Tinerii din municipiul Chișinău se confruntă cu oportunități reduse de încadrare pe piața muncii. Principalele probleme

23 Sept. 2021, 22:05
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
23 Sept. 2021, 22:05 // Oameni şi Idei //  MD Bani

Tinerii din municipiul Chișinău se plâng de posibilitățile reduse de angajare în câmpul muncii. În urma unui sondaj realizat cu 3041 de tineri s-a stabilit că, salariul insuficient, nepotismul și cumătrismul, nedorința angajatorului de a angaja tineri fără experiență de muncă, sunt principalele trei problemele cu care se confruntă tinerii atunci când sunt în proces de încadrare pe piața muncii. Sondajul de opinie a fost realizat de Consiliul Municipal al Tinerilor din Chișinău (CMTC), rezultatele fiind prezentate la Forumul Municipal de Tineret din 17 septembrie curent.

În urma sondajului de opinie publică a fost realizat și un TOP al problemelor cu care se confruntă tinerii atunci când vor să se angajeze:

  • 73% – posibilități limitate de afirmare în Moldova;
  • 63%  – lipsa de posibilități de asigurare financiară a necesităților familiei/viitoarei familii;
  • 59 % – dificultatea de a obține un loc de muncă;
  • 52% – posibilități limitate de a iniția o afacere;
  • 41 % – discriminarea tinerilor pe piața muncii.

Pentru a îmbunătăți situația tinerilor pe piața muncii, participanții la sondaj au venit și cu unele soluții: oferirea de stimulente agenților economici/angajatorilor care angajează tineri; acordarea facilităților  pentru inițierea afacerilor de către tineri; dezvoltarea unor parteneriate stabilite între instituțiile de  învățământ și angajatori pentru a identifica necesitățile reale ale pieței muncii și a pregăti corespunzător viitorii specialiști.

Din cauza problemelor menționate mai sus și din lipsa unor oportunități atractive, peste 70 la sută dintre participanții la sondaj au spus că unica soluție pe care o văd este migrația și că își doresc să emigreze în timpul apropiat. Potrivit lor, principalele cauze ale migrației tinerilor sunt nivelul înalt de corupție, salariile mici, infrastructura subdezvoltată, oportunități reduse de creștere în carieră, lipsa de oportunități economice în localitățile rurale, dorința de a obține studii de calitate în străinătate, se arată într-un comunicat al Confederației Naționale a Sindicatelor din Moldova (CNSM).

La sondaj au participat 3041 de tineri, cu vârsta de 14-35 ani din mun. Chișinău, inclusiv din suburbii. Scopul sondajului a fost de a prezenta autorităților municipale necesitățile tinerilor și a identifica soluții privind depășirea acestora.

Forumul Municipal de Tineret a fost realizată de CMTC, în baza programului de asistență  pentru consolidarea și dezvoltarea Consiliilor raionale/municipale ale tinerilor, implementat de Rețeaua Națională a Consiliilor Locale ale Tinerilor din Moldova, cu suportul financiar al Ministerului Educației și Cercetării, iar în calitate de partener a fost Confederația Națională a Sindicatelor din Moldova.

Pe lângă activitățile planificate în cadrul Forumului, tinerii au avut posibilitatea să discute cu membri ai Comisiei de Tineret a CNSM despre participarea tinerilor în procesul decizional, încadrarea tinerilor în câmpul muncii, ghidarea în carieră, migrația forței de muncă, rolul sindicatelor în domeniul protecției social-economice a tinerilor specialiști.

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală