În perioada 2018-2022, organelor Procuraturii Generale i-au fost precizate alocații de la bugetul de stat în sumă totală de 1,8 miliarde lei, cheltuielile de casă și cele efective constituind 1,7 miliarde lei.
Curtea de Conturi a constat în cadrul auditului că au fost achiziționate produse licențiate pentru calculatoare la un cost majorat cu 2,4 mil lei, comparativ cu prețul agreat cu Compania furnizoare de produse software. Prezența suspiciuni rezonabile de fraudă: a) la achitarea licențelor pentru calculatoare în valoare de 2,5 mil lei, care real nu au fost livrate și instalate, conform proceselor verbale de primire –predare a licențelor; b) la procurarea a 48 de licențe pentru servere în valoare de 1,1 mil lei mii lei, servere pe care Procuratura Generală nici nu le deține. Prin aceste acțiuni, factorii responsabili din cadrul PG au cauzat pierderi bugetului de stat în sumă de 3,6 mil lei.
Totodată, auditul indică și răscumpărarea dubioasă de către Procuratura Generală a licențelor, din buget fiind achitată 7,6 mil lei, în lipsa documentelor confirmative sau amendamentelor la Acordul de licențiere.
Auditul a constatat persistența neregulilor sistemice la achiziționarea și efectuarea lucrărilor de reparație capitală a sediilor organelor procuraturii, astfel fiind constatate următoarele nereguli:
planificarea și fundamentarea neconformă a necesităților de achiziție a lucrărilor de reparații, fapt, ce a condus la efectuarea lucrărilor suplimentare pentru reparația rețelelor electrice, rețelelor de încălzire etc.;
achiziționarea și executarea neregulamentară a lucrărilor de reparație în lipsa documentației de proiect și a devizelor verificate regulamentar, în valoare de 17,7 mil.lei, fapt ce a condiționat unele dezacorduri între Procuratura Generală și antreprenori privind volumul și calitatea lucrărilor efectuate, precum și declanșarea unor litigii în instanțele de judecată, care pot genera pierderi la buget;
admiterea unor devieri între prețurile stabilite în devizul-ofertă și cele din procesele-verbale privind executarea lucrărilor de reparații capitale la sediul PG, amplasat în mun. Chișinău, bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, 73, ca rezultat, efectuând cheltuieli nejustificate de 485,1 mii lei.
Procuratura Generală nu a dispus de un proces regulamentar privind efectuarea cheltuielilor pentru carburanți, fiind atestată depășirea parcursului limită stabilit pentru unitățile de transport a entității, precum și stabilirea și aprobarea normelor exagerate de consum al carburanților pentru unele unități de transport. În consecință, se atestă că doar pentru 17 autovehicule (model Dacia Logan) instituția a efectuat cheltuieli bugetare neconforme în valoare de 0,3 mil. lei.
Există multiple abateri și neconformități și în procesul de gestionare a patrimoniului public de către Procuratura Generală. Astfel, lipsa unei monitorizări eficiente asupra patrimoniului aflat în gestiune a determinat faptul că în evidența contabilă a Procuraturii Generale sunt înregistrate două clădiri, care, potrivit înregistrărilor cadastrale au fost înstrăinate în folosul unor persoane fizice. Unul din aceste imobile reprezenta o fostă clădire administrativă a Procuraturii teritoriale Anenii-Noi, care fiindu-i în anul 2009 modificată destinația în bloc locativ, iar cu acordul conducerii procuraturii a fost privatizată.
Cât privește al doilea imobil acesta urma a fi transmis primăriei or. Rezina de către Procuratura Generală, ceea ce de fapt nu s-a efectuat, între timp APL a inițiat procesul de privatizare a acestuia, imobilul fiind vândut unei persoane fizice.
La fel, auditul a constatat neînregistrarea în evidența contabilă a Procuraturii Generale a 19 terenuri aferente sediilor procuraturilor teritoriale cu suprafața de 2 ha și a unui garaj, iar la organul cadastral nefiind înregistrată o clădire administrativă și 12 garaje, ceea ce contravine cadrului normativ în vigoare și implică riscuri privind integritatea acestora.