Unicul din Moldova! Un Ford Mustang Shelby GT350 va fi expus la AutoClassica la Castel Mimi

22 Sept. 2023, 15:20
 // Categoria: Comercial // Autor:  MD Bani
22 Sept. 2023, 15:20 // Comercial //  MD Bani

La sfârșitul acestei săptămâni, pe 23 şi 24 septembrie, AutoBlog.MD va organiza evenimentul numit AutoClassica la Castel Mimi – o expoziție auto în care vor putea fi văzute cele mai frumoase automobile istorice din țară, cât și din afara ei, împreună cu unele exemplare de colecție care peste ani vor trece și ele în categoria mașinilor veritabile de epocă.

Şi, după cum v-am promis, despre câteva modele unicate vă povestim pe scurt în articole individuale, acesta fiind dedicat unei alte legende care nu are cum să lipsească de la un asemenea eveniment – primul Mustang Shelby din istorie!

Acest Mustang este în versiunea Shelby GT350, a fost produs în 1967 şi este o legendă în lumea automobilelor sportive americane. A apărut la lumina zilei în rezultatul colaborării dintre Ford și Carroll Shelby, un celebru pilot și constructor de mașini de curse.

Designul exterior a păstrat aspectul clasic al Mustang-ului de bază, însă o serie de elemente sportive şi specifice au fost adăugate de Shelby în cadrul unui bodykit, fiind confecționate inclusiv din fibră de sticlă. O caracteristică în acest sens este grila de radiator cu deschidere mai mare pentru o mai bună răcire a motorului. De asemenea, automobilul era disponibil de comandat în culori și finisaje mai exclusiviste, dar a devenit cunoscut în special pentru combinaţia Wimbledon White cu dungi albastre.

În mod evident, cel mai important lucru din această maşină se află sub capotă: un V8 Cobra de 4.7 litri cu 306 CP şi 446 Nm de cuplu. Acest motor oferea o performanță excelentă și sunetul inconfundabil al unui V8 american. Era oferit cu o cutie mecanică în patru trepte (opţională, automată în trei trepte) pentru o experiență de condus autentică și control asupra puterii motorului. Suspensia sa sport a fost reglată pentru manevrabilitate excelentă pe şosele, menționează autoblog.md.

Interiorul îi este simplu și orientat către conducătorul auto. Are scaune sport, un volan cu trei spite și indicatoare de bord funcționale. Confortul era secundar performanței, deoarece acest model era menit să ofere o experiență de condus sportivă. Pentru prima dată, GT350 din 1967 a fost oferit aer condiționat, precum și radio AM/FM. În timp ce aceste dotări erau privite în primul rând ca fiind minimumul necesar al zilei, includerea lor a fost destul de notabilă, deoarece vehiculele anterioare Shelby erau în principal lipsite de orice facilități neesențiale.

Realitatea Live

04 Dec. 2025, 17:12
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
04 Dec. 2025, 17:12 // Slider //  Grîu Tatiana

Bulgaria, Grecia și România au semnat la Bruxelles, un Memorandum de Înțelegere care pune în mișcare unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură regională ale ultimilor ani: dezvoltarea unei axe de transport care să conecteze Marea Egee cu Marea Neagră. Documentul stabilește cooperarea celor trei state în cadrul Platformei pentru Coridorul Marea Neagră – Marea Egee și creează baza pentru investiții majore în domeniul rutier, feroviar și fluvial. Comisarul european pentru transporturi și turism, Apostolos Tzitzikostas, a anunțat sprijinul instituțional al Comisiei Europene, calificând proiectul drept un pas decisiv spre o conectivitate mai rapidă și rezilientă în sud-estul Europei, scrie digi24.ro.

Planul include construirea a trei noi poduri peste Dunăre, văzute ca element strategic pentru conectivitatea dintre România și Bulgaria. Va fi edificat un al doilea pod mixt între Ruse și Giurgiu, urmat de un pod Silistra–Călărași și un altul la Nikopol–Turnu Măgurele. Autoritățile din regiune afirmă că aceste proiecte vor reduce congestionările de frontieră, vor crea opțiuni logistice suplimentare și vor asigura infrastructură adaptată inclusiv pentru mobilitate militară, dacă situația o va impune. În paralel, vor fi modernizate liniile de feribot existente, pentru a permite utilizarea lor duală, atât civilă, cât și strategică.

Planul atașat memorandumului descrie trei orientări majore ale coridorului sud–nord, având ca puncte de plecare Atena, Salonic și Alexandroupolis și ca destinații Sofia, Vidin, Ruse și București, cu extensii spre Europa Centrală, Ucraina și Republica Moldova. Astfel, porturile din regiune ar putea beneficia de noi fluxuri comerciale, iar țări precum Republica Moldova ar obține o conectivitate îmbunătățită către rețeaua europeană, ceea ce ar favoriza transportul de mărfuri și posibile proiecte logistice regionale.

Cele trei state au anunțat că vor utiliza fondurile europene disponibile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și vor include investițiile în următorul buget multianual 2028–2034.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII