Nestle spune „NU” zahărului în ciocolată. Ce îndulcitor va folosi în noul baton de ciocolată „Incoa”

19 Mart. 2021, 15:41
 // Categoria: Actual // Autor:  Fetco Veronica
19 Mart. 2021, 15:41 // Actual //  Fetco Veronica

În contextul în care producătorii de dulciuri încearcă să reducă adaosul de zahăr, grupul elvețian Nestle anunță lansarea unui baton de ciocolată, denumit “Incoa”, care folosește nu doar boabele de cacao, ci și pulpa fructului arborelui de cacao drept îndulcitor, transmite Reuters.

Fructul arborelui de cacao în mod normal este aruncat, însă utilizarea acestuia elimină adaosul de zahăr și reduce risipa alimentară. Utilizarea fructului va avea beneficii și pentru cultivatorii de cacao, care pot să vândă, atât boabele, cât și pulpa fructului.

“Este o lansare importantă, vom pune produsul la dispoziția tuturor consumatorilor care îl doresc”, a declarat Alexander von Maillot, directorul diviziei de dulciuri de la Nestle.

Pentru început, batonul de ciocolată neagră „Incoa”, fără adaos de zahăr, va fi lansat în supermarketurile din Franța și Olanda, urmând ca ulterior să se găsească și pe alte piețe din Europa.

Nestle procură materia primă de la plantațiile de cacao din Brazilia precum și din vestul Africii, pentru a vedea dacă producția de pulpă poate fi realizată acolo. Alexander von Maillot a estimat că veniturile celor care cultivă cacao ar putea crește cu 20% până la 40%, dacă ar putea vinde și pulpa fructului arborelui de cacao.

Problema este că pulpa fructului arborelui de cacao nu este ieftină. Batoanele de ciocolată Incoa de pe portalul Albert Heijn costă cu aproximativ 50% mai mult decât alte mărci de ciocolată neagră. Însă Alexander von Maillot spune că, deși aceste costuri ridicate fac ca pulpa să nu fie potrivită pentru a înlocui zahărul în produsele normale, s-ar putea găsi și alte utilizări pentru pulpa fructului arborelui de cacao, de exemplu la coacere, scrie AGERPRES.

Și alți producători de ciocolată, precum Lindt & Spruengli din Elveția și Ritter Sport din Germania, au lansat și ei ediții limitate de ciocolată care utilizau pulpa fructului arborelui de cacao și care s-au vândut rapid. Ambele firme au anunțat că intenționează să lanseze produse la scară largă atunci când vor fi disponibile cantități mari de pulpă de fruct.

ONG-ul Upcycled Food Association susține că prin comercializarea la scară mondial a fructului arborelui de cacao ar putea fi reduse emisiile de gaze de seră cu peste 20 de milioane de tone pe an. Asociația definește termenul “upcycling” drept utilizarea de ingrediente alimentare pe care oamenii nu le-ar consuma, cu lanțuri de aprovizionare verificate și un impact pozitiv asupra mediului.

Nestle este cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume. Este prezentă în 189 de țări din întreaga lume, iar cei 308.000 de angajați sunt dedicați scopului Nestle de a îmbunătăți calitatea vieții și de a contribui la un viitor mai sănătos. Nestle oferă un portofoliu larg de produse și servicii pentru oameni și animale de companie, pentru tot parcursul vieții. Cele peste 2000 de branduri ale Nestle includ nume emblematice precum Nescafe, Nespresso, Maggi și Nido.

Realitatea Live

23 Iul. 2021, 17:53
 // Categoria: Au Bani // Autor:  Dumitrita Culiuc
23 Iul. 2021, 17:53 // Au Bani //  Dumitrita Culiuc

Rețeau de socializare Intagram este foarte populară, în special printre tineri. La sigur urmărești și vedete, care vorbesc o altă limbă decât cele pe care le cunoști tu. În acest sens, Instagram introduce o nouă schimbare care te va ajuta să înțelegi mai ușor mesajul transmis de persoanele pe care le urmărești.

La sigur, te ciocnești cu siatuații când storiesurile nu sunt în engleză sau într-una din limbile de circulație internațională. Din această cauză nu înțelegi mesajul unui artist sau al unei persoane importante de interes pentru tine. Până aum, ceea ce trebuia să faciera să ieș din aplicație și să încerci să traduci ”ce a vrut să spună autorul”.

Acum, acest lucru nu mai este necesar. Instagram a introdus o nouă funcție care va traduce orice text străin și pe care îl vei putea vedea în Stories. Această nouă caracteristică este lansată la nivel global, astfel că toți acești peste 1 miliard de abonați se pot bucura de noua funcție.

Când aplicația detectează că vizualizezi o poveste într-o altă limbă, îți va afișa mesajul ”Vedeți traducerea”, în partea din stânga sus a aplicației. Tot ceea ce va trebui să faci este să atingi bannerul respectiv pentru a vedea textul în limba maternă.

Funcția poate traduce textul în peste 90 de limbi deși, momentan, aceasta nu poate funcționa la fel și cu audio. Inevitabil, asta înseamnă că sunt șanse să existe povești pe care să nu le înțelegi, atunci când cel pe care îl urmărești transmite un mesaj pe cale verbală.

 

 
Lucrările de amenajare a scuarului în memoria victimelor catastrofei de la Cernobîl, finalizate
Lucrările de amenajare a scuarului în memoria victimelor catastrofei de la Cernobîl, finalizate
Ultima super lună din 2021 – luna plină “căpșună”
Ultima super lună din 2021 – luna plină “căpșună”
India folosește drone pentru livrarea vaccinului anti-Covid
India folosește drone pentru livrarea vaccinului anti-Covid
Expoziția “De la portul popular la îmbrăcămintea modernă”, în Parcul Catedralei
Expoziția “De la portul popular la îmbrăcămintea modernă”, în Parcul Catedralei
Festivalul umbrelelor, în parcul “Alunelul” din sectorul Buiucani
Festivalul umbrelelor, în parcul “Alunelul” din sectorul Buiucani
Expoziție foto dedicată cadrelor medicale, în Capitală
Expoziție foto dedicată cadrelor medicale, în Capitală