Ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Vladimir Bolea, a recunoscut deschis dificultățile financiare ale întreprinderii Calea Ferată din Moldova (CFM) și a promis că restanțele salariale vor fi achitate integral până în toamna acestui an. Declarațiile au fost făcute în cadrul emisiunii „Cabinetul din umbră” de la Jurnal TV.
„Astăzi, vă spun sincer, bănuț cu bănuț se adună la Calea Ferată ca să se plătească salariile. Pentru că eu știu și înțeleg cât e de complicat să muncești și să primești salariul în luna iulie pentru luna ianuarie. Dincolo de orice, sunt oameni, au familii, copii”, a declarat ministrul, subliniind realitatea grea cu care se confruntă angajații CFM.
Potrivit lui Bolea, începând cu luna martie, transferurile salariale către angajați se fac în mod constant, în funcție de veniturile disponibile. „Practic, permanent intră bani în conturile lor. Se transferă, se acoperă lună cu lună, se recuperează din urmă. Este un proces continuu”, a adăugat oficialul.
Referindu-se la soluționarea definitivă a problemei restanțelor, ministrul a dat un termen concret: „Veniturile sunt în creștere, iar noi preconizăm septembrie-octombrie să finalizăm cu această rușine.”
Totodată, Bolea a subliniat importanța strategică a Căilor Ferate ale Moldovei, atât pentru economia națională, cât și în context european: „Căile Ferate din Republica Moldova sunt foarte importante, iar toată Europa pune un accent foarte mare pe dezvoltarea infrastructurii feroviare”.
În anul 2024, CFM a înregistrat pierderi de 228 milioane lei și restanțe salariale de peste 100 milioane lei. În primul trimestru al anului 2025, volumul de mărfuri transportate pe cale ferată a scăzut cu 15,7%, iar parcursul acestora (tone-kilometri) s-a redus cu aproape 30% față de perioada similară din 2024. Cota feroviarului în transportul total de marfă din țară este de doar 13,4%.