CFM anunță inițierea procedurii de achiziție a serviciilor de proiectare pentru asigurarea stabilității terasamentului liniei de cale ferată Cahul–Giurgiulești, tronsonul Colibaș–Giurgiulești, potrivit anunțului companiei.
CFM susține că serviciile de proiectare vizează mai multe segmente a linei de cale ferată. Valoarea estimativă a achiziției este de aproximativ 5 milioane de lei (TVA inclus), iar procedura aplicată este licitația deschisă, desfășurată în conformitate cu legislația în vigoare privind achizițiile publice.
Conform anunțului, obiectivul achiziției include: servicii de proiectare, cu elaborarea documentației tehnice complete, investigații tehnice de teren, necesare pentru fundamentarea soluțiilor de intervenție, estimarea și definirea lucrărilor de reparație și construcție menite să asigure stabilitatea terasamentului pe segmentul feroviar vizat.
Un segment de 300 m de cale ferată de la Văleni a fost inundat în anul 2022, iar autoritățile au promis că în curând va fi deschis circulației feroviare, în condițiile în care va fi deschis și podul de la Cantemir la Fălciu pentru transportul de marfă în și dinspre România.
Povestea tronsonului din Sudul țării începe în 2007, când guvernarea comunistă decide ca proiectul construcției caii ferate Cahul-Giurgiulești este unul de importanță majoră pentru Moldova, care “va asigura securitatea economică a țării”.
În anii 2007-2009, pe timpul guvernării comuniste, statul a cheltuit peste jumătate de miliard de lei pentru construcţia tronsonului Cahul – Giurgiuleşti, dar el aşa şi nu a fost finalizat.
Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!