Ați încercat vreodată să veniți cu o nouă idee de afaceri? Pentru unii antreprenori, ideea vine de la sine, iar pentru alții este destul de dificil să genereze o astfel de idee. Iată câteva idei care te vor ajuta să identifici mai ușor ceea ce îți dorești să faci.
Mulți îți vor recomanda să începi prin identificarea unei probleme din societate sau din viața personală. Apoi dezvoltați o soluție. Există și alte metode, desigur – cum ar fi evaluarea competențelor și abilităților personale, folosirea gândirii de proiectare, efectuarea cercetărilor de piață și așa mai departe. Dar un element este adesea trecut cu vederea sau lăsat ca un gând ulterior.
Acest element este un sens al scopului. Nu este doar forța motrice a unei afaceri; poate fi, de asemenea, sămânța unei idei de afaceri.
Scop înainte de problemă
În această formulare alternativă, simțul scopului – atât individual, cât și corporativ – este pe primul loc și ajută la ghidarea procesului. Uitați de elaborarea rapidă a misiunii și încercați să vă puneți următoarele întrebări înainte de a începe:
- Care este scopul meu personal?
- Care va fi scopul afacerii mele?
- Care sunt obiectivele finale care îmi conduc ambiția?
Odată ce ai câteva gânduri inițiale, vezi dacă poți merge mai adânc. Este posibil să fi auzit de metoda 5 De ce, utilizată inițial într-un context corporativ pentru a ajunge la miezul unei probleme. Aici îl puteți aplica și propriei călătorii de identificare a scopurilor.
Întrebați-vă: „Care este scopul meu personal?” Vino cu un răspuns. Apoi contestați răspunsul întrebând: „De ce?” Repetați acest lucru de cinci ori (de aici și 5 De ce). Acest lucru este esențial – nu doar ca o inițiativă personală de conștientizare de sine, ci ca un aspect cheie al planului de afaceri.
Nu există o modalitate corectă sau greșită de a lucra prin această metodă. Este doar un instrument care vă ajută să vă explorați mai profund intențiile. Nici nu trebuie să ajungeți la un răspuns despre schimbarea lumii. Dacă este semnificativ pentru dvs. ar trebui să fie inclus.
Un studiu recent realizat de Harvard Business Review sugerează că antreprenorii cu un sentiment de „pasiune armonioasă” (adică, motivați de locul de muncă deoarece le aduce un sentiment de satisfacție și identificare personală) au fost mai puțin susceptibili să raporteze experiențe de epuizare decât antreprenorii cu un sentiment de „pasiune obsesivă” (adică motivată de serviciu datorită statutului, banilor sau altor recompense externe).
Dintr-o perspectivă practică, construirea unui scop corporativ puternic în propriul meu startup oferă claritate în fiecare etapă ulterioară a procesului.
La un nivel mai personal, a avea un simț al scopului vă poate oferi energia și impulsul de care aveți nevoie pentru a continua să lucrați la afacerea dvs., zi de zi, an de an. Odată ce emoția inițială a unui nou proiect dispare și rămâneți cu munca dificilă și consecventă de a vă construi afacerea, veți avea o bază solidă de semnificație, misiune și scop care să vă susțină.