3 mentalități de nivelul unui CEO, care creează libertate și independență financiară

21 Iun. 2021, 13:28
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
21 Iun. 2021, 13:28 // Oameni şi Idei //  MD Bani

Nu este neobișnuit ca antreprenorii să construiască o afacere la care să se simtă eact ca la o slujbă. Se întâmplă din cauza tensiunii și a responsabilităților care se transpun pe umerii proprii. Dar dacă doriți să scalați și să experimentați o creștere exponențială în afacerea dvs., va trebui să înțelegeți și să executați mentalitatea de CEO.

Trebuie să fii liderul care conduce compania, altfel vei rămâne blocat în viața zilnică.

Mentalitatea CEO-ului nu este doar un meme drăguț pe Instagram.

Este o filozofie și un mod de a construi o afacere, o expăeriență care vă ajută să vă scalați într-un mod care nu vă implică tot timpul.

Iată trei mentalități la nivel de CEO care creează libertate și independență financiară.

Aceste mentalități vă permit să construiți o afacere care să se alinieze valorilor, scopului și viziunii dvs.

Legat de aceasta: mentalitatea CEO va crește afacerea dvs.

1. Înțelegeți importanța prioritizării de sine.

Prea des, suntem hrăniți de convingerea că este egocentric să ne prioritizăm pe noi înșine, nevoile, obiectivele și modul în care ne petrecem timpul. Ne dedicăm circumstanțelor exterioare, adesea fără a lăsa suficient timp pentru ceea ce avem nevoie pentru a ne construi afacerea.

Dacă aveți de gând să construiți o afacere care să escaladeze, trebuie să înțelegeți importanța prioritizării de sine. Există o mare diferență între a fi egoist și a da prioritate propriei persoane. Scopul nostru ar trebui să fie să ne oferim valoare nouă înșine și să ajungem într-un loc al abundenței.

Adevărata libertate înseamnă să petreci timpul așa cum vrei să-l petreci și să faci ceea ce vrei să faci. Înseamnă că te trezești, te uiți la programul tău și vezi articole și sarcini care te fac să te simți bine cu privire la modul în care îți vei petrece ziua.

Dacă programul dvs. este plin de cerințele și dorințele tuturor celorlalți, nu veți construi niciodată o afacere care să vă ofere tipul de libertate pe care doriți să o promovați.

Prioritizarea de sine înseamnă că lucrați asupra dvs., a obiectivelor și a sarcinilor pe care trebuie să le îndepliniți (mai întâi) și apoi lăsați lumea exterioară să aibă acces la energia voastră. Dăruiești ceea ce este în plus.

2. Reglați solicitările de energie neplanificate

Sunteți antreprenor și, pe măsură ce vă construiți afacerea, veți intra fără îndoială în lumina reflectoarelor. Pe măsură ce vă expuneți mai mult consumatorilor, vor exista mai multe solicitări de timp și de energie. O mentalitate la nivel de CEO te face să înțelegi că nu vei avea suficient timp pentru tine dacă îți dai timpul și energia altora.

Oricât de greu poate fi să spui nu, trebuie să devină un obicei zilnic dacă vrei să reușești să petreci timpul cu sarcinile și obiectivele care te ajută să-ți optimizezi energia. Energia ar trebui să fie cheltuită într-un mod concentrat și intenționat, dacăvreți să fie suficientă.

Tratați-vă timpul ca pe cea mai valoroasă resursă. Prioritizează ceea ce are sens pentru următorii tăi pași și evaluează fiecare cerere de energie, pornind de la acel plan.

3. Petrece-ți timpul construind o afacere care să se alinieze viziunii tale.

În lumea antreprenoriatului digital, suntem expuși la tot felul de puncte de vedere diferite despre construirea unei afaceri. Vedem succesul și eșecul jucându-se în fiecare zi pe social media. Aceste opinii despre antreprenoriat modelează modul în care ne dezvoltăm afacerea, indiferent dacă ne dăm seama sau nu.

Scopul tău ar trebui să fie să construiești o afacere care să se alinieze viziunii tale despre antreprenoriat. Este în regulă să modelezi succesul. Este bine să folosești succesul altora ca sursă de inspirație, dar la sfârșitul zilei, această afacere trebuie să fie afacerea ta.

Dacă tot ce faci este să-ți petreci timpul făcând lucruri pe care crezi că sunt ceea ce vrei să faci – în loc de ceea ce se aliniază cu viziunea ta – acela va fi timp pierdut. Petreceți-vă timpul prețios într-un mod concentrat.

Energia ta vorbește înainte să spui vreodată un cuvânt. Când oferiți energie la nivel de CEO, atrageți clienți care vă înțeleg valoarea. Dacă ceea ce atrageți acum este schimbul și cererea gratuită a consumatorilor, verificați mentalitatea și energia pe care o scoateți.

Fii CEO-ul afacerii tale.

Petrece-ți timpul lucrând la crearea tipului de afacere care vă oferă adevărată libertate, independență financiară și abilitatea de a face lucrări care vă îndeplinesc scopul.

Realitatea Live

04 Iul. 2025, 18:52
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
04 Iul. 2025, 18:52 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Sezonul 2025 al cireșelor aduce provocări și oportunități pentru producătorii moldoveni, în contextul unor fluctuații semnificative pe piața internațională, anunță Asociația Moldova Fruct.

Deși exporturile în volum au scăzut față de anul trecut – doar 8000 de tone față de 10.000 de tone în iunie 2024 – valoarea totală a exporturilor a crescut spectaculos, ajungând la 20 milioane de dolari, față de 13 milioane în aceeași perioadă a anului trecut. Creșterea cu 51,4% a prețului mediu de export a compensat pierderile cantitative.

Situația regională a influențat direct acest salt valoric. În timp ce Italia se bucură de un sezon bogat și o cerere crescută, alte țări importante producătoare, precum Grecia și Turcia, au fost afectate sever de condițiile meteo extreme din primăvară. Inclusiv recolta din Republica Moldova a fost influențată de acești factori, cu efecte asupra volumelor disponibile pentru export.

Pe lângă valoarea crescută, o schimbare notabilă este și în structura geografică a exporturilor. Dacă în 2024 84% din cireșe mergeau spre țările CSI, în 2025 ponderea a scăzut la 70%. În schimb, livrările către statele din Uniunea Europeană s-au majorat de la 16% la 28%. Printre noile piețe se numără Italia, Croația, Serbia, Bosnia și Danemarca.

Piața din România s-a remarcat printr-o evoluție spectaculoasă: în iunie 2025 au fost exportate 1666 tone de cireșe moldovenești, de aproape două ori mai mult decât în aceeași lună din 2024 (842 tone), iar valoarea acestora a crescut cu 65%.

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO