Omanii inteligenți emoțional îmbrățisează regula 25/5. Aceasta îi ajută să mențină concentrarea și să fie mai productivi.
Cum funcționează?
În primul rând este necesar să faceți o listă cu 25 de obiective în carieră. După ce ai scris lista, încercuiește primele cinci scopuri.
Ideea este că, pentru a rămâne concentrat pe îndeplinirea obiectivelor de la 1 la 5, trebuie să rămâi complet departe de a lucra la obiectivele 6-25.
Este vorba doar de concentrare. Este aproape imposibil să realizezi 25 de lucruri. Dacă vă concentrați puteți realiza de la 3 până la 5 scopuri.
Cheia nu sunt numerele (25 și 5) – principiul este ceea ce stă spatele acestor numere. Este ușor să veniți cu lucruri pe care doriți cu adevărat să le faceți, dar este și mai ușor să vă distrageți atenția de la progresul efectiv în aceste cinci lucruri, deoarece vă prindeți de emoție, bucurie, câștigurile pe termen scurt ale lucrurilor care pur și simplu nu sunt la fel de importante.
Din acest motiv este atât de important să identificați lucrurile „mai puțin importante” – astfel încât să știți exact ce vă împiedică.
Cum se aplică regula 25/5?
De exemplu, în fiecare dimineață, nu faceți doar o listă cu ceea ce trebuie să faceți; fă o listă cu toate lucrurile pe care vrei să le faci – sau pe care alții vor să le facă – care te vor împiedica să lucrezi la prioritățile tale.
Puteți face același lucru atunci când creați liste pentru obiectivele dvs. strategice săptămânale, trimestriale și pe termen lung.
În final, scopul pe care încercați să-l învățați este să nu faceți mai multe liste.
Mai degrabă, vrei să te antrenezi să pui următoarele întrebări:
Care sunt acțiunile care mă împiedică să-mi ating obiectivele?
Cum le pot evita cu orice preț?
Așadar, data viitoare când te vei distra, amintește-ți regula 25/5.
Și schimbați concentrarea de la ceea ce ați putea lucra la ceea ce trebuie să lucrați.