Un grup de consumatori de top din China a cerut boicotarea unei promoții a KFC, spunând că aceasta încurajează risipa de alimente.
Asociația consumatorilor din China (CCA) spune că promoția i-a adus pe unii clienți într-o frenezie de cumpărare. KFC a lansat promoția săptămâna trecută cu Pop Mart, un producător chinez de jucării cunoscut pentru cutiile sale misterioase.
Clienții pot colecta versiuni în ediție limitată ale păpușilor Dimoo cu ochi mari și cu față rotundă atunci când cumpără anumite mese KFC.
KFC „a folosit vânzările de cutii oarbe în ediție limitată pentru a induce și a tolera achiziția irațională și excesivă de către consumatori a seturi de masă, ceea ce contravine ordinii publice, bunelor obiceiuri și spiritului legii”, a declarat CCA, afiliată statului, într-un comunicat.
Acest lucru l-a determinat pe un client să cheltuiască 10.494 de yuani (1.202 lire sterline; 1.649 dolari) pentru mai mult de 100 de mese dintr-o singură dată pentru a colecta jucăriile, în timp ce oamenii au plătit și altora pentru a le cumpăra mâncare sau pur și simplu le-au aruncat, se adaugă declarația.
KFC a lansat o promoție extrem de populară săptămâna trecută pentru a sărbători cea de-a 35-a aniversare de la deschiderea primului său punct de vânzare în China continentală.
Yum China, care operează KFC China, și Pop Mart nu au răspuns imediat solicitărilor de comentarii din partea BBC.
În 2020, guvernul chinez a lansat o campanie majoră împotriva risipei alimentare, care a fost condusă de președintele Xi Jinping.
Președintele Xi a numit cantitatea de mâncare irosită drept „șocantă și supărătoare”.
„Campania pentru farfurie curate” a venit pe fundalul preocupărilor tot mai mari cu privire la securitatea alimentară în timpul pandemiei.
În campanie, influențatorilor online li s-a interzis să mănânce pe platformele de socializare, în timp ce vizitatorii restaurantelor au fost îndemnați să nu comande mai mult decât puteau mânca.