Constructorul auto german Volkswagen va renunţa la mai multe zeci de modele cu motoare pe combustie internă până la finele acestui deceniu. Astfel, producătorul se va concentra pe producţia vehiculelor premium mai profitabile, a declarat directorul financiar de la VW, Arno Antlitz, pentru Financial Times.
Arno Antlitz a anunţat că Volkswagen îşi va reduce gama de modele cu motoare pe benzină şi motorină, care în prezent este compusă din cel puţin 100 de modele pentru toate mărcile din portofoliul grupului, cu 60% în Europa pe parcursul următorilor opt ani.
„Acum obiectivul principal nu este creşterea. Suntem mai concentraţi pe calitate şi pe marje de profit decât pe volume şi cote de piaţă”, a spus Arno Antlitz, în ceea ce constituie o inversare semnificativă a poziţiei adoptată de foştii directori de la VW.
De exemplu, Martin Winterkorn, care a fost nevoit să demisioneze din postul de CEO în urma scandalului Dieselgate, avea ca principal obiectiv devansarea Toyota şi General Motors pentru ca Volkswagen să devină cel mai mare constructor auto mondial în termeni de volume de vânzări până în 2018, scrie Agerpres.
În încercarea de a deveni lider mondial, Volkswagen şi-a păstrat o prezenţă solidă pe pieţele neprofitabile din America de Nord şi America Latină, inundând regiunea cu noi modele chiar dacă înregistra pierderi. Cu toate acestea, criza de semiconductori i-a forţat pe constructorii de automobile să reducă producţia anul trecut, chiar dacă cererea a explodat. În aceste condiţii, mărcile de lux precum Mercedes şi BMW au crescut preţurile pentru modele lor şi au înregistrat profituri record în 2021, chiar dacă au vândut mai puţine unităţi.
În acest context, Volkswagen a început să urmeze o strategie similară. Astfel, producătorul auto se va concentra pe construcția modelelor premium Audi şi Porsche, care au fost responsabile pentru cea mai mare parte din profitul înainte de taxe în valoare de peste 20 de miliarde de euro înregistrat de grupul VW anul trecut.