Clasamentul celor mai fiabile mărci de automobile din 2024, condus de mărcile Toyota. Audi, penultimul loc în top

12 Feb. 2024, 12:10
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
12 Feb. 2024, 12:10 // Actual //  bani.md

Fiabilitatea automobilelor produse la nivel mondial este în scădere, iar problemele care apar în primii doi ani de utilizare s-au înmulțit, potrivit unui raport publicat de firma de cercetare a pieței JD Power.

Organizația a analizat mărcile prezente pe piața din America de Nord, dar majoritatea au o prezență internațională. Pentru a realiza clasamentul, JD Power a luat în calcul numărul de probleme raportate pentru un brand la fiecare 100 de vehicule analizate (problems per 100 vehicles / PP100).

Raportul arată că numărul mediu al problemelor consemnate, 190 PP100, este cu patru puncte mai mare decât anul trecut.

Pentru studiu, care a ajuns la ediția cu numărul 35, sunt analizați 184 de indicatori din nouă arii principale, printre care mediu, tehnologii de asistență pentru condus, exterior sau sisteme de infotainment.

Cele mai multe probleme (49,1 PP100) sunt cauzate de sistemele de infotainment, iar principalele dificultăți avute pe acest segment de șoferi sunt cele legate de conectarea la platformele Android Auto și Apple CarPlay.

Cercetarea mai arată că vehiculele electrice (256 PP100) și cele plug-in hybrid (216 PP100) au mai multe probleme decât cele cu motoare termice (187 PP100) și cele hibrid (191 PP100).

În cazul mașinilor electrice, care sunt mult mai grele decât cele convenționale, utilizatorii au deseori probleme cu anvelopele. Potrivit raportului, 39% dintre utilizatorii chestionați au schimbat pneuri în ultimele 12 luni. Prin comparație, doar 20% dintre posesorii de automobile echipate cu motoare cu ardere internă au făcut acest lucru.

Toyota rămâne cel mai fiabil producător auto. Mărcile sale Lexus și Toyota ocupă primele două locuri în clasament, cu 135 PP100, respectiv 147 PP100. Pe poziția a treia s-a situat marca americană Buick, cu 149 PP100. Surprinde poziția, în apropiere de coada clasamentului, a mărcii germane de lux Audi (275 PP100).

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

20 Mai 2025, 11:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
20 Mai 2025, 11:39 // Actual //  Ursu Victor

Economistul Veaceslav Ioniță trage un semnal de alarmă dur în urma analizei celor mai recente date publicate de Biroul Național de Statistică: industria Republicii Moldova este în stagnare profundă, cu tendințe clare de regres structural. Deși în perioada 2016–2019 s-au înregistrat creșteri modeste ale producției industriale, acestea au fost complet anulate de prăbușirile consecutive din ultimii trei ani.

După o aparentă redresare în 2021, când producția industrială a crescut cu 12,1%, au urmat scăderi severe în 2022 și 2023, de -5,1% și -3,6%, iar în primul trimestru al anului 2025 industria a pierdut încă 1,2%. În doar trei ani, Republica Moldova a pierdut peste 10% din volumul său industrial, revenind practic la nivelul anului 2015 – un progres net de doar 3% în zece ani, pe care Ioniță îl califică drept „stagnare absolută”.

Industria alimentară a înregistrat o scădere de aproape 20%, cu efecte vizibile și directe asupra exporturilor. Industria textilă a pierdut 11%, afectând grav segmentul lohn – unul dintre principalele motoare de export ale Moldovei. Sectorul automotive, cel mai mare domeniu industrial orientat spre export, a înregistrat un colaps de 11%, o prăbușire ce ar putea avea efecte pe termen lung dacă nu este doar sezonieră.

Veaceslav Ioniță subliniază că ciclurile de creștere din industrie sunt fragile, temporare și urmate de scăderi masive, iar în lipsa unei strategii industriale coerente, a politicilor de sprijin pentru sectoarele competitive și a investițiilor în modernizare, industria moldovenească rămâne captivă într-un cerc vicios de regres.

Această stagnare structurală generează consecințe grave: disparițița locurilor de muncă, migrație accelerată, pierderea capacităților autohtone de producție și înlocuirea produselor moldovenești cu importuri. Toate acestea subminează nu doar competitivitatea economică, ci și securitatea economică și bugetară a țării.

„Industria Moldovei este în cădere liberă de trei ani. Fără o direcție clară, fără investiții, fără politici industriale eficiente, orice creștere conjuncturală devine un simplu miraj. Și întrebarea rămâne: cât timp ne mai permitem să stăm pe loc?” – concluzionează Ioniță.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO