După doi ani de pierderi, Renault revine pe profit. Câți bani a câștigat în 2021

18 Feb. 2022, 14:49
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
18 Feb. 2022, 14:49 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Renault a anunţat vineri că a revenit pe profit în 2021, depăşind aşteptările, după ce în precedenţii doi ani a raportat pierderi, agravate de pandemia de coronavirus (COVID-19) şi de deficitul de semiconductori, transmite Reuters. Astfel, anul trecut, producătorul auto francez a înregistrat un profit net de un miliard de dolari.

Majorarea vine în urma începerii unui vast proces de restructurare, pentru reducerea costurilor fixe, compania urmând să se concentreze din nou pe cele mai profitabile modele şi pieţe, transmite Agerpres.

„Grupul Renault a depăşit cu mult obiectivele sale financiare pe 2021, în pofida impactului deficitului de semiconductori şi a creşterii preţurilor materiilor prime”, a afirmat directorul general Luca de Meo. Acesta a adăugat că performanţa a fost sprijinită de strategia grupului de a alege „valoare dincolo de volum” şi „disciplină financiară”.

În 2019, Renault a înregistrat pierderi de 141 milioane de euro, primele din ultimii zece ani, iar în 2020 a raportat pierderi masive, de 8,01 miliarde de euro.

Marja operaţională s-a situat la 3,6% anul trecut, depăşind de asemenea aşteptările companiei. Anterior, Renault fixase ca obiectiv o marjă operaţională de 2,8%, similară cu nivelul înregistrat în primul semestru din 2021. În 2020, marja operaţională a Renault a fost una negativă, de 0,8%.

Renault, afectat de scăderea vânzărilor şi a marjei operaţionale, şi-a fixat ca obiectiv la divizia auto un flux de numerar pozitiv pentru 2021, după ce în 2020 fluxul de numerar a fost negativ, de 4,5 miliarde de euro. În 2021, a raportat un flux de numerar pozitiv, de 1,6 miliarde de euro, în urma realizării mai rapide a planului de reducere a costurilor.

Renault nu va propune dividende petru 2021.

Realitatea Live

04 Dec. 2025, 17:12
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
04 Dec. 2025, 17:12 // Slider //  Grîu Tatiana

Bulgaria, Grecia și România au semnat la Bruxelles, un Memorandum de Înțelegere care pune în mișcare unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură regională ale ultimilor ani: dezvoltarea unei axe de transport care să conecteze Marea Egee cu Marea Neagră. Documentul stabilește cooperarea celor trei state în cadrul Platformei pentru Coridorul Marea Neagră – Marea Egee și creează baza pentru investiții majore în domeniul rutier, feroviar și fluvial. Comisarul european pentru transporturi și turism, Apostolos Tzitzikostas, a anunțat sprijinul instituțional al Comisiei Europene, calificând proiectul drept un pas decisiv spre o conectivitate mai rapidă și rezilientă în sud-estul Europei, scrie digi24.ro.

Planul include construirea a trei noi poduri peste Dunăre, văzute ca element strategic pentru conectivitatea dintre România și Bulgaria. Va fi edificat un al doilea pod mixt între Ruse și Giurgiu, urmat de un pod Silistra–Călărași și un altul la Nikopol–Turnu Măgurele. Autoritățile din regiune afirmă că aceste proiecte vor reduce congestionările de frontieră, vor crea opțiuni logistice suplimentare și vor asigura infrastructură adaptată inclusiv pentru mobilitate militară, dacă situația o va impune. În paralel, vor fi modernizate liniile de feribot existente, pentru a permite utilizarea lor duală, atât civilă, cât și strategică.

Planul atașat memorandumului descrie trei orientări majore ale coridorului sud–nord, având ca puncte de plecare Atena, Salonic și Alexandroupolis și ca destinații Sofia, Vidin, Ruse și București, cu extensii spre Europa Centrală, Ucraina și Republica Moldova. Astfel, porturile din regiune ar putea beneficia de noi fluxuri comerciale, iar țări precum Republica Moldova ar obține o conectivitate îmbunătățită către rețeaua europeană, ceea ce ar favoriza transportul de mărfuri și posibile proiecte logistice regionale.

Cele trei state au anunțat că vor utiliza fondurile europene disponibile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și vor include investițiile în următorul buget multianual 2028–2034.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII