Contribuabilii care practică comerțul pe bază de patentă, informați despre alternativele de desfășurare a activității comerciale după 01 iulie 2023
Angajații Serviciului Fiscal de Stat efectuează vizite în cadrul piețelor din țară, în contextul în care începând cu 01 iulie 2023, activitatea de comerț nu va mai fi admisă în baza patentei de întreprinzător, urmare a intrării în vigoare a modificărilor corespunzătoare efectuate în Legea nr. 93/1998 cu privire la patenta de întreprinzător.
În acest sens, angajații autorității fiscale informează contribuabilii titulari ai patentei de întreprinzător despre alternativa de desfășurare a activității comerciale după data de 01 iulie 2023 – regimul fiscal simplificat, activitatea independentă, activitate desfășurată de către o persoană fizică rezidentă fără a constitui o formă organizatorico-juridică.
În perioada 31 mai – 12 iunie 2023, funcționarii fiscali au efectuat 179 de vizite în cadrul a 102 de piețe locale din 24 de raioane ale țării, în cadrul cărora activează titulari de patentă de întreprinzător. Acțiunile respective vor continua pe parcursul lunii curente pentru a ajunge până la fiecare contribuabil vizat de aceste modificări.
În vederea încurajării dezvoltării comerțului în Republica Moldova și oferirii antreprenorilor oportunităților de creștere și dezvoltare a micilor afaceri, menționăm că, a fost majorat plafonul de vânzări din activități independente până la 1,2 milioane lei într-o perioadă fiscală.
Alte beneficii ale activității independente ar fi perioada de activitate nelimitată și cota impozitului pe venit în cuantum de 1% din venitul din vânzări – cea mai mică din Europa. Activitatea independentă nu este limitată la un anumit tip de unități de comerț.
Achitarea trimestrială a impozitului pe venit se va efectua în baza Avizului de plată eliberat de SFS, în funcție de vânzările înregistrate (la oficiul poștal, sucursalele băncilor, prin terminalele de plată sau online prin intermediul portalului www.sfs.md sau www.mpay.gov.md);
De asemenea, contribuabilul trebuie doar să păstreze facturile fiscale de procurare a mărfurilor, iar în cazul procurării de mărfuri de la persoanele fizice acestea urmează a fi înregistrate în Registrul de evidență a procurărilor care se va prezenta la SFS la finele perioadei de gestiune.