Directorul „Invest Moldova”, Stelian Manic: Este un interes tot mai mare al investitorilor serioși de a veni în Moldova

24 Dec. 2021, 10:53
 // Categoria: Interviu // Autor:  MD Bani
24 Dec. 2021, 10:53 // Interviu //  MD Bani

Atragerea investițiilor, promovarea exportului, turismului și a imaginii de țară – acestea sunt direcțiile în care își desfășoară activitatea echipa Agenției de Investiții „Invest Moldova”. Deși ultimii doi ani au impus o adaptare a activității la noile realități determinate de situația pandemică și o regândire a metodelor aplicate și a instrumentelor utilizate, în 2021 au fost obținute rezultate considerabile. 

 

Pentru a face cunoștință unui număr cât mai mare de potențiali parteneri cu oferta investițională a țării, a fost organizată participarea la 8 expoziții internaționale, au fost desfășurate 42 de vizite de studii pentru sectoarele strategice ale economiei cum sunt industria textilelor, industria agroalimentară, sectorul agrifood, sectorul IT și altele. 

Cu susținerea Agenției de Investiții „Invest Moldova” au fost organizate mai multe evenimente internaționale, la care au participat 320 de companii locale și 80 de companii internaționale. Printre acestea a fost și primul forum în domeniul imobiliar, care a reunit reprezentanții guvernului și ai instituțiilor de stat, ai mediului asociativ, dar și ai companiilor comerciale din domeniu, cu scopul de a discuta oportunitățile pe care le prezintă sectorul pentru investitori, dar și provocările cu care se confruntă și necesitățile de dezvoltare. 

11 companii și-au anunțat în 2021 decizia de a realiza investiții de peste 17 milioane de euro în Republica Moldova și de a crea peste o mie  de locuri de muncă. 

Pentru promovarea exporturilor Agenția de Investiții „Invest Moldova” a organizat participarea a 34 de companii la 6 expoziții internaționale, în rezultatul cărora au fost semnate 47 de contracte. Au fost desfășurate și două programe pentru promovarea exporturilor, menite să pregătească companiile locale pentru a penetra piețele externe, dar și să ofere acces la potențiali parteneri de export. Volumul estimat al exportului rezultat în urma acestor activități depășește 12 milioane de euro. 

Pentru promovarea turismului și a imaginii de țară au fost organizate câteva campanii, printre care „Moldova – a place to find yourself”, în cadrul căreia a fost lansat un videoclip cu participarea interpreților Dara și Pașa Parfeni, care a avut succes la nivel internațional. A doua etapă a acestei campanii, „A place to find your harmony”, a presupus difuzarea unui șir de materiale video în care Andrew Rayel, celebrul DJ originar din Moldova, își interpretează melodiile în locuri pitorești din țară. 

Scopul acestor campanii este de a repoziționa Moldova ca destinație turistică post pandemică. 

Realitatea Live

17 Apr. 2024, 12:36
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  Soroceanu Olga
17 Apr. 2024, 12:36 // Oameni şi Idei //  Soroceanu Olga

Dumitru Stoica este antreprenorul din Floreşti care în anul 2019 a fondat Asociația Obștească „Centrul Regional pentru Inițiative Sociale și Dezvoltare Durabilă” (CRISDD). Un ONG care are drept scop sporirea gradului de participare a tinerilor în procesele democratice la nivel local în Republica Moldova. 

Cu sprijinul financiar al Uniunii Europene şi cofinanţarea Suediei, tânărul în vârstă de 22 de ani a accesat finanţare nerambursabilă, în sumă de 37.500 euro, cu ajutorul căreia a deschis recent o cafenea mobilă la Floreşti. Despre afacerea socială şi activităţile de la Connect Cafe, Dumitru Stoica a povestit într-un interviu pentru site-ul Asociaţiei pentru Drepturile Omului „Lex 21”. 

„Misiunea organizației noastre este de a promova și facilita participarea cetățenilor la nivel local la dezvoltarea unei societăți civile bazate pe cetățenie activă. Deschiderea cafenelei „Connect cafe” a venit ca răspuns a problemei ce ține de lipsa spațiilor de recreere și socializare pentru tineri. Mai mult, prin intermediul cafenelei ne-am gândit să reinvestim 90% din profit în dezvoltarea cafenelei, dar și pentru crearea în perspectivă a unui Centru de promovare a comportamentului eco responsabil în orașul Florești”, afirmă Dumitru Stoica.

„Connect Cafe” se remarcă printre restul localurilor din zonă prin activităţile pe care le găzduieşte. 

„Organizăm periodic evenimente culturale și jocuri de societate, oferind oportunități constante pentru divertisment și interacțiune între vizitatori. Aceste evenimente promovează legături sociale mai puternice în comunitatea noastră. Însă, ceea ce ne diferențiază și mai mult este angajamentul nostru față de comportamentul responsabil și utilizarea eficientă a energiei. Folosim panouri fotovoltaice pentru a ne alimenta cu energie, demonstrând un exemplu de sustenabilitate și preocupare pentru mediu. Prin aceasta, nu doar că oferim un loc pentru socializare, ci și încurajăm practici prietenoase cu mediul în comunitatea noastră”, susţine Dumitru Stoica. 

În total, în cadrul programului de susţinere a întreprinderilor sociale, implementat de Fundaţia Est Europeană cu finanţarea Uniunii Europene şi a Suediei, au fost selectate 10 organizații ale societății civile care au obţinut sprijin financiar nerambursabil, pentru a dezvolta şi promova antreprenoriatul social în Republica Moldova.

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău