Trend în plină forţă pe piaţa crypto: Peste 13 miliarde de dolari în Ether au fost stocaţi în reţeaua Ethereum 2.0

06 Iul. 2021, 15:37
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  MD Bani
06 Iul. 2021, 15:37 // Bănci şi Finanţe //  MD Bani

Deţinătorii de Ether au pus la bătaie criptomonede în valoare de 13 miliarde de dolari pe reţeaua Ethereum 2.0, pe măsură ce investitorii se entuziasmează cu privire la revizuirea sistemului şi la potenţiala creştere a industriei de staking, scrie Ziarul Financiar.

Procesele de staking sunt definite prin srocarea monedelor într-un portofel electronic şi prin obţinerea de recompense pentru a valida tranzacţii pe o reţea PoS (Proof of Stake), mult mai eficientă din punct de vedere energetic.

Astfel, numărul utilizatorilor în această rețea a crescut de la 5,3 milioane, luna trecută, la 6,1 milioane de criptomonede. Valoarea totală a monedelor Ether din reţea ajunge la circa 13,7 miliarde de dolari, conform preţurilor raportate de Coindesk.

Blockchain-ul Ethereum se află în plin proces de schimbare, cunoscut drept Ethereum 2.0. La bază stă o revizuire a felului în care este securizată reţeaua şi a modului în care sunt create monedele, de la un sistem Proof of Work la unul de tip Proof of Stake.

Sub modelul PoS, utilizatorii înaintează (sau pariază) monedele prin forma unei plăţi directe. În schimb, ei primesc dreptul a valida tranzacţiile din reţea şi obţin astfel mai multe token-uri generate de algoritmi.

JPMorgan, cea mai mare bancă din Statele Unite, a declarat recent că industria de staking ar putea valora 40 de miliarde de dolari până în 2025, datorită în mare parte schimbărilor din reţeaua Ethereum, care vor extinde masiv piaţa.

Utilizatorilor Ethereum li se cere aproape de fiecare dată să mizeze 32 de Ether înainte să devină validatori în cadrul reţelei şi – ulterior – să câştige monede, ceea ce înseamnă că au existat aproximativ 190.000 de validatori în ziua de luni, 5 iulie.

Planul este ca Ethereum să devină o reţea Proof of Stake până la finalului anului sau până la începutul lui 2022. Ethereum foloseşte în prezent acelaşi sistem Proof of Work ca Bitcoin, unde sunt necesare cantităţi uriaşe de putere computaţională pentru a rezolva puzzle-uri complexe şi pentru a se asigura că reţeaua „minează” monede noi.

Realitatea Live

04 Dec. 2025, 17:12
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
04 Dec. 2025, 17:12 // Slider //  Grîu Tatiana

Bulgaria, Grecia și România au semnat la Bruxelles, un Memorandum de Înțelegere care pune în mișcare unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură regională ale ultimilor ani: dezvoltarea unei axe de transport care să conecteze Marea Egee cu Marea Neagră. Documentul stabilește cooperarea celor trei state în cadrul Platformei pentru Coridorul Marea Neagră – Marea Egee și creează baza pentru investiții majore în domeniul rutier, feroviar și fluvial. Comisarul european pentru transporturi și turism, Apostolos Tzitzikostas, a anunțat sprijinul instituțional al Comisiei Europene, calificând proiectul drept un pas decisiv spre o conectivitate mai rapidă și rezilientă în sud-estul Europei, scrie digi24.ro.

Planul include construirea a trei noi poduri peste Dunăre, văzute ca element strategic pentru conectivitatea dintre România și Bulgaria. Va fi edificat un al doilea pod mixt între Ruse și Giurgiu, urmat de un pod Silistra–Călărași și un altul la Nikopol–Turnu Măgurele. Autoritățile din regiune afirmă că aceste proiecte vor reduce congestionările de frontieră, vor crea opțiuni logistice suplimentare și vor asigura infrastructură adaptată inclusiv pentru mobilitate militară, dacă situația o va impune. În paralel, vor fi modernizate liniile de feribot existente, pentru a permite utilizarea lor duală, atât civilă, cât și strategică.

Planul atașat memorandumului descrie trei orientări majore ale coridorului sud–nord, având ca puncte de plecare Atena, Salonic și Alexandroupolis și ca destinații Sofia, Vidin, Ruse și București, cu extensii spre Europa Centrală, Ucraina și Republica Moldova. Astfel, porturile din regiune ar putea beneficia de noi fluxuri comerciale, iar țări precum Republica Moldova ar obține o conectivitate îmbunătățită către rețeaua europeană, ceea ce ar favoriza transportul de mărfuri și posibile proiecte logistice regionale.

Cele trei state au anunțat că vor utiliza fondurile europene disponibile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și vor include investițiile în următorul buget multianual 2028–2034.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII