După doi ani de pierderi, Renault revine pe profit. Câți bani a câștigat în 2021

18 Feb. 2022, 14:49
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
18 Feb. 2022, 14:49 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Renault a anunţat vineri că a revenit pe profit în 2021, depăşind aşteptările, după ce în precedenţii doi ani a raportat pierderi, agravate de pandemia de coronavirus (COVID-19) şi de deficitul de semiconductori, transmite Reuters. Astfel, anul trecut, producătorul auto francez a înregistrat un profit net de un miliard de dolari.

Majorarea vine în urma începerii unui vast proces de restructurare, pentru reducerea costurilor fixe, compania urmând să se concentreze din nou pe cele mai profitabile modele şi pieţe, transmite Agerpres.

„Grupul Renault a depăşit cu mult obiectivele sale financiare pe 2021, în pofida impactului deficitului de semiconductori şi a creşterii preţurilor materiilor prime”, a afirmat directorul general Luca de Meo. Acesta a adăugat că performanţa a fost sprijinită de strategia grupului de a alege “valoare dincolo de volum” şi “disciplină financiară”.

În 2019, Renault a înregistrat pierderi de 141 milioane de euro, primele din ultimii zece ani, iar în 2020 a raportat pierderi masive, de 8,01 miliarde de euro.

Marja operaţională s-a situat la 3,6% anul trecut, depăşind de asemenea aşteptările companiei. Anterior, Renault fixase ca obiectiv o marjă operaţională de 2,8%, similară cu nivelul înregistrat în primul semestru din 2021. În 2020, marja operaţională a Renault a fost una negativă, de 0,8%.

Renault, afectat de scăderea vânzărilor şi a marjei operaţionale, şi-a fixat ca obiectiv la divizia auto un flux de numerar pozitiv pentru 2021, după ce în 2020 fluxul de numerar a fost negativ, de 4,5 miliarde de euro. În 2021, a raportat un flux de numerar pozitiv, de 1,6 miliarde de euro, în urma realizării mai rapide a planului de reducere a costurilor.

Renault nu va propune dividende petru 2021.

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII