Wildberries intră pe piața din Moldova. Marele retailer anunță că vom primi comenzile la 1.200 de puncte de livrare

09 Iul. 2021, 10:47
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
09 Iul. 2021, 10:47 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Marele retailer internațional online Wildberries anunță deschiderea unui magazin online în Moldova, care a devenit a 15-a țară de prezență a companiei.

Wildberries oferă noilor săi cumpărători din Moldova aproximativ 5,5 milioane de articole de la 43 de mii de mărci: îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii pentru adulți și copii, produse de înfrumusețare și jucării pentru electronice, cărți, papetărie și articole de uz casnic.

Cumpărătorii pot plasa o comandă atât pe site-ul md.wildberries.ru, cât și utilizând aplicații mobile bazate pe iOS și Android.

„Suntem încântați să oferim noilor noștri cumpărători din Moldova o gamă largă de produse unice de la producători locali și internaționali care nu erau disponibile anterior în țară. Toate produsele pot fi selectate online și primite simultan la unul dintre punctele de emitere a comenzilor sau comandând livrarea la domiciliu sau la birou. Datorită aplicațiilor mobile funcționale ale Wildberries, puteți face cumpărături literalmente din mers – în timp ce mergeți, în drum spre serviciu sau chiar stați la coadă ”, a comentat serviciul de presă Wildberries.

Livrarea mărfurilor se va face cu ajutorul partenerilor logistici. Clienții magazinului online își vor putea primi comenzile la 1.200 de puncte de livrare partenere din Moldova sau prin livrare prin curier către casele lor, dacă punctul de emitere este departe de locul de reședință al cumpărătorului.

Moldova a devenit a 15-a țară de prezență a companiei. În 2021, Wildberries a lansat vânzări și în SUA, Germania, Franța, Italia, iar în 2020 s-a extins în Polonia, Slovacia, Israel și alte țări.

Despre Wildberries

Wildberries este cel mai mare retailer online din Rusia, operând pe piață de 16 ani. Geografia prezenței companiei acoperă 15 țări: Rusia, SUA, Polonia, Slovacia, Belarus, Kazahstan și altele. Cifra de afaceri a Wildberries în 2020 a crescut cu 96% și a ajuns la 437,2 miliarde de ruble. Peste 2 milioane de comenzi sunt procesate zilnic pe Wildberries. Compania are 118 mii de parteneri și puncte proprii de emitere a comenzilor.

Sortimentul Wildberries include 14 milioane de SKU-uri de produse de la 130.000 de mărci rusești și străine: îmbrăcăminte și încălțăminte, accesorii, produse de înfrumusețare, produse pentru copii, electrocasnice și electronice, articole de uz casnic, bijuterii, alimente, cărți, produse digitale și multe altele. Aproximativ 50% din mărfuri sunt produse în Rusia.

Compania este clasată pe locul 1 în clasamentul Forbes la „Top 10 vânzători de runete”. De patru ani la rând, Wildberries a fost cel mai mare magazin online din Rusia în ceea ce privește vânzările online, potrivit datelor agenției analitice Data Insight. Wildberries este una dintre cele mai mari zece resurse de internet din Rusia în ceea ce privește traficul, potrivit SimilarWeb.

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII