Peste 20 de designeri autohtoni vor participa la Moldova Fashion Days Rebirth

12 Apr. 2021, 16:45
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
12 Apr. 2021, 16:45 // Oameni şi Idei //  MD Bani

Pe data de 24 aprilie va avea loc o nouă ediției a Moldova Fashion Days în care vor fi prezentate colecțiile pentru sezonul primăvară – vară. Evenimentul va avea loc online, din cauza restricțiilor impuse de pandemie. În cadrul evenimentului designerii autohtoni vor prezenta tendițele acestui sezon.

Show-ul va fi organizat în patru blocuri, astfel publicul va putea urmări câte cinci colecții ale designerilor autohtoni, de la cele pentru copii, ținute sport, de zi sau cele de cocktail, până la colecțiile cu ținute de ocazii.

Ediția propune un nou concept: „Moldova Fashion Days Rebirth”, ceea ce înseamnă că designerii au ocazia să-și renască spiritul creativ în pofida provocărilor la care au fost supuși. De asemenea, în cadrul evenimentului vor fi prezentate și istoriile din spatele colecțiilor, precum și sursa de inspirație a acestora.

Potrivit directoarei executive a Asociației Patronale din Industria Ușoară, Marcela Lozovanu, în această perioadă producătorii autohtoni promovează modul ecologic de creație a colecțiilor.

„Brandurile locale adoptă conceptele modei sustenabile și creează ținute vestimentare de calitate înaltă, care nu se demodează atât de repede și pot fi purtate un timp îndelungat. În același timp, designerii își ajustează oferta pentru a fi mai aproape de consumatori”, a declarat Marcela Lozovanu.

Aceasta mai menționează că în 2021 shopping-ul online al brandurilor autohtone prinde viață.

„Distanța socială a schimbat modul de interacțiune dintre persoană și brand, motiv ce a declanșat o nouă provocare pentru industria modei din Republica Moldova. Tendința globală de a susține dezvoltarea unui shopping mai rațional, păstrând contactul personal chiar și la distanță, ne-a motivat să venim și noi cu o transformare digital”, ne-a mai spus directoarea APIUS.

Evenimentul va putea fi urmărit pe data de 24 aprilie pe paginile oficiale de Facebook: Din Inimă, Moldova Fashion Days, APIUS, pe paginile partenerilor media și pe paginile sponsorilor evenimentului.

„Moldova Fashion Days” face parte din campania „DININIMA” al cărui scop este să promoveze brandurile locale și să motiveze consumatorii să cumpere produsele realizate pe piața internă. Evenimentul este organizat de APIUS (Asociația Patronală din Industria Ușoară) și DININIMĂ și este susținut de către partenerii strategicii USAID, Sweden Sverige și UKaid.

Printre brandurile care își vor prezenta colecțiile sunt Mini Lady, Rodica Nicov, Tricon & My REVIVAL, etc.

Realitatea Live

16 Aug. 2025, 08:35
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  Ursu Victor
16 Aug. 2025, 08:35 // Bănci şi Finanţe //  Ursu Victor

Comisia Națională a Pieței Financiare (CNPF) avertizează publicul cu privire la o nouă schemă de fraudă care circulă rapid pe aplicații de mesagerie precum WhatsApp și Telegram și este promovată intens pe rețelele de socializare.

Potrivit instituției, escrocheria funcționează prin crearea unor grupuri false de „investiții”, unde activitatea este simulată cu ajutorul roboților și al conturilor false. Așa-ziși „experți” promit câștiguri rapide din tranzacții, inclusiv în criptomonede, și îi conving pe utilizatori să atragă alți membri în schimbul unor „recompense”.

Victimele sunt îndemnate să transfere bani în „conturi de tranzacționare” fictive, unde le sunt afișate profituri false pentru a câștiga încredere. În momentul în care încearcă să-și retragă fondurile, li se cer taxe inventate. „Profiturile afișate sunt doar iluzorii, concepute pentru a stimula investiții mai mari”, avertizează CNPF.

Modelul utilizat seamănă cu o schemă piramidală clasică, unde remunerațiile participanților provin din contribuțiile noilor recruți și nu din activități economice reale. Astfel de structuri sunt nesustenabile și conduc inevitabil la pierderi pentru majoritatea investitorilor.

Un aspect îngrijorător este implicarea tot mai frecventă a adolescenților, care sunt ademeniți cu promisiuni de câștiguri rapide și recompense. CNPF atrage atenția asupra necesității unei educații financiare mai solide în rândul tinerilor și a unei supravegheri atente din partea părinților.

Pentru protecția cetățenilor, instituția recomandă:

verificarea autorizațiilor firmelor de investiții,

evitarea transmiterii de date personale sau financiare prin aplicații de mesagerie,

prudență maximă față de promisiunile de câștiguri rapide și ușoare,

sesizarea imediată a CNPF și blocarea contactelor suspecte.Autoritatea subliniază că orice implicare în astfel de scheme poate duce la pierderi financiare serioase și îndeamnă cetățenii să nu se lase atrași de oferte care par „prea bune pentru a fi adevărate”.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII