Într-un mesaj, Agenția Națională Transport Auto informează operatorii de transport în legătură cu închiderea punctelor de trecere a frontierei ruso-ucrainene. Serviciile de vămuire pot fi efectuate de către operatorii de transport rutier de mărfuri prin punctele de trecere situate la frontiera externă a Republicii Belarus, cu condiția controlului fitosanitar repetat pe teritoriul Federației Ruse.
„Problema cu Federația Rusă nu sunt embargourile, sancțiunile, auto-embargourile, problema este că ei au revenit la nivelul economic din 1989, incapacitatea de plată, lipsa resurselor financiare, inflația, lipsa accesului la valută. Deci, orice operațiune de export către Federația Rusă sau Bielorusia atrage după sine foarte multe riscuri de neplată, de înșelăciuni sau de blocaje, așa că nu cred că o să avem interdicții din partea acestor țări de a continua niște relații economice, dar agenții economici va trebui să fie foarte, foarte precauți ca să nu-și piardă nici banii, nici marfa”, explică fostul premier Ion Sturza.
Potrivit datelor Biroului Național de Statistică, Federația Rusă a avut o pondere de 8,8% în totalul iar Belarus – 2,2% di totalul exporturilor de 3,1 miliarde USD.