Regula NR.1 a inteligenței emoționale: te va ajuta să-ți crești considerabil vânzările

01 Iul. 2021, 10:29
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
01 Iul. 2021, 10:29 // Oameni şi Idei //  MD Bani

Inteligența emoțională (EQ) este definită de către cercetătorii ca având capacitatea de a „recunoaște, înțelege și gestiona propriile noastre emoții și de a recunoaște, înțelege și influența emoțiile celorlalți”.

Această superputere umană este aplicabilă în special dacă dezvoltați o afacere. Dar pentru cei care fac vânzări – indiferent dacă sunteți fondator sau într-un rol de vânzări – există o regulă EQ pe care trebuie să o aplicați pentru a reuși.

Regula: Iubiți ceea ce vindeți.

Nu toată lumea are capacitatea de a lucra sau de a trăi conform acestei reguli. Agenții de vânzări de pretutindeni nu adoră ceea ce vând, încă și mai mulți nu cred în produsul pe care îl vând.

De ce? Pentru că nu sunt pasionați. Pentru a vinde cu magia inteligenței emoționale, trebuie să iubești ceea ce vinzi, acest lucru va fi observat și de clienții tăi.

Warren Buffett este de acord

Legendarul investitor Warren Buffett înțelege cu siguranță această regulă, pentru că a spus odată:

„În lumea afacerilor, oamenii care au cel mai mare succes sunt cei care fac ceea ce iubesc”.

Aceasta este prima regulă a vânzării cu inteligență emoțională. Recompensele și avantajele financiare ale locului de muncă sunt secundare pentru a avea o dorință intrinsecă – din inimă – de a face în mod intenționat o diferență în viața clienților care cumpără produsul. Fiți pasionați – vindeți ceea ce vă place, iar banii vor veni singuri.

Încă o regulă

Vânzarea cu EQ mai are o regulă: Iubiți-vă clienții.

Nu toată lumea care își desfășoară activitatea în vânzări își iubește clienții. Mulți sunt departe de acest lucru. Profitul este adesea un produs secundar al tranzacțiilor rapide, nu al relațiilor pe termen lung. Fără valoare, fără scop, fără inimă.

Pentru cei cu un EQ ridicat, interacțiunea umană și emoțiile sunt cele mai importante pentru a vinde ceea ce vă place. Acest lucru oferă vânzătorului cu inteligență emoțională ridicată un avantaj clar pentru a interacționa, a înțelege și a influența clienții.

Empatia, o componentă a inteligenței emoționale, are rolul de a te ajuta să înțelegă și a evaluezi cu adevărat nevoile unui client.

Vânzătorii vor folosi empatia pentru a ghida interacțiunile autentice cu clienții lor pentru a ști cu adevărat ce simt.

Atunci când vă folosiți inteligența emoțională pentru a citi intuitiv replicile emoționale ale clientului dvs., ajungeți să construiți relații mai bune și să obțineți mai multe vânzări.

Realitatea Live

25 Nov. 2025, 17:26
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Grîu Tatiana
25 Nov. 2025, 17:26 // Bani și Afaceri //  Grîu Tatiana

Compania petrolieră națională a Kazahstanului, KazMunayGas (KMG), a anunțat astăzi că, „cel puțin pentru moment”, nu se discută vânzarea Grupului Rompetrol, inclusiv Rompetrol Moldova, unul dintre cei mai mari jucători de pe piața produselor petroliere din Republica Moldova.

Reacția oficială vine după ce, în ultimele zile, în presă au apărut informații privind o posibilă vânzare parțială, în perioada 2026–2027, a KMG International NV (KMGI), subsidiara deținută integral de KazMunayGas, în cadrul unei licitații care ar permite investitorilor să cumpere până la 50% din holding.

Într-un mesaj transmis presei, KMG a precizat că elaborarea unui plan complex de privatizare este „o practică obișnuită” și nu înseamnă automat luarea unei decizii de vânzare. „Este un proces standard și de lungă durată, în cadrul căruia sunt luați în considerare numeroși factori. În ceea ce privește KMGI, compania își desfășoară activitatea în mod normal, atingând indicatorii de producție și financiari. În acest sens, declarăm că în prezent nu se ia nicio decizie cu privire la privatizarea KMGI”, a transmis KazMunayGas.

Informațiile inițiale privind o potențială vânzare parțială au fost publicate de site-ul caliber.az și preluate ulterior de presa internațională, menționând că Agenția pentru Protecția și Dezvoltarea Concurenței din Kazahstan ar fi confirmat procedura de licitație deschisă în două etape. Tranzacția ar avea ca scop atragerea unui partener strategic, KMGI fiind formată din 28 de companii din România, Elveția, Bulgaria, Georgia, Republica Moldova, Turcia și Kazahstan. Grupul operează două rafinării în România – Petromidia și Vega –, un complex petrochimic, terminale și o rețea de aproximativ 1 400 de benzinării sub marca Rompetrol.

Potrivit sursei citate, o eventuală tranzacție ar face parte din strategia mai largă a KazMunayGas de modernizare operațională și atragere de investiții, menținând totodată o poziție solidă în piața energetică internațională.

În Republica Moldova, Rompetrol este unul dintre principalii jucători ai pieței carburanților, cu o rețea de 97 de stații și o cotă totală estimată de circa 44%. În raportul oficial pentru anul 2024, compania indică o cotă totală de 38,3%, dintre care segmentul vânzărilor cu amănuntul reprezintă 28,4%.

 

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII