Pe data de 24 aprilie va avea loc o nouă ediției a Moldova Fashion Days în care vor fi prezentate colecțiile pentru sezonul primăvară – vară. Evenimentul va avea loc online, din cauza restricțiilor impuse de pandemie. În cadrul evenimentului designerii autohtoni vor prezenta tendițele acestui sezon.
Show-ul va fi organizat în patru blocuri, astfel publicul va putea urmări câte cinci colecții ale designerilor autohtoni, de la cele pentru copii, ținute sport, de zi sau cele de cocktail, până la colecțiile cu ținute de ocazii.
Ediția propune un nou concept: „Moldova Fashion Days Rebirth”, ceea ce înseamnă că designerii au ocazia să-și renască spiritul creativ în pofida provocărilor la care au fost supuși. De asemenea, în cadrul evenimentului vor fi prezentate și istoriile din spatele colecțiilor, precum și sursa de inspirație a acestora.
Potrivit directoarei executive a Asociației Patronale din Industria Ușoară, Marcela Lozovanu, în această perioadă producătorii autohtoni promovează modul ecologic de creație a colecțiilor.
„Brandurile locale adoptă conceptele modei sustenabile și creează ținute vestimentare de calitate înaltă, care nu se demodează atât de repede și pot fi purtate un timp îndelungat. În același timp, designerii își ajustează oferta pentru a fi mai aproape de consumatori”, a declarat Marcela Lozovanu.
Aceasta mai menționează că în 2021 shopping-ul online al brandurilor autohtone prinde viață.
„Distanța socială a schimbat modul de interacțiune dintre persoană și brand, motiv ce a declanșat o nouă provocare pentru industria modei din Republica Moldova. Tendința globală de a susține dezvoltarea unui shopping mai rațional, păstrând contactul personal chiar și la distanță, ne-a motivat să venim și noi cu o transformare digital”, ne-a mai spus directoarea APIUS.
Evenimentul va putea fi urmărit pe data de 24 aprilie pe paginile oficiale de Facebook: Din Inimă, Moldova Fashion Days, APIUS, pe paginile partenerilor media și pe paginile sponsorilor evenimentului.
„Moldova Fashion Days” face parte din campania „DININIMA” al cărui scop este să promoveze brandurile locale și să motiveze consumatorii să cumpere produsele realizate pe piața internă. Evenimentul este organizat de APIUS (Asociația Patronală din Industria Ușoară) și DININIMĂ și este susținut de către partenerii strategicii USAID, Sweden Sverige și UKaid.
Printre brandurile care își vor prezenta colecțiile sunt Mini Lady, Rodica Nicov, Tricon & My REVIVAL, etc.