Prima femeie milionară a Statelor Unite, inspiraţie pentru o nouă păpuşă Barbie. Cât costă

31 Aug. 2022, 16:15
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
31 Aug. 2022, 16:15 // Oameni şi Idei //  MD Bani

Antreprenoare, inovatoare, filantroapă, femeie de afaceri, activistă pentru dreptate socială, artistă, C.J. Walker se alătură liniei de păpuşi Barbie Inspiring Women.

Walker a construit un imperiu din afacerile în domeniul frumuseții, dar a fost cunoscută şi pentru eforturile sale filantropice şi de justiţie socială, inclusiv pentru contribuţiile sale la mişcarea anti-linşaj. O poveste demnă de o femeie puternică, pe care stră-stră-strănepoata ei, A’Lelia Bundles, speră ca generaţiile mai tinere să o cunoască prin intermediul noii păpuşi, scrie mediafax.

„Înseamnă foarte mult faptul că atunci când un copil se uită la o păpuşă, să fie una care să semene cu el/ea”, a spus Bundles. „Şi nu înseamnă că micuţii de culoare ar trebui să aibă doar păpuşi de culoare şi copiii albi ar trebui să aibă doar păpuşi albe. … Dar îmi place ideea asta: copiii să poată avea cu adevărat pe cineva care să semene cu ei… pentru ca ei să ştie că fac parte din lumea asta”.

În calitate de biograf oficial al lui Walker, Bundles a lucrat cu compania Barbie la crearea păpuşii.

Contribuţia şi cunoştinţele ei au ajutat la crearea ţinutei vibrante a păpuşii Walker, care prezintă culorile preferate ale antreprenoarei – mov şi turcoaz -, precum şi a părului şi a ambalajului păpuşii, care prezintă o fotografie istorică a reşedinţei Villa Lewaro a lui Walker, un loc de întâlnire în timpul Renaşterii din oraşul Harlem.

Păpuşa vine chiar şi cu o mini-replică a produsului original Wonderful Hair Grower al lui Walker – un unguent care a ajutat la rezolvarea multor probleme ale scalpului.

Walker se alătură Idei B. Wells, Billie Jean King, Jane Goodall şi multor alte femei inovatoare care au avut, de asemenea, păpuşi Barbie făcute după chipul lor. Păpuşa este disponibilă pe Amazon şi Walmart.com la preţul de 35 de dolari.

„În calitate de pionier în antreprenoriat, filantropie şi activism, creând modelul femeii de afaceri americane self-made şi al inovatorilor secolului XX, doamna C.J. Walker este o întruchipare a seriei noastre Barbie Inspiring Women”, a declarat Lisa McKnight, vicepreşedinte de execuţie şi şef global al Barbie şi al păpuşilor pentru Mattel, într-un comunicat.

Realitatea Live

08 Nov. 2025, 11:25
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  Ursu Victor
08 Nov. 2025, 11:25 // Oameni şi Idei //  Ursu Victor

În peste 17 ani de activitate, compania Azamet a parcurs un drum impresionant — de la un mic magazin de familie din Cazaclia, raionul Ceadîr-Lunga, la un grup de companii care distribuie peste 50 de branduri internaționale și deține propria linie de producție. Astăzi, Azamet este membră a Asociației Europene a Distribuitorilor și Producătorilor (ESMA), o recunoaștere a standardelor europene de calitate și profesionalism la care a ajuns o afacere pornită dintr-un sat din sudul Moldovei, scrie modernbayer.md.

Fondatoarea companiei, Valentina Uzun, vorbește despre începuturile, provocările și ambițiile care au transformat Azamet într-un jucător important al pieței FMCG din Republica Moldova.

„Am început în 2007, cu un mic magazin de retail în satul natal. În câțiva ani, am deschis filiale în centrul și nordul țării, ceea ce ne-a permis să devenim distribuitor național. Primul brand importat a fost Lukas, o companie ucraineană cu care colaborăm și astăzi”, povestește Valentina Uzun.

În 2016, aderarea la ESMA a fost un pas decisiv pentru companie. „Apartenența la o asociație europeană ne-a oferit acces la o rețea globală de distribuitori și la o nouă perspectivă — aceea de a crea tendințe pe piață, nu doar de a le urma.”

Fosta jurnalistă spune că a ales calea afacerilor din nevoia de independență și echilibru. „Am renunțat la presă într-o perioadă în care valorile societății se schimbau. Antreprenoriatul mi s-a părut o cale mai sigură și mai liberă. În FMCG am văzut stabilitatea: oricâte crize ar fi, oamenii vor avea mereu nevoie de produsele de bază.”

50 de branduri și o filozofie bazată pe încredere
Astăzi, Azamet colaborează cu peste 50 de mărci internaționale. „Alegem parteneri care cred în creșterea comună și gândesc pe termen lung. Afacerile se construiesc pe încredere și pe relații umane, nu doar pe cifre”, explică Uzun.

Compania are depozite la Chișinău, Bălți și Ceadîr-Lunga, iar din 2024 gestionează livrările printr-un centru logistic unic și un sistem cross-docking, care permite distribuția în 24 de ore în toată țara. Azamet a implementat și soluții digitale moderne: gestionarea automată a comenzilor, sistem Warehouse Management și Transport Management System, plus un tablou de bord Power BI pentru vânzări, marketing și finanțe.

Dincolo de distribuție, compania investește în producție proprie, prin Azamet Pro, specializată în uleiuri presate la rece din semințe și nuci. „Exportăm în Germania, Franța, Ungaria, Țările Baltice, Belarus și Anglia, iar valoarea exporturilor atinge 1 milion de euro anual. Urmează extinderea pe piețele Benelux, Scandinavia, Elveția și Israel”, spune fondatoarea.

Azamet are 346 de angajați, dintre care mulți lucrează încă din primele zile ale companiei. „Nucleul echipei a crescut odată cu noi. Loialitatea, respectul și valorile comune sunt baza culturii noastre corporative”, afirmă Valentina Uzun.

Pentru următorii ani, Azamet mizează pe diversificare: dezvoltarea categoriilor Healthy Food, Canned Food și Asian Food, investiții într-o nouă infrastructură de producție și consolidarea brandului Biateca pe piața europeană. În paralel, Valentina Uzun își propune să creeze o Asociație a Distribuitorilor FMCG din Moldova, după modelul ESMA.

„Am demonstrat că o afacere mare se poate construi dintr-un sat mic, dacă este făcută cu pasiune, muncă și valori umane. Acesta e adevăratul capital al unei companii”, concluzionează fondatoarea Azamet.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII