Coșmarul continuă! Air Moldova anunță când își va lua zborul

18 Iul. 2023, 18:11
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
18 Iul. 2023, 18:11 // Actual //  bani.md

Compania Air Moldova anunță o nouă amânare a zborurilor. De data aceasta până pe 16 august. Operatorul precizează că pasagerii vor primi notificare la adresele de email cu opțiunile de rambursare și rebooking.

„Rambursările pentru zborurile anulate se procesează în continuare. Pasagerii care au procurat biletele online, pe site-ul companiei, vor primi rambursarea la solicitare, pe cardul cu care a fost achitat biletul. Pasagerii care au procurat biletele achitând prin intermediul agențiilor vor putea primi rambursarea în numerar/pe card, odată cu reluarea activității comerciale și operaționale a companiei”, se arată în mesajul companiei.

La începutul lunii mai Air Moldova declara că își suspendă zborurile și depune cererea în instanță pentru aprobarea planului de restructurare, după ce la începutul acestui an s-a ciocnit cu probleme financiare. Totodată, compania ar întâmpina dificultăți la închirierea avioanelor din cauza sancțiunilor.

Air Moldova a fost privatizată în toamna anului 2018 cu 50 de milioane de lei, de Civil Aviation Group, o companie fondată de doi moldoveni și compania românească Blue Air. Ultima se va retrage, însă, la nici-un an de la privatizare în condiții suspecte, cota de 49% fiind preluată de Dzintars Pomers din Letonia.

Valoarea tranzacției depășea 1,2 miliarde de lei (circa 61,5 milioane euro), dintre care 50 milioane de lei au fost transferate la bugetul de stat, restul sumei reprezintau datoriile companiei Air Moldova, pe care investitorul s-a obligat să le achite în decurs de trei ani.

În prezent, AirMoldova ar fi controlată de fugarul Ilan Șor prin companii interpuse.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

19 Nov. 2025, 10:33
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
19 Nov. 2025, 10:33 // Actual //  Ursu Victor

Energocom a publicat un comunicat prin care clarifică procedura de facturare a gazelor naturale și responsabilitățile fiecărei instituții implicate, în contextul nemulțumirilor apărute la unele facturi. Compania subliniază că procesul de citire a contoarelor și transmiterea datelor de consum nu ține de furnizor, ci este responsabilitatea exclusivă a operatorilor de distribuție precum „Chișinău-Gaz”, „Bălți-Gaz”, „Cahul-Gaz” și alții.

Potrivit regulilor în vigoare, furnizorul emite facturile strict pe baza informațiilor comunicate de Operatorul Sistemului de Distribuție (OSD). În situațiile în care operatorul nu reușește să citească contorul – de exemplu, din lipsă de acces –, pot apărea diferențe între consumul real și cel indicat pe factură. „Înțelegem că astfel de situații pot crea neplăceri. Vă asigurăm că suntem aici pentru a vă oferi suportul necesar și pentru a explica procesul în mod transparent”, transmite Energocom.

Compania mai precizează că, potrivit Regulamentului nr. 113/2019, OSD-ul este cel care verifică eventualele neconcordanțe și recalculează consumul dacă este cazul. În cazul în care consumatorii observă diferențe între datele facturate și cele afișate pe contor, aceștia sunt îndemnați să anunțe atât Energocom, cât și operatorul de distribuție. Furnizorul transmite sesizarea către OSD pentru verificări, iar corecțiile necesare se reflectă în factura lunară următoare.

Pentru corectarea situației, consumatorii sunt sfătuiți să permită accesul echipelor distribuitorului pentru verificarea tehnică a echipamentului de măsurare sau pentru înlocuirea contorului, dacă acesta nu mai poate fi citit sau și-a depășit termenul de funcționare. Măsurile sunt necesare pentru a asigura înregistrarea corectă a consumului real.

Energocom mai subliniază că, în cazul în care un consumator achită o sumă mai mare decât consumul efectiv, excedentul este automat considerat avans și se regăsește în facturile următoare, fără pierderi pentru client.

„Suntem mereu alături de consumatori și colaborăm strâns cu operatorii de distribuție pentru a rezolva rapid orice problemă legată de datele de consum. Echipa noastră este disponibilă pentru întrebări și sprijin”, se arată în încheierea comunicatului.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII