Istoria afacerii dulci lansată de soții Bandur din Durlești: Este foarte greu să dezvolți ceva când nu depinde de tine

24 Iun. 2021, 11:02
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
24 Iun. 2021, 11:02 // Oameni şi Idei //  MD Bani

Soții Bandur Mariana și Vadim au lansată o afacere „dulce” încă în anul 2011. Pentru a ajunge să aibă succes au trecut prin multe dificultăți și au apelat la înprumuturi. La început activitatea cu miere și albini era mai mult un hobby decât o afacere. Acum cuplul vinde miere naturală, faguri cu miere, tincturi și chiar lăptișor de matcă. Cuplul recunoaște că este dificil să dezvolți ceva când rezultatele depind de starea vremii.

Cuplul spune că au început afacerea în 2011, iar la început era mai mult un hobby. Au început  cu un stup, iar acum au deja 35 de stupuri pe care le transportă la cules. Nașul a fost cel care a încurajat tinerii să lanseze afacerea și le-a oferit chiar prima familie de albini.

„Afacerea am început-o în 2011 cu un singur stup, era un hobby pentru noi! Totul a început datorită nașului nostru care ne-a încurajat să tranformăm totul într-o afacere de familie. Prima familie de albini ne-au daruit-o nașii.”

În fiecare an, cuplul Bandur investea tot mai mult și înmulțeau albinile în prisacă. Pentru a se dezvolta au aplelat la împrumuturi.

„Cu fiecare an ce trecea investeam din ce în ce mai mult, si asa am înmulțit albinile în prisacă. Nu am avut susținere din alte părți, cu ajutorul Domnului luam împrumuturi pentru a ne dezvolta. Ca oricare afacere avem nevoie de utilaje si inventare pe lânga însăși prisaca.”

Cuplul spune că apicultura este o parte a agriculturii, ceea ce înseamnă că depind foarte mult de condițiile meteo și de cererea care este pe piață.

„Este foarte greu să dezvolți ceva atunci când nu depinde de tine. Apicultura este parte a agriculturii…depindem de timpul de afară. Profitabilitatea la fel depinde de aceste condiții ale vremii și de piață.”

În funcție de produs și de tipul mierii prețul diferă.

„Prețurile produselor apicole sunt diferite, mierea costă între 80-130lei, polenul 45 lei, fagurii cu miere ~150-200 lei, tincturile 100-150lei, lăptișorul de matcă 40 lei.”

Pentru a-și vinde marfa BandurApis participă la diverse târguri, de asemenea își vând produsele și online. De asemenea, producătorii spun că mierea este gustoasă dacă nu are adaosuri.

„Cu realizarea ne ocupăm singuri pe la târguri și postăm anunțuri online.”

În acest an cel mai mult au avut de câștigat de pe urma salcâmului, întrucât a fost ploaie și căldură suficientă, cu toate acestea, albinile au ieșit mai greu din iarnă.

„Anul acesta am extras miere de rapiță, miere de mai și de salcâm. Urmeaza sa transportăm prisaca la pădurea de tei și la lanul de floarea soarelui ca să suplinim stocul și cu aceste tipuri de miere. Spre deosebire de anul trecut (rece si secetos) anul acesta Dumnezeu a data și ploaie și caldura la vremea salcâmului …mai rau au ieșit albinile din iarna.”

Realitatea Live

01 Dec. 2025, 18:39
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  Ursu Victor
01 Dec. 2025, 18:39 // Bănci şi Finanţe //  Ursu Victor

Ministrul Economiei, Eugeniu Osmochescu, a respins ideea introducerii unei cote obligatorii de 50% pentru produsele autohtone pe rafturile magazinelor, declarând la Radio Moldova că o astfel de măsură ar încălca atât regulile economiei de piață, cât și normele internaționale.

Potrivit ministrului, impunerea unei limite minime pentru marfa produsă în Republica Moldova nu ar fi compatibilă cu angajamentele comerciale ale țării și ar contraveni celor mai bune practici europene.

„Nu este corect, nu este o regulă a unei economii de piață, nu este corect conform reglementărilor internaționale și celor mai bune practici. Limitarea nu este posibilă din punct de vedere juridic”, a subliniat Osmochescu.

În locul unei cotări obligatorii, ministrul propune soluții alternative pentru susținerea producătorilor locali: programe de marketing, etichetare clară și campanii care evidențiază produsele fabricate în Republica Moldova direct pe rafturile magazinelor.

„Putem avea programe de marketing în rafturi, unde sunt identificate produsele din Republica Moldova și sunt promovate cu sprijinul statului. Putem stimula consumul local, dar nu putem impune cote obligatorii”, a declarat ministrul.

În 2021, toate magazinele din Republica Moldova erau obligate să aibă pe rafturi cel puţin 50 de produse agroalimentare autohtone, însă ulterior prevederea a fost abrogată.

 

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII