Piața automobilelor noi din Republica Moldova înflorește în 2023: Creștere semnificativă a vânzărilor

26 Oct. 2023, 10:14
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
26 Oct. 2023, 10:14 // Actual //  bani.md

În ciuda turbulențelor din anul 2022, atât la nivel regional, cât și global, și a provocărilor economice, Republica Moldova a continuat să își demonstreze stabilitatea pe piața automobilelor noi în 2023. Datele statistice recente arată că piața auto a înregistrat o creștere semnificativă, consolidându-se ca un indicator al rezilienței economice.

Cu nu mai puțin de 56 de mărci auto prezente pe piață, consumatorii din Moldova și-au arătat un interes crescut pentru achiziționarea de mașini noi. Anul 2023 a marcat o continuare a creșterii vânzărilor de autovehicule noi în țară, ceea ce reflectă încrederea în continuarea prosperității economice, potrivit autoblog.md.

Un aspect remarcabil al anului 2023 este creșterea semnificativă a vânzărilor de mașini noi. Numărul de înmatriculări a înregistrat o creștere de 13% față de anul precedent, adăugând 702 de unități suplimentare. Această evoluție pozitivă a venit ca un semn că piața auto din Republica Moldova a depășit obstacolele recente și a intrat pe o traiectorie ascendentă.

Tendințele de vânzări pe parcursul anului au fost, de asemenea, semnificative:

  • Ianuarie a marcat un început solid pentru 2023, cu 485 de înmatriculări.
  • Februarie a înregistrat o creștere semnificativă, cu 550 de înmatriculări, arătând un interes crescut al consumatorilor.
  • Martie a consolidat trendul ascendent, cu 672 de înmatriculări.
  • Perioada aprilie-iunie a menținut un ritm constant de creștere, cu 635, 819 și, respectiv, 677 de înmatriculări.
  • Iulie a arătat că interesul pentru achiziția de mașini noi a rămas ridicat, înregistrând 742 de înmatriculări.
  • August și septembrie au continuat trendul pozitiv, cu 778 și, respectiv, 791 de înmatriculări.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

03 Iul. 2025, 16:29
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
03 Iul. 2025, 16:29 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Mai multe companii-fanion ale Europei – între care constructorul auto Mercedes-Benz și grupul de lux LVMH – conduc o campanie corporativă menită să îmblânzească răspunsul Bruxelles-ului la noile amenințări comerciale lansate de Donald Trump, scrie Bloomberg. Executivi ai unor grupuri din industria auto, bunuri de lux și băuturi spirtoase au avut întâlniri neoficiale cu oficiali americani și au presat capitalele europene să ajungă rapid la un acord pentru a evita o escaladare tarifară.

Potrivit surselor citate, lobby-ul include solicitarea de a scoate produse-simbol ale Statelor Unite – precum bourbonul – de pe lista de exporturi vizate de represaliile Uniunii Europene, în speranța că Washingtonul va renunța la taxele anunțate de până la 50 % pe automobile și metale. Miza este deadline-ul din 9 iulie, dată la care Casa Albă ar putea oficializa noile tarife.

Comisia Europeană a pregătit o listă de contramăsuri ce ar putea taxa exporturi americane în valoare de circa 95 miliarde EUR, însă presiunile unor state membre și ale marilor grupuri industriale ar putea reduce pachetul de răspuns cu până la 70 miliarde EUR, spun sursele Bloomberg.

Industria europeană, îngrijorată de pierderile de piață și marjele tot mai subțiri pe piața americană, militează deschis – dar și pe canale diplomatice discrete – pentru un compromis rapid care să evite un nou război comercial transatlantic. Dacă negocierile eșuează, Bruxelles-ul ar putea activa setul de tarife de represalii chiar din luna august, lovind exporturi americane de agricultură, băuturi spirtoase și produse industriale.

De partea cealaltă, Trump susține că noile taxe sunt menite să „echilibreze” relațiile comerciale și să stimuleze producția în SUA, însă analiștii avertizează că un ciclu de tarife și contra-tarife ar afecta lanțuri de aprovizionare de miliarde și ar pune presiune pe creșterea economică de ambele părți ale Atlanticului.

Decizia finală a UE va depinde de rezultatul negocierilor de ultim moment, dar lobby-ul corporativ arată cât de mult cântărește sectorul privat în conturarea politicilor comerciale europene, atunci când locurile de muncă și profitabilitatea sunt puse în joc.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO