Cent, platforma care a vândut un NFT al primului tweet al lui Jack Dorsey pentru 2,9 milioane de dolari a oprit majoritatea tranzacțiilor. Decizia vine după ce platforma a depistat conținut contrafăcut, neautentic vândut de oameni.
Fondatorul platformei a numit-o o „problemă fundamentală” care a cuprins piața activelor digitale.
Non Fungible Token (NFT) este un jeton criptografic de pe blockchain care reprezintă un tip unic de activ. Înseamnă mai mult sau mai puțin că este unic și nu poate fi înlocuit cu altceva. De exemplu, un bitcoin este fungibil – schimbi unul cu alt bitcoin și vei avea exact același lucru. Cu toate acestea, un card de tranzacționare unic nu este fungibil. Dacă l-ai schimbat cu un alt card, ai avea ceva complet diferit.
NFT-urile sunt create prin încărcarea unui fișier, cum ar fi o creație artistică, pe o piață de licitații specializată. Jetoanele nonfungibile pot fi folosite pentru a crește în mod artificial raritatea unei opere digitale, dacă autorul îi asociază un NFT a cărui semnătură este unică. Din acest punct de vedere, un NFT asociat unei opere se aseamănă cu un autograf. Aceste caracteristici fac din NFT-uri bunuri digitale unice, iar asta suscită interesul colecționarilor.
„Există un spectru de activități care practic nu ar trebui să se întâmple, din punct de vedere legal”, a declarat Cameron Hejazi, CEO și cofondator al pieței NFT Cent, pentru Reuters.
Platforma americană Cent a realizat una dintre primele vânzări de NFT cunoscute, de milioane de dolari, când a vândut tweet-ul fostului CEO al Twitter ca NFT, în martie trecut. Dar începând cu 6 februarie, a încetat să mai permită cumpărările și vânzările.
Raportul Reuters afirmă că OpenSea, care este o piață NFT mult mai mare decât Cent, a declarat luna trecută că peste 80% din NFT-urile vândute gratuit pe platforma sa erau „lucrări plagiate, colecții false și spam”. Compania a spus într-o serie de tweet-uri că lucrează la o serie de soluții pentru a descuraja „actorii răi”, în timp ce sprijină creatorii.