Ce apartamente cumpără moldovenii pentru investiții? Perioada în care se vând cel mai bine

19 Oct. 2021, 05:40
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
19 Oct. 2021, 05:40 // Au Bani //  MD Bani

Într-un interviu pentru Bani.md, agentul imobiliar Liliana Popescu a menționat că moldovenii cumpără apartamente din blocuri vechi pentru investiții. Apartamentele sunt oferite cu chirie sau sunt vândute la un preț mai mare după ce se repară.

„Sunt foarte multe solicitări pentru blocurile vechi, pentru că prețul este mai mic. De exemplu, dacă cumperi un apartament în stare deplorabilă cu 20 de mii, în vânzare îl poți scoate în vânzare chiar și cu 35 de mii.”.

Potrivit Lilianei Popescu, astfel de solicitări vin în special de la persoanele care lucrează peste hotare. Clienții fac reparații și dau apartamentele în chirie sau le scot la vânzare la un preț mai mare.

În general, moldovenii preferă apartamentele cu o cameră și living, iar familiile își doresc apartament cu două camere și living.

Cea mai bună perioadă de vânzare a apartamentelor este atunci când revine diaspora acasă, de sărbători precum Crăciun sau Paști.

„Indiferent că lucrează peste hotare vor să aibă ceva acasă.”, spune Liliana Popescu.

Mai multe detalii despre tendințele de pe piața imobiliară, aflați în interviul ce urmează.

Realitatea Live

23 Ian. 2025, 11:14
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
23 Ian. 2025, 11:14 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Tariful de transport al petrolului rusesc marca ESPO din portul Kozmino către China a crescut de cinci ori, ajungând la 7 milioane de dolari, în urma sancțiunilor impuse de Statele Unite asupra sectorului energetic din Rusia.

Conform surselor din industrie, costul transportului petrolului rusesc către porturile chineze este acum semnificativ mai mare decât înainte de sancțiuni. Săptămâna aceasta, prețul transportului de petrol din portul Kozmino a atins 7 milioane de dolari, în creștere față de 5,5 milioane de dolari săptămâna trecută și de cinci ori mai mare comparativ cu tariful de 1,5 milioane de dolari înregistrat înainte de sancțiuni.

Porturile din China au devenit mai prudente în privința manipulării petroliere rusești, ceea ce a afectat tranzacțiile pe ruta ESPO. Totodată, sancțiunile au dus la includerea pe lista neagră a mai multor nave care operau anterior pe această rută. Pentru a suplini deficitul, vasele care anterior deserviseră porturile occidentale ale Rusiei s-au orientat către transporturile destinate Chinei.

Un exemplu este vasul tanker Legend, care s-a alăturat recent transporturilor de pe ruta ESPO. Acesta a încărcat petrol în portul Kozmino pe 20 ianuarie și urmează să descarce încărcătura în portul Huizhou, în sudul Chinei. Anterior, vasul Aframax transportase petrol marca Urals din porturile rusești Ust-Luga și Primorsk către piețele occidentale.

Această schimbare subliniază impactul sever al sancțiunilor asupra pieței petroliere din Rusia, dar și adaptarea transportatorilor care caută să mențină fluxurile comerciale către Asia.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală