Creator de NFT, designer de haine virtuale sau agent de imobiliare digitale. Cele mai populare joburi de metaverse

04 Mai 2022, 13:28
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
04 Mai 2022, 13:28 // Oameni şi Idei //  MD Bani

Joburile din Metaverse deja devin realitate. Cele mai populare joburi din Metaverse sunt creator de NFT-uri, agent de imobiliare digitale, designer de haine virtuale sau ghid de turism virtual, potrivit unui comunicat al Ludo.com, un motor de căutare universal pentru Metaverse.

Metaversul şi NFT-urile sunt unele dintre cele mai în tendinţă concepte din lumea digitală, iar oportunităţile de monetizare a activităţilor generate de acestea nu au întârziat să apară. Pe lângă un mediu virtual în care utilizatorii pot lucra, se pot juca, relaxa, face tranzacţii sau interacţionează, Metaversul este în acelaşi timp o economie digitală în care aceştia pot crea, cumpăra sau vinde produse.

Ludo.com, primul motor de căutare universal pentru Metaverse (NFT-uri, aplicaţii şi experienţe) 11 cele mai importante domenii care care îți pot aduce bani în Metavers precum şi cele mai căutate joburi din domeniu.

Principalele domenii care pot genera activităţi remunerate sunt:

Crearea de NFT-uri – entuziasmul din jurul NFT se află pe un trend ascendent mai ales datorită posibilităţii de a converti orice creaţie proprie în artă digitală, ce poate fi vândută ulterior ca NFT pe marketplace-uri dedicate. Cei care nu sunt interesaţi de procesul de creaţie pot lua în considerare şi alte opţiuni precum deschiderea unei galerii de artă NFT sau posibilitatea de a deveni broker de artă.

Imobiliarele virtuale se bucură din ce în ce de mai multă popularitate, creând astfel o mulţime de oportunităţi disponibile, precum cumpărarea de terenuri sau proprietăţi virtuale cu intenţia de a le vinde la un preţ mai mare pentru profit, intermedierea de tranzacţii sau consiliere în calitate de broker imobiliar sau închirierea diferitelor tipuri de proprietăţi. Alte metode de monetizare pot fi şi administrarea proprietăţilor altor utilizatori cum sunt sălile de muzică şi de evenimente virtuale sau designul imobiliar. Fie că este o reşedinţă privată, un centru comercial sau chiar un stadion, designul 3D profesional ar putea deveni în curând una dintre cele mai solicitate ocupaţii din lumea virtuală.

Marketing – multe companii îşi doresc să-şi consolideze prezenţa virtuală în metaverse, folosind-o drept o platformă de publicitate de importanţă strategică. Astfel, pe măsură ce brandurile îşi crează magazine în mall-uri virtuale, investesc în publicitate pentru produse, este firesc ca aceasta să se transforme într-o platformă de marketing extrem de ofertantă.

Fashion – Designer vestimentari de haine virtuale sunt deja la mare căutare și pot câștiga bani buni. Moda a fost una dintre primele industrii cu aplicabilitate în metaverse, iar îmbrăcămintea virtuală este deja folosită de brandurile de lux sub forma colecţiilor NFT. În metaverse, aproape oricine poate deschide o companie în domeniul modei care să genereze venituri sau poate crea modele de haine unice pentru propriul avatar.

Educaţie – potenţialul şcolii online a devenit evident în timpul pandemiei, care a determinat toate instituţiile de învăţământ să se închidă temporar, iar milioane de elevi şi studenţi din întreaga lume să ia lecţii online. Odată cu dezvoltarea metaversului, acesta va permite procesului educaţional să devină mai personalizat şi mai captivant pentru utilizatori, ceea ce va face ca activităţile din acest domeniu să se diversifice.

Antreprenoriat – metaversul oferă un mediu propice pentru antreprenori. Utilizatorii pot deschide magazine şi îşi pot deschide un business mult mai uşor decât în lumea reală. Există un număr nelimitat de afaceri în lumea digitală care pot genera venituri fie că este vorba de modă, de obiecte de colecţie din domeniul sportului, imobiliare sau divertisment.

Industria jocurilor – Utilizatorii pot colecta şi vinde active în cadrul jocurilor în schimbul unor tokeni cu valoare în lumea reală, fie prin intermediul unor jocuri bazate pe tehnologia blockchain sau platforme de tipul „play-to-earn”. De asemenea, o altă modalitate care poate genera venituri este crearea de noi jocuri pe care alţi utilizatori să le joace.

Turism şi călătorii – din cauza restricţiilor de călătorie impuse de pandemia de COVID-19, mulţi oameni au apelat la tururi virtuale pentru a-şi satisface dorinţa de a călători şi vizita locuri noi. Metaversul va continua să exploreze acest tip de activitate cu scopul de a recrea obiective istorice şi evenimente din lumea fizică în medii virtuale, ceea ce va dezvolta o varietate de ocupaţii în industria turismului metaverse, cum ar fi ghizii sau agenţii de turism.

Găzduirea şi promovarea evenimentelor – petrecerile, concertele şi evenimentele sportive gazduite de mediul virtual vor atrage cu siguranţă foarte mulţi oameni, prin urmare promotorii din industria divertismentului vor fi la fel de importanţi în lumea digitală precum în cea reală.

Testarea produselor în metaverse – pe măsură ce se dezvoltă mai multe produse în mediul virtual, cu siguranţă va exista o cerere mai mare pentru consumatori de a le testa şi de a oferi feedback. Astfel, cu atât de multe industrii şi business-uri care se pregătesc să intre în lumea virtuală, oportunităţile de a testa diversele active digitale sunt practic nesfârşite.

Servicii virtuale – Atât din postura de freelanceri sau ca angajaţi în cadrul unor companii dezvoltatoare de platforme în metaverse, lucrătorii virtuali vor fi la mare căutare pentru dezvoltarea unui metaverse şi a-l menţine în funcţiune. Artiştii 3D, arhitecţii de realitate virtuală, administratorii de comunităţi, dezvoltatorii, programatorii, designerii grafici sau de modă, dar şi creatorii de conţinut metaverse sunt doar câteva dintre cele mai solicitate poziţii.

Ludo.com este primul motor de căutare universal pentru Metaverse (NFT-uri, aplicaţii şi experienţe) şi o platformă care simplifică modul în care oamenii creează şi extrag valoare din industria NFT, oferind acces agregat la marketplace-uri dezvoltate pe mai multe blockchain-uri, precum: Ethereum, Polygon, Avalanche, Solana, Elrond, Tezos sau Binance Smart Chain.

Realitatea Live

01 Iul. 2025, 16:44
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
01 Iul. 2025, 16:44 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Republica Moldova a importat, în 2024, 32.015 anvelope pentru utilaje agricole şi forestiere, iar în primele cinci luni din 2025 alte 15.676 bucăţi, arată un studiu semnat de economistul Iurie Rija. Extrapolat pe întregul an, ritmul actual ar putea egala sau chiar depăşi nivelul din 2024, confirmând cererea constant ridicată din sectorul agricol şi silvic.

Dacă în ianuarie 2024 o anvelopă costa, în medie, 2.980 lei, în ianuarie 2025 preţul a scăzut la 1.581 lei. Tendinţa s-a repetat în aprilie (1.112 lei vs. 2.836 lei). În ansamblu, valoarea importurilor pe ianuarie-mai 2025 (29,3 mil. lei) reprezintă doar 36,5 % din totalul de 80,1 mil. lei din 2024, deşi cantitatea este comparabilă. Rija explică scăderea prin trecerea la modele mai ieftine, presiunea concurenţei şi reconfigurarea logisticii.

Din punct de vedere al țării de proveniență a importurilor Turcia  domină cu 44 % din volum (21.021 buc.) şi 53 % din valoare (58,2 mil. lei); preţ mediu stabil, ~2.770 lei/buc, China – 25 % din importuri, dar doar 12 % din valoare; preţ mediu prăbuşit în 2025 la 654 lei/buc și India, Ucraina şi România completează Top 5; împreună, cele cinci ţări acoperă 90 % din cantitate şi 88 % din valoare.

Totodată, Cehia livrează anvelope premium (preţ mediu peste 6.900 lei), iar în 2024 din Spania au fost importate seturi ultra-scumpe (24.900 lei/buc.), sumă care a revenit la normal în 2025.

Din cele 74 de companii importatoare, AGROPIESE TGR GRUP SRL asigură 38 % din volum şi 30 % din valoare. INTRP IND CHIVIRIGA VITALIE aduce doar 14 % din anvelope, dar aproape 29 % din valoare, semn că mizează pe produse premium. Primele şapte firme reprezintă peste 80 % din importuri, configurând o oligopolizare a pieţei.

În concluzie, Rija spune că: „Cererea rămâne elevată şi sezonieră, cu vârfuri înainte de lucrările de primăvară şi toamnă, iar scăderea preţurilor reflectă migrarea spre modele mai accesibile şi ofensiva furnizorilor asiatici. În același timp, importatorii moldoveni sunt dependenţi de un grup restrâns de ţări şi de câţiva importatori mari expune sectorul la riscuri logistice şi de preţ”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO