Istoria afacerii dulci lansată de soții Bandur din Durlești: Este foarte greu să dezvolți ceva când nu depinde de tine

24 Iun. 2021, 11:02
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
24 Iun. 2021, 11:02 // Oameni şi Idei //  MD Bani

Soții Bandur Mariana și Vadim au lansată o afacere „dulce” încă în anul 2011. Pentru a ajunge să aibă succes au trecut prin multe dificultăți și au apelat la înprumuturi. La început activitatea cu miere și albini era mai mult un hobby decât o afacere. Acum cuplul vinde miere naturală, faguri cu miere, tincturi și chiar lăptișor de matcă. Cuplul recunoaște că este dificil să dezvolți ceva când rezultatele depind de starea vremii.

Cuplul spune că au început afacerea în 2011, iar la început era mai mult un hobby. Au început  cu un stup, iar acum au deja 35 de stupuri pe care le transportă la cules. Nașul a fost cel care a încurajat tinerii să lanseze afacerea și le-a oferit chiar prima familie de albini.

„Afacerea am început-o în 2011 cu un singur stup, era un hobby pentru noi! Totul a început datorită nașului nostru care ne-a încurajat să tranformăm totul într-o afacere de familie. Prima familie de albini ne-au daruit-o nașii.”

În fiecare an, cuplul Bandur investea tot mai mult și înmulțeau albinile în prisacă. Pentru a se dezvolta au aplelat la împrumuturi.

„Cu fiecare an ce trecea investeam din ce în ce mai mult, si asa am înmulțit albinile în prisacă. Nu am avut susținere din alte părți, cu ajutorul Domnului luam împrumuturi pentru a ne dezvolta. Ca oricare afacere avem nevoie de utilaje si inventare pe lânga însăși prisaca.”

Cuplul spune că apicultura este o parte a agriculturii, ceea ce înseamnă că depind foarte mult de condițiile meteo și de cererea care este pe piață.

„Este foarte greu să dezvolți ceva atunci când nu depinde de tine. Apicultura este parte a agriculturii…depindem de timpul de afară. Profitabilitatea la fel depinde de aceste condiții ale vremii și de piață.”

În funcție de produs și de tipul mierii prețul diferă.

„Prețurile produselor apicole sunt diferite, mierea costă între 80-130lei, polenul 45 lei, fagurii cu miere ~150-200 lei, tincturile 100-150lei, lăptișorul de matcă 40 lei.”

Pentru a-și vinde marfa BandurApis participă la diverse târguri, de asemenea își vând produsele și online. De asemenea, producătorii spun că mierea este gustoasă dacă nu are adaosuri.

„Cu realizarea ne ocupăm singuri pe la târguri și postăm anunțuri online.”

În acest an cel mai mult au avut de câștigat de pe urma salcâmului, întrucât a fost ploaie și căldură suficientă, cu toate acestea, albinile au ieșit mai greu din iarnă.

„Anul acesta am extras miere de rapiță, miere de mai și de salcâm. Urmeaza sa transportăm prisaca la pădurea de tei și la lanul de floarea soarelui ca să suplinim stocul și cu aceste tipuri de miere. Spre deosebire de anul trecut (rece si secetos) anul acesta Dumnezeu a data și ploaie și caldura la vremea salcâmului …mai rau au ieșit albinile din iarna.”

Realitatea Live

04 Dec. 2025, 17:12
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
04 Dec. 2025, 17:12 // Slider //  Grîu Tatiana

Bulgaria, Grecia și România au semnat la Bruxelles, un Memorandum de Înțelegere care pune în mișcare unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură regională ale ultimilor ani: dezvoltarea unei axe de transport care să conecteze Marea Egee cu Marea Neagră. Documentul stabilește cooperarea celor trei state în cadrul Platformei pentru Coridorul Marea Neagră – Marea Egee și creează baza pentru investiții majore în domeniul rutier, feroviar și fluvial. Comisarul european pentru transporturi și turism, Apostolos Tzitzikostas, a anunțat sprijinul instituțional al Comisiei Europene, calificând proiectul drept un pas decisiv spre o conectivitate mai rapidă și rezilientă în sud-estul Europei, scrie digi24.ro.

Planul include construirea a trei noi poduri peste Dunăre, văzute ca element strategic pentru conectivitatea dintre România și Bulgaria. Va fi edificat un al doilea pod mixt între Ruse și Giurgiu, urmat de un pod Silistra–Călărași și un altul la Nikopol–Turnu Măgurele. Autoritățile din regiune afirmă că aceste proiecte vor reduce congestionările de frontieră, vor crea opțiuni logistice suplimentare și vor asigura infrastructură adaptată inclusiv pentru mobilitate militară, dacă situația o va impune. În paralel, vor fi modernizate liniile de feribot existente, pentru a permite utilizarea lor duală, atât civilă, cât și strategică.

Planul atașat memorandumului descrie trei orientări majore ale coridorului sud–nord, având ca puncte de plecare Atena, Salonic și Alexandroupolis și ca destinații Sofia, Vidin, Ruse și București, cu extensii spre Europa Centrală, Ucraina și Republica Moldova. Astfel, porturile din regiune ar putea beneficia de noi fluxuri comerciale, iar țări precum Republica Moldova ar obține o conectivitate îmbunătățită către rețeaua europeană, ceea ce ar favoriza transportul de mărfuri și posibile proiecte logistice regionale.

Cele trei state au anunțat că vor utiliza fondurile europene disponibile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și vor include investițiile în următorul buget multianual 2028–2034.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII