energetic poate fi mai complexă decât pare la prima vedere.