Vânătorii de chilipiruri. Warren Buffett și Michael Burry așteaptă o prăbușire a pieței bursiere

18 Aug. 2023, 04:55
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
18 Aug. 2023, 04:55 // Actual //  bani.md

Warren Buffett și Michael Burry sunt pregătiți și așteaptă ca acțiunile să se prăbușească și să apară chilipiruri, spune Robert Kiyosaki.

„Buffett are 147 de miliarde de dolari pe bară, banii lui sunt în titluri de Trezorerie pe termen scurt”, a declarat Kiyosaki în emisiunea „Cavuto: Coast to Coast” de marți. „Michael Burry de la „The Big Short”, el este în criză de piață chiar acum.”

„Îi privesc pe acești tipi care așteaptă ca piața să se prăbușească și apoi se întorc. Sunt o mulțime de bani care stau pe margine în acest moment”, a spus Buffett.

Berkshire Hathaway, compania lui Buffett, a vândut acțiuni în valoare netă de 8 miliarde de dolari și și-a încetinit răscumpărările în ultimul trimestru. Acest lucru a alimentat o creștere cu 13% a sumei totale a numerarului său și a titlurilor de Trezorerie, ajungând la un nivel aproape record de 147 miliarde de dolari.

Între timp, Scion Asset Management a lui Burry a dezvăluit săptămâna aceasta că deținea opțiuni de vânzare pe SPDR S&P 500 ETF Trust și Invesco QQQ Trust la sfârșitul lunii iunie. Aceste fonduri tranzacționate la bursă urmăresc indicii de referință S&P 500 și, respectiv, Nasdaq-100. Opțiunile lui Burry înseamnă că acesta va avea de câștigat dacă indicii scad.

Warren Buffetta vândut acțiuni de 33 de miliarde de dolari

Buffett nu a prezis în mod explicit o prăbușire a pieței bursiere, dar a vândut acțiuni în valoare netă de 33 de miliarde de dolari și a mărit suma de numerar a Berkshire cu 38 de miliarde de dolari în ultimele trei trimestre. Vânătorul de chilipiruri are acum destulă „pulbere uscată” pe care să o folosească pentru acțiuni la prețuri reduse și achiziții dacă piața se retrage – așa cum a făcut în timpul Marii Recesiuni, când a încheiat tranzacții cu Goldman Sachs, General Electric și multe alte companii.

În ceea ce-l privește pe Burry, acesta a avertizat asupra unei bule istorice și a prezis „mama tuturor prăbușirilor”. Ultimele sale poziții scurte au tras un semnal de alarmă, deoarece a fost unul dintre puținii oameni care au prezis și au profitat de prăbușirea pieței imobiliare americane în 2008. La fel ca Buffett, este un investitor de valoare, specializat în detectarea întreprinderilor subevaluate și caută să profite de vânzările.

În opinia lui Kiyosaki, Buffett face rezerve de numerar, iar Burry pariază împotriva indicilor de referință, deoarece se așteaptă ca acțiunile să se prăbușească. Deși este posibil ca șeful Berkshire să fi găsit pur și simplu puține lucruri care să merite cumpărate, iar șeful Scion să își fi acoperit portofoliul, este cu siguranță posibil ca aceștia să considere că piața bursieră este supraîncălzită și că se îndreaptă spre probleme.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală