Regimul separatist de la Tiraspol, din multele rele pe care le-a făcut acolo, practic a distrus tot ce înseamnă ramura transportului din regiune. Cetățenii, dar în mod special agenții economici din stânga Nistrului, utilizează astăzi transportul din partea dreaptă a Nistrului, constată economistul Veaceslav Ioniță în emsiunea săptămânală „analize economice”.
Potrivit lui, fără transportul de mărfuri asigurat de companiile din dreapta Nistrului, regiunea separatistă nu are nici o posibilitate de a realiza comerțul internațional. De aceea, estimăm că în 2022 volumul transportului de mărfuri este de circa 8,1 miliarde de tone km. Dar acest volum, în proporție de 97% este asigurat de către companiile din dreapta Nistrului.
„În stânga Nistrului pe domeniul transporturilor a dispărut viața economică. Această izolare a regiunii transnistrene a dus la falimentarea ramurii de transport, care este un indicator al dezvoltării și al bunăstării. Dacă nu se duc mărfuri, dacă nu circulă oamenii, înseamnă că economia este moartă, înseamnă că nu se întâmplă nimic acolo”, a afirmat expertul.