Iranul trimite muniţie în Rusia prin Marea Caspică – Wall Street Journal

26 Apr. 2023, 06:46
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
26 Apr. 2023, 06:46 // Actual //  bani.md

Iranul trimite muniţie în Rusia prin Marea Caspică pentru a ajuta Moscova în invazia sa asupra Ucrainei, a relatat The Wall Street Journal (WSJ), care a citat oficiali din Orientul Mijlociu familiarizaţi cu chestiunea, transmite marţi EFE.

Potrivit ziarului american, navele ruse transportă cantităţi mari de obuze de artilerie iraniană şi alte muniţii prin Marea Caspică pentru a-şi aproviziona trupele care luptă în Ucraina.

Aceasta reprezintă „o provocare în creştere pentru Statele Unite şi aliaţii săi, care caută o modalitate de a întrerupe această cooperare între Moscova şi Teheran”, subliniază WSJ.

În ultimele şase luni, navele de marfă au transportat peste 300.000 de obuze de artilerie şi un milion de cartuşe de muniţie din Iran în Rusia, potrivit documentelor şi surselor consultate de ziar, care dă asigurări că Statele Unite sunt la curent cu aceste informaţii.

Washingtonul şi aliaţii săi au căutat modalităţi de a întrerupe transferurile de arme din Iran, care a fost şi un furnizor important de drone pentru armata rusă.

Wall Street Journal detaliază că Iranul a folosit în principal avioane cargo pentru a trimite arme în Rusia, ceea ce face aproape imposibilă intervenţia. Iar pentru a acţiona în Marea Caspică ar fi nevoie de ajutorul fostelor republici sovietice.

Surse au declarat pentru WSJ că cel mai recent transport de arme despre care se ştie că a traversat Marea Caspică către Rusia a părăsit Iranul la începutul lunii martie la bordul Rasul Gamzatov, o navă de marfă rusă. Nava transporta 1.000 de containere cu 2.000 de obuze de artilerie.

Rusia a apelat la Iran pentru ajutor militar vara trecută, după ce a înregistrat mai multe eşecuri pe frontul ucrainean, în contextul în care armata Kievului primise muniţii şi arme de la Statele Unite şi aliaţii lor.

Iranul a furnizat iniţial Rusiei sute de drone încărcate cu explozibili pe care Moscova le-a folosit pentru a ataca ţinte civile şi militare ucrainene.

Pe lângă drone, potrivit surselor consultate de ziar, Teheranul a fost de acord să furnizeze Rusiei peste 300.000 de obuze de artilerie, care au jucat un rol cheie în conflictul din estul Ucrainei.

În ultimele săptămâni, o echipă de iranieni a vizitat o fabrică din estul Rusiei care produce avioane de luptă avansate. Sursele WSJ au explicat că acesta „ar putea fi un semn că se pregăteşte un acord” între Moscova şi Teheran pe această temă.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală