(FOTO) Moldoveanca care transformă desenele animate în jucării, folosind croșeta. De la hobby la vânzări pe Instagram

23 Aug. 2021, 12:04
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
23 Aug. 2021, 12:04 // Oameni şi Idei //  MD Bani

Moldoveanca Olga Toma transformă personajele din desene animate în jucării croșetate pentru copiii, pe care le îndrăgesc și maturii. Pasiunea pentru această activitate a rămas încă de la lecțiile de educație tehnologică din școală când croșeta covoare simple. Acum, chiar și cel mai straniu și neobișnuit personaj poate căpăta viață datorită tehnicii de croșetat utilizate de Olga. La început își dona propriile jucării, iar acum, datorită Instagramului, aceasta a devenit o sursă de venit pentru ea.

„Totul a început încă de la școală, de la lecțiile de educație tehnologică, când învățam cum să croșetăm covoare simple. Au fost doar câteva lecții, dar de atunci a fost dificil să mă opresc. Apoi a urmat o pauză lungă, după care câinele meu avea nevoie de haine pentru iarnă. Am cumpărat o bobină de ață și am început. Prima jucărie am tricotat-o pentru câinele meu, din ceea ce a rămas de la croșetat haine.”

Pentru Olga croșetatul este o activitate relaxantă, atunci când vede ceva pe internet mereu încearcă și ea. La început jucăriile erau donate rudelor și prietenilor, iar mai târziu a început să le vândă pe Instagram.

„Se pare că tricotatul este foarte relaxant. Am tricotat prima mea jucărie pentru câinele meu din ceea ce a rămas după tricotat haine. Apoi am vrut să încerc să tricotez altceva (păpuși, urși, iepuri), sunt atât de multe fotografii pe internet și vreau să încerc totul. La început, am donat lucrările mele rudelor și prietenilor, dar când toată lumea avea deja o jucărie, a trebuit să caut oameni noi. Aici mi-a venit în ajutor Instagram.”

Deși majoritatea membrilor din familia Olgăi se ocupau cu tricotajul, ea nu poate spune că a moștenit acest hobby, în timp ce buneii, părinții tricotau ciorapi și alte elemente vestimentare, ea a ales o altă direcție, cea a jucăriilor.

„Nu pot spune că am moștenit această abilitate. Membrii familiei mele au tricotat dintotdeauna. Mereu am avut șosete tricotate.
Și știind să tricotez două bucle, am inventat eu restul. Dar odată cu apariția internetului, învățarea a început să avanseze și mai repede.”

În general, Olga croșetează personaje din desene animate minioni, bebeluși, pokemon etc. De asemenea, are și clienți care îi arată personaje din cărți pe care să le croșeteze. Astfel de comenzi o inspiră și mai mult. Din spusele ei, jucăriile sunt cumpărate nu doar pentru copiii, dar sunt oferite cadou și celor maturi.

Olga spune că lucrează cu diferite materiale, ea spune că jucăriile pentru copiii sunt confecționate în mare parte din bumbac și semi-bumbac. Totuși, totul este foarte individual și în general, a folosit diverse materiale precum fibră acrilică, holofibra, lână, etc.

În ceea ce privește prețurile, acestea diferă în funcție de jucărie.

Totul depinde de jucărie. Cât de dificil este? Ce materiale folosesc? Cât timp va dura să o confecționez? Dar, în medie, prețurile încep de la 100 de lei și mai mult.”

Pe viitor Olga planifică să încerce doar schemele pe care le are în capul său, întrucât s-au adunat atât de multe.

„Am încercat o mulțime de hobby-uri diferite, dar, din anumite motive, tricotatul mi-a atras atenția. Folosind o croșetată și un fir, puteți crea orice jucărie, îmbrăcăminte, mobilier etc. Nici după 15 ani nu am încercat toate tehnicile și buclele de croșetat. Cu fiecare jucărie nouă, învăț ceva nou. Și acest lucru mă inspiră foarte mult.”

 

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală