Un business ucrainean prezent în Republica Moldova trece Prutul

27 Iun. 2023, 14:45
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
27 Iun. 2023, 14:45 // Actual //  bani.md

Nova Poshta, cel mai mare operator poștal cu capital privat din Ucraina, a deschis primul oficiu poștal în România, în Capitală, și vrea să mai deschidă unul în țară până la finele anului, obiectivul pentru 2024 fiind deschiderea altor opt unități, în București, Brașov, Iași, Timișoara și Cluj-Napoca. Pentru acest an, bugetul de investiții al companiei se ridică la 600.000 euro. Intrarea curierului ucrainean pe piața românească a fost anunțată de Profit.ro în martie 2023.

„Vrem să mai deschidem un oficiu poștal în România până la finele anului. De asemenea, vrem să deschidem un centru de sortare la Otopeni. Bugetul alocat investițiilor pentru acest an a fost stabilit pentru 600.000 euro. Investiția într-un oficiu poștal se ridică la 50.000 euro.

Pentru 2024, planurile Nova Poshta pentru România vizează deschiderea a patru noi oficii poștale în Capitală, plus câte unul în Brașov, Timișoara, Iași și Cluj-Napoca.

Noi urmărim să conectăm afacerile din România cu afacerile din Ucraina și Republica Moldova. Politica de preț a companiei urmărește ca nivelul acestora să se încadreze în media pieței, să nu fie mai ridicat. Avem servicii pentru persoane fizice, dar vom adăuga în scurt timp și oferta pentru companii”, a anunțat Mihail Popovici, directorul general al Nova Poshta Global Ro, subsidiara locală a curierului din Ucraina.

Noi urmărim să conectăm afacerile din România cu afacerile din Ucraina și Republica Moldova. Politica de preț a companiei urmărește ca nivelul acestora să se încadreze în media pieței, să nu fie mai ridicat. Avem servicii pentru persoane fizice, dar vom adăuga în scurt timp și oferta pentru companii”, a anunțat Mihail Popovici, directorul general al Nova Poshta Global Ro, subsidiara locală a curierului din Ucraina.

Fondată în 2001 de Viaceslav Klimov și Volodimir Popereșniuk, Nova Poshta deține o rețea de peste 10.000 de sucursale în Ucraina, Republica Moldova și Polonia.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM

Realitatea Live

28 Mart. 2025, 12:33
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
28 Mart. 2025, 12:33 // Actual //  Ursu Victor

Lucrările de reabilitare a drumului național R34, pe tronsonul Hîncești – Leova – Cahul – Giurgiulești (km 0+000 – km 83+000), au ajuns la un progres fizic total de 60,74%, potrivit datelor furnizate de Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale (MIDR) la solicitarea BANI.MD.

Până în prezent, stratul de binder (stratul inferior de beton asfaltic) a fost aplicat pe o lungime de 74,784 km, reprezentând 90% din lungimea totală a traseului, fiind inclusă și lărgirea părții carosabile. În ceea ce privește stratul de uzură (stratul superior de asfalt), acesta a fost executat doar pe 20,03 km, ceea ce corespunde unui progres de 24%.

De asemenea, proiectul include reabilitarea a 9 poduri, aflate în diverse stadii de execuție, cu un grad de realizare cuprins între 30% și 89%.

Conform informațiilor oficiale, proiectul trebuia să fie finalizat inițial până la data de 25 decembrie 2024, conform Programului de Lucrări 5. Însă, la data de 7 octombrie 2024, antreprenorul – compania turcă OZKA Insaat A.S. – a prezentat un nou program (Programul de Lucrări 7), în care se prevede finalizarea lucrărilor abia în decembrie 2026.

În legătură cu informația privind o posibilă insolvență a companiei OZKA Insaat A.S., Ministerul precizează că Administrația de Stat a Drumurilor (ASD) nu deține informații oficiale în acest sens, ceea ce face imposibilă confirmarea sau infirmarea acestor speculații.

Drumul de 83 de kilometri trebuia finalizat în februarie 2023, însă progresul lucrărilor avansează lent. Valoarea contractului pentru acest proiect se ridică la peste 56 de milioane de euro, finanțare acordată de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD).

În trecut, segmentul Hîncești-Cantemir a fost adjudecat de compania italiană Serenissima Costruzioni S.P.A., însă aceasta nu a reușit să înceapă lucrările, intrând în insolvență. Proiectul a fost reluat ulterior de compania OZKA, care are o experiență de peste 25 de ani în domeniu și 350 de angajați, însă progresul lucrărilor este criticat pentru ritmul lent.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | PREȘEDINTELE CEHIEI, PETR PAVEL, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA CHIȘINĂU
NO COMMENT | PREȘEDINTELE CEHIEI, PETR PAVEL, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA CHIȘINĂU
NO COMMENT | FEROVIARII AU IEȘIT DIN NOU LA PROTEST ÎN FAȚA GUVERNULUI ȘI PREȘEDINȚIEI
NO COMMENT | FEROVIARII AU IEȘIT DIN NOU LA PROTEST ÎN FAȚA GUVERNULUI ȘI PREȘEDINȚIEI
NO COMMENT | NOUA MINISTRĂ A DEZVOLTĂRII ECONOMICE ȘI DIGITALIZĂRII A DEPUS JURĂMÂNTUL
NO COMMENT | NOUA MINISTRĂ A DEZVOLTĂRII ECONOMICE ȘI DIGITALIZĂRII A DEPUS JURĂMÂNTUL
NO COMMENT | SALVATORII ATENŢIONEAZĂ DESPRE PERICOLELE INCENDIILOR DE VEGETAŢIE
NO COMMENT | SALVATORII ATENŢIONEAZĂ DESPRE PERICOLELE INCENDIILOR DE VEGETAŢIE
NO COMMENT | INTERVENŢIA POMPIERILOR LA LICHIDAREA INCENDIULUI DIN CAPITALĂ
NO COMMENT | INTERVENŢIA POMPIERILOR LA LICHIDAREA INCENDIULUI DIN CAPITALĂ
NO COMMENT | INCENDIUL DIN CENTRUL CHIŞINĂULUI SURPRINS CU DRONA
NO COMMENT | INCENDIUL DIN CENTRUL CHIŞINĂULUI SURPRINS CU DRONA