Giganții care l-au umilit pe Putin. Vestiții hackeri ruși, făcuți inofensivi

28 Iun. 2022, 11:36
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
28 Iun. 2022, 11:36 // Actual //  bani.md

Invazia Ucrainei de către Rusia este „prima bătălie în care armele tradiționale și cibernetice au fost folosite cot la cot”, relatează New York Times. Dar cea mai mare surpriză este că „multe dintre atacuri au fost zădărnicite, sau a existat suficientă redundanță în rețelele ucrainene încât eforturile au făcut puține prejudicii, mai mult de două treimi dintre ele au eșuat, reluând performanța slabă pe câmpul de luptă.”

Președintele Microsoft, Brad Smith, spune că rezultatul final este că tentativele de atac cibernetic din Rusia sunt subraportate, potrivit Times. Un studiu publicat de Microsoft Wednesday a indicat că Ucraina era pregătită să evite atacurile cibernetice, după ce le-a suportat mulți ani. Acest lucru a fost cel puțin parțial din cauza unui sistem bine stabilit de avertismente din partea companiilor din sectorul privat, inclusiv Microsoft și Google, și a unor pregătiri care au inclus mutarea multor sisteme ale Ucrainei pe servere din afara Ucrainei.

În multe cazuri, Rusia și-a coordonat utilizarea armelor cibernetice cu atacuri convenționale, inclusiv distrugerea rețelei de calculatoare a unei centrale nucleare înainte de a trece cu trupele sale pentru a o prelua, a spus Smith. Oficialii Microsoft au refuzat să identifice la ce fabrică se referea Smith.

În timp ce o mare parte din activitatea cibernetică a Rusiei s-a concentrat pe Ucraina, Microsoft a detectat 128 de intruziuni în rețea în 42 de țări. Din cele 29 la sută dintre atacurile rusești care au pătruns cu succes în  rețea, a concluzionat Microsoft, doar un sfert dintre acestea au dus la furtul de date. În afara Ucrainei, Rusia și-a concentrat atacurile asupra Statelor Unite, Poloniei și a doi aspiranți membri ai NATO, Suediei și Finlandei.

Dar Microsoft, alte companii de tehnologie și oficiali guvernamentali au spus că Rusia a combinat aceste încercări de infiltrare cu un efort amplu de a oferi propagandă în întreaga lume. Microsoft a urmărit creșterea consumului de propagandă rusă în Statele Unite în primele săptămâni ale anului. A atins un vârf de 82 la sută chiar înainte de invazia Ucrainei din 24 februarie, cu 60 de milioane până la 80 de milioane de vizualizări.

Această cifră, a spus Microsoft, a rivalizat cu vizualizările de pagini de pe cele mai mari site-uri media tradiționale din Statele Unite. Un exemplu pe care l-a citat Smith a fost cel al propagandei din interiorul Rusiei care își împinge cetățenii să se vaccineze, în timp ce mesajele sale în limba engleză răspândesc conținut anti-vaccin.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!

Realitatea Live

10 Apr. 2025, 17:37
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
10 Apr. 2025, 17:37 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Casa italiană de modă Prada a ajuns la un acord pentru achiziționarea brandului rival Versace de la holdingul american Capri Holdings, într-o tranzacție evaluată la 1,375 miliarde de dolari, sumă care include și datoriile Versace, potrivit agenției Reuters.

Tranzacția unește două dintre cele mai mari nume din moda italiană, consolidând astfel poziția Italiei pe piața globală a luxului. Acordul vine într-un moment de reconfigurare a industriei, unde marii jucători își consolidează portofoliile pentru a face față competiției internaționale intense.

„Ne propunem să ducem mai departe moștenirea Versace, să celebrăm și să reinterpretăm estetica sa îndrăzneață și atemporală”, a declarat Patrizio Bertelli, președintele Consiliului de Administrație al Prada.

Achiziția va permite formarea unui conglomerat italian cu o cifră de afaceri estimată la aproximativ 6 miliarde de euro, ceea ce îl va poziționa ca un jucător competitiv față de giganții francezi LVMH și Kering, relatează agenția AFP.

Versace a fost fondat în 1978 de către Gianni Versace, devenind rapid un simbol al opulenței și nonconformismului. După asasinarea creatorului în 1997, conducerea artistică a fost preluată de sora sa, Donatella Versace. În martie 2025, aceasta a anunțat că părăsește funcția de director creativ al casei de modă.

Prada, la rândul său, a fost fondată în 1913 și este condusă în prezent de Miuccia Prada. Aproximativ 80% din companie se află încă în proprietatea familiei Prada.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!