„Nașul” Inteligenței Artificiale avertizează asupra pericolelor care ne pândesc: Chatbot-urile sunt „înfricoșătoare”

03 Mai 2023, 06:39
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
03 Mai 2023, 06:39 // Actual //  bani.md

Geoffrey Hinton și-a anunțat demisia de la Google într-o declarație pentru New York Times, spunând că acum regretă munca sa. Omul de știință este numit „naşul” inteligenței artificiale (AI).

În inteligența artificială, rețelele neuronale sunt sisteme care sunt similare cu creierul uman în modul în care învață și procesează informații. Ele permit AI să învețe din experiență, așa cum ar face o persoană. Aceasta se numește învățare profundă, explică omul de ştiinţă.

Geoffrey Hinton a declarat pentru BBC că unele dintre pericolele chatbot-urilor AI sunt „destul de înfricoșătoare”. „În acest moment, ei nu sunt mai inteligenți decât noi, din câte îmi dau seama. Dar cred că vor fi în curând”.

În articolul din New York Times, doctorul Hinton s-a referit la „actori răi” care ar încerca să folosească inteligența artificială pentru „lucruri rele”. Când a fost rugat de BBC să detalieze acest lucru, el a răspuns: „Acesta este un fel de scenariu rău, un fel de scenariu de coșmar. Vă puteți imagina, de exemplu, că un actor rău precum președintele rus Vladimir Putin să ofere roboților capacitatea de a-și crea propriile obiective secundare”.

A părăsit Google pentru putea avertiza lumea

Omul de știință anglo-canadian Geoffrey Hinton, care este numit „naşul” inteligenței artificiale (AI), a părăsit Google pentru a avertiza în mod deschis oamenii despre pericolele tehnologiei. Dr Hinton a acceptat, printre altele, că vârsta lui a jucat un rol important în decizia sa de a părăsi gigantul tehnologic: „Am 75 de ani, așa că este timpul să mă pensionez”.

Dr. Hinton a spus că și-a părăsit slujba la Google, unde a lucrat mai bine de 10 ani și a devenit unul dintre cei mai respectați oameni din domeniu, pentru a vorbi liber despre riscurile AI. În 2012, dr. Hinton și doi dintre studenții săi de la Universitatea din Toronto au construit o rețea neuronală capabilă să analizeze mii de fotografii și să recunoască obiecte comune precum flori, câini și mașini.

Google a cheltuit 44 de milioane de dolari pentru a achiziționa compania fondată de Hinton. Și rețeaua neuronală dezvoltată a devenit una dintre bazele intelectuale pentru tehnologiile moderne bazate pe AI generativă, cum ar fi ChatGPT.

Omul de știință a spus că regretă parțial munca din întreaga sa viață

Publicația raportează că mulți lucrători din domeniu se tem că tehnologiile de inteligență artificială ar putea fi deja un instrument de răspândire a informațiilor false și ar putea, de asemenea, amenința locurile de muncă existente.

Dr. Hinton se alătură unui număr tot mai mare de experți care și-au exprimat îngrijorarea cu privire la IA – atât viteza cu care se dezvoltă, cât și direcția în care se îndreaptă. „Uitați-vă la ceea ce s-a întâmplat acum cinci ani și ce este acum, comparați diferența și proiectați-o în viitor. Este înfricoșător”, a adăugat omul de știință.

Dr. Hinton a spus, de asemenea, că este un expert în știință, nu în politică și că este responsabilitatea guvernului să se asigure că IA a fost dezvoltată „cu multă gândire la cum să nu devină necinstită”.

AI va începe să-și construiască propriile șine

Este important să ne amintim că chatboții AI sunt doar un aspect al inteligenței artificiale, chiar dacă sunt cei mai populari în acest moment. Dar ritmul de accelerare a AI i-a surprins chiar și pe creatorii săi. A evoluat dramatic de când Dr. Hinton a construit o rețea neuronală de pionierat pentru analiza imaginilor în 2012.

Chiar și șeful Google Sundar Pichai a spus într-un interviu recent că nici măcar el nu a înțeles pe deplin tot ceea ce a făcut chatbot-ul său AI. Nu vă înșelați, suntem într-un tren cu viteză în acest moment și îngrijorarea este că într-o zi va începe să-și construiască propriile șine, a spus el, potrivit bbc.com.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM

Realitatea Live

23 Nov. 2024, 09:40
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
23 Nov. 2024, 09:40 // Actual //  Ursu Victor

Northvolt AB a cerut protecţie împotriva falimentului în Statele Unite, după ce o încercare disperată de a obţine finanţare de salvare a eşuat, lăsând producătorul de baterii într-o situaţie dificilă, cu doar o săptămână de lichidităţi disponibile, potrivit Bloomberg.

Furnizorul suedez de baterii pentru vehicule electrice va încerca să se reorganizeze în cadrul capitolului 11 din Codul falimentului american, conform unei declaraţii emise joi. Potrivit unui depozit, Northvolt avea aproximativ 30 de milioane de dolari în numerar şi datorii de 5,84 miliarde de dolari.

Această sumă face ca Northvolt să fie una dintre cele mai îndatorate companii care au solicitat falimentul în Statele Unite în acest an, potrivit datelor Bloomberg. Aceasta este urmată de Intrum AB, o altă companie suedeză care a depus o cerere similară săptămâna trecută.

Compania a ales să urmeze calea legală din SUA pentru a oferi un cadru familiar investitorilor existenţi şi potenţialilor investitori interesaţi să furnizeze finanţare, a explicat o sursă apropiată situaţiei.

Această decizie încheie luni de negocieri cu proprietarii, clienţii şi creditorii, în încercarea de a găsi o soluţie pentru continuarea activităţii, după ce resursele financiare au fost epuizate. Northvolt a redus cu un sfert numărul angajaţilor şi a renunţat la planurile de extindere, pentru a face faţă unei crize de lichidităţi care s-a agravat în toamnă, după ce a pierdut un contract important şi nu a reuşit să acceseze un împrumut verde de 5 miliarde de dolari.

Compania a fost considerată un simbol al speranţelor europene de a crea un lanţ de aprovizionare independent pentru vehiculele electrice, în concurenţă cu producătorii stabiliţi din China şi Coreea de Sud.

Fabrica emblematică Northvolt Ett, situată lângă Cercul Arctic din Suedia, va continua să funcţioneze în mod normal pe durata reorganizării. „Compania va continua să livreze produse clienţilor, îndeplinindu-şi în acelaşi timp obligaţiile faţă de furnizorii esenţiali şi va asigura plata salariilor angajaţilor”, a afirmat compania.

În cadrul procedurii de faliment, Northvolt va avea acces la aproximativ 145 de milioane de dolari în garanţii de numerar, conform declaraţiilor companiei. Scania CV AB, divizia de camioane a Volkswagen AG şi un client important al Northvolt, a anunţat că va contribui cu 100 de milioane de dolari pentru finanţarea debitorului în posesie.

Judecătorul american de faliment Alfredo Perez a spus în timpul unei audieri de joi că va aproba cererea Northvolt de a începe utilizarea finanţării din faliment şi a altor împrumuturi pentru a acoperi salariile şi cheltuielile angajaţilor în timpul procesului de reorganizare conform capitolului 11. După reducerile de personal anunţate, Northvolt mai are aproximativ 6.400 de angajaţi în Suedia, Polonia şi Statele Unite.

Filialele Northvolt care se ocupă de fabricile planificate în Germania şi Canada nu fac parte din procesul de faliment conform capitolului 11, dar compania a declarat că aceste proiecte vor fi amânate.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală