The Telegraph: Corupția endemică din Rusia îl va doborî pe Putin. Occidentul are nevoie rezistență ca Ucraina

02 Mai 2023, 06:25
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
02 Mai 2023, 06:25 // Actual //  bani.md

De mulți ani Rusia lui Vladimir Putin este un stat corupt de sus până jos . Banii sunt sifonați de la stat și direcționați către aliații și oligarhii săi, precum și propriul său buzunar.

Ani de zile, această corupție sistemică i-a întărit puterea, dar pentru forțele sale din Ucraina – în ciuda impasului pe linia frontului și a pesimismului nejustificat din anumite părți – această criminalitate continuă să facă opusul, slăbind încet, dar constant capacitatea Rusiei de a purta război și erodează capacitatea lui Putin de a controla evenimentele.

În ciuda aparențelor, invazia rusă încă se destramă – la propriu în cazul unor vehicule și echipamente navale prost întreținute – ca rezultat direct al putregaiului din inima Kremlinului. Vestea că un colonel rus a fost arestat săptămâna trecută și acuzat că a furat motoare de tancuri de luptă nu este o surpriză; nici dezvăluirile recente ale stării decrepite a unei mari părți a marinei ruse. Este ilustrarea perfectă a putregaiului moral insurmontabil care afectează statul gangster al lui Putin, scrie The Telegraph.

Pierderile spectaculoase de vehicule blindate suferite de forțele Moscovei au fost inițial o surpriză pentru analiștii occidentali; dar s-ar putea să fi fost niște vehicule cu componente esențiale vândute la fier vechi sau întreținute la preț redus.

În ceea ce privește starea marinei, singurul portavion al Rusiei, amiral Kuznețov, a fost scos din acțiune din 2018 datorită unei combinații toxice de reparații proaste și ilegalitate flagrantă. În martie 2021, directorul general al șantierului naval a fost arestat în legătură cu delapidarea de fonduri. Portavionul nu va reveni în serviciul activ cel mai devreme de 2024. Între timp, nava amiral învechită cu propulsie nucleară a flotei nordice, Petru cel Mare, va trebui probabil să fie casată, deoarece este prea scump pentru a fi modernizată, iar nava amiral a flotei ruse de Marea Neagră, Moskva, a fost scufundată de ucraineni.

Starea armelor nucleare tactice
Sunt voci în rândul serviciilor de informații care se cred că până și atuul lui Putin – mult lăudatele lui arme nucleare tactice – nu ar funcționa corect din cauza vârstei și a administrării defectuoase, chiar dacă soldații care deservesc ar putea fi convinși să le folosească.

Momentul acestei implozii va depinde în întregime de reziliența Occidentului de a continua să ofere Ucrainei armele de care are nevoie pentru a epuiza moralul rușilor și capacitatea lor de a lupta. Rapoartele conform cărora unitățile ucrainene sunt nevoite să raționalizeze obuzele atunci când au în spate puterea atâtor țări industrializate avansate fac pe toți să ne rușinăm. Acesta este anul 2023, nu 1915, scrie publicația.

Pentru cei care cred că Rusia încă mai poate convoca un val de neoprit de oameni și materiale ca în cel de-al Doilea Război Mondial, mai gândiți-vă. Gangsterii lui Putin și-au jefuit propria țară, au normalizat corupția în rândurile armatei și, făcând acest lucru, s-au condamnat la înfrângere. Corupția morală endemică din Rusia îl va doborî pe Putin, deoarece are nenumărați tirani în fața lui. Este doar o chestiune de timp, dacă Occidentul dă dovadă de aceeași rezistență în sprijinirea Ucrainei ca și ucrainenii în apărarea țării lor.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM

Realitatea Live

23 Nov. 2024, 09:40
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
23 Nov. 2024, 09:40 // Actual //  Ursu Victor

Northvolt AB a cerut protecţie împotriva falimentului în Statele Unite, după ce o încercare disperată de a obţine finanţare de salvare a eşuat, lăsând producătorul de baterii într-o situaţie dificilă, cu doar o săptămână de lichidităţi disponibile, potrivit Bloomberg.

Furnizorul suedez de baterii pentru vehicule electrice va încerca să se reorganizeze în cadrul capitolului 11 din Codul falimentului american, conform unei declaraţii emise joi. Potrivit unui depozit, Northvolt avea aproximativ 30 de milioane de dolari în numerar şi datorii de 5,84 miliarde de dolari.

Această sumă face ca Northvolt să fie una dintre cele mai îndatorate companii care au solicitat falimentul în Statele Unite în acest an, potrivit datelor Bloomberg. Aceasta este urmată de Intrum AB, o altă companie suedeză care a depus o cerere similară săptămâna trecută.

Compania a ales să urmeze calea legală din SUA pentru a oferi un cadru familiar investitorilor existenţi şi potenţialilor investitori interesaţi să furnizeze finanţare, a explicat o sursă apropiată situaţiei.

Această decizie încheie luni de negocieri cu proprietarii, clienţii şi creditorii, în încercarea de a găsi o soluţie pentru continuarea activităţii, după ce resursele financiare au fost epuizate. Northvolt a redus cu un sfert numărul angajaţilor şi a renunţat la planurile de extindere, pentru a face faţă unei crize de lichidităţi care s-a agravat în toamnă, după ce a pierdut un contract important şi nu a reuşit să acceseze un împrumut verde de 5 miliarde de dolari.

Compania a fost considerată un simbol al speranţelor europene de a crea un lanţ de aprovizionare independent pentru vehiculele electrice, în concurenţă cu producătorii stabiliţi din China şi Coreea de Sud.

Fabrica emblematică Northvolt Ett, situată lângă Cercul Arctic din Suedia, va continua să funcţioneze în mod normal pe durata reorganizării. „Compania va continua să livreze produse clienţilor, îndeplinindu-şi în acelaşi timp obligaţiile faţă de furnizorii esenţiali şi va asigura plata salariilor angajaţilor”, a afirmat compania.

În cadrul procedurii de faliment, Northvolt va avea acces la aproximativ 145 de milioane de dolari în garanţii de numerar, conform declaraţiilor companiei. Scania CV AB, divizia de camioane a Volkswagen AG şi un client important al Northvolt, a anunţat că va contribui cu 100 de milioane de dolari pentru finanţarea debitorului în posesie.

Judecătorul american de faliment Alfredo Perez a spus în timpul unei audieri de joi că va aproba cererea Northvolt de a începe utilizarea finanţării din faliment şi a altor împrumuturi pentru a acoperi salariile şi cheltuielile angajaţilor în timpul procesului de reorganizare conform capitolului 11. După reducerile de personal anunţate, Northvolt mai are aproximativ 6.400 de angajaţi în Suedia, Polonia şi Statele Unite.

Filialele Northvolt care se ocupă de fabricile planificate în Germania şi Canada nu fac parte din procesul de faliment conform capitolului 11, dar compania a declarat că aceste proiecte vor fi amânate.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală