Bill Gates spune că oamenii leneși sunt cei mai buni angajați. Dar „lenea” ta maschează o problemă mai profundă?

27 Iul. 2021, 12:14
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
27 Iul. 2021, 12:14 // Oameni şi Idei //  MD Bani

Bill Gates crede că ar trebui să angajezi oameni leneși. El a spus: „Aleg o persoană leneșă pentru a face o treabă grea. Pentru că o persoană leneșă va găsi o modalitate ușoară de a o face.” Totuși, unii specialiști spun că lenea poate ascunde probleme mai grave, precum necesitatea de odihnă. Iar pentru că o persoană poate găsi soluții bune, într-o perioadă scurtă de timp, nu înseamnă că este leneșă, dar înseamnă că știe să prioritizeze.

Alegerea unei persoane care va face o treabă „pe calea ușoară” și va rezolva problema dificilă din fața lor poate fi mai bună decât a mobiliza o întreagă echipă. Cea mai grea cale de multe nu înseamnă că este cea mai bună cale. De fapt, în lumea startup-ului, livrarea excesivă poate fi la fel de periculoasă ca și livrarea atunci când timpul și banii sunt resurse finite și o soluție mai mică ar fi rezolvat problema în mod eficient. Faptul că o persoană alege calea cea mai ușoară nu înseamnă că este leneșă. Asta îi face buni la prioritizare, lucrători eficienți și oameni mai rezistenți.

Categorizarea tuturor acestor comportamente ca leneși este nespecifică și nejustificată. Un coleg a ratat un termen în ciuda faptului că a avut suficient timp? Leneş. Preferăm să dormim în loc să mergem la sală? Leneş. Dar nu este atât de simplu. Lenea nu este problema; este un simptom. Motivele mai profunde ale ezitării noastre de a acționa pot fi problememaigrave. Să ne simțim leneși este adesea un semn că avem nevoie de odihnă. Odihna nu este egală cu lenea.

Este o concepție greșită. De multe ori arată similar. Cultura tehnologică în general are această problemă: percepția productivității este mai importantă decât productivitatea reală.

Uneori, cel mai productiv lucru pe care îl poți face este odihna. Așa cum am mai scris, odihna este esențială pentru productivitate. Odihna este un partener de muncă. Unul nu se poate termina fără celălalt. Odihna în timpul zilei de lucru, ca într-o plimbare lungă, poate fi importantă în generarea de idei creative. Pauzele mai lungi sunt esențiale în prevenirea epuizării. Ceea ce poate părea lene, te face mai bun.

Atunci când te odihnești, odihnește-te cu adevărat. Nu navigați pe internet. Nu răspundeți la e-mail în vacanță. Luați cu adevărat spațiul pentru odihnă restaurativă – și acordați-le colegilor dvs. și acel spațiu. Probabil că veți reveni motivat și mai bine echipat pentru a lucra.

Ce ne mai poate spune senzația de lene?

Ești bine odihnit, bine hidratat, în orele de vârf și încă mai ai probleme cu motivarea. Te face leneș asta?

Nu este atât de simplu.

Lipsa motivației este un lucru pe care mulți dintre noi îl reproșăm pentru că eșuăm personal. În loc să aruncați insulte, încercați să vă întrebați de ce evitați anumite sarcini. Nu vă mulțumiți cu răspunsurile ușoare. Poate că nu ești atât de inspirat de jobul tău acum, deoarece nu înveți nimic nou. Poate vă este frică de disconfortul care vine cu progresul, ca la sala de sport, sau de eșecul în sine, ca și cu un proiect de pasiune care ar putea să nu conducă la nimic.

Acestea sunt probleme mai complexe de rezolvat decât lenea. Pentru a le adresa celorlalți, trebuie să provii dintr-un loc de profundă empatie. Nu este ușor să vorbești despre temerile de inadecvare sau pierderea sensului în munca ta. Este o problemă umană, nu o problemă a rezultatelor, dar are un impact asupra rezultatului. Conectarea cu ceilalți la locul de muncă îi face pe oameni mai productivi. În plus, lucrând dintr-un loc de curiozitate și nu de presupuneri de lene, rămâi pe aceeași parte a problemei.

Pentru a rezolva aceste probleme în tine, trebuie să evaluezi informațiile adunate din interogarea așa-numitei tale lenei. Identificarea a ceea ce te împiedică, indiferent dacă este vorba de tendințe perfecționiste sau de autoeficacitate scăzută, este primul pas către acțiune.

Riscul de lene este că se va transforma în stagnare. Trebuie să faceți alegeri care să abordeze cauza principală. Nu vei fi doar mai productiv. S-ar putea chiar să fii mai fericit. Asta contează, nu numai pentru că ești o persoană care merită fericirea, ci și pentru că oamenii care sunt fericiți la locul de muncă au mai mult succes. Emoțional influențează gândirea, așa că, dacă ești mai împlinit la locul de muncă, gândurile și acțiunile tale vor înflori.

Deci, ce facem în legătură cu asta?

Valorificați principiul progresului. Principiul progresului afirmă că „dintre toate lucrurile care pot stimula emoțiile, motivația și percepțiile în timpul unei zile de lucru, cel mai important este progresul în munca semnificativă”. Simțind un sentiment de progres și bucurându-vă de micile victorii vă poate ajuta să luptați cu vocea din capul dvs. care spune că munca este prea dificilă sau că proiectul este prea mare pentru a fi abordat.

Apăsați butonul de resetare cu un pui de somn. Studiile arată că un pui de somn de 30 de minute poate opri deteriorarea performanței. Un pui de somn de 60 de minute îl poate inversa. Dacă te simți leneș, ar putea fi indicativul tău de odihnă.

Concentrați-vă pe ceva mai ușor. Lipsa de semnificație în munca dvs. este un factor principal care contribuie la diminuarea motivației. Dacă nu doriți – sau nu sunteți în stare – să faceți o mare schimbare, vorbiți cu persoanele asupra cărora munca voastră are un impact, nu doar ceea ce produceți. Acest lucru schimbă accentul de la sarcinile pe care trebuie să le îndepliniți către modul în care puteți ajuta oamenii, atât în interior, cât și în exterior.

Fă mai puține. Mai ales ca fondator, a face mai puțin poate fi teribil. Deleghează unele activități unor persoane care pot face asta mai bine dect tine și nu în ultimul rând poți amâna să faci ceva dacă această nu este o sarcină importantă.

Realitatea Live

17 Iul. 2025, 14:02
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  Ursu Victor
17 Iul. 2025, 14:02 // Bănci şi Finanţe //  Ursu Victor

Parlamentul a adoptat recent, în lectură finală, un proiect de lege care întărește drepturile consumatorilor de servicii financiare și sporește responsabilitatea furnizorilor din acest sector. Actul normativ marchează începutul procesului de modernizare a cadrului legal, în perspectiva armonizării cu legislația Uniunii Europene.

Conform noilor reglementări, colectarea datoriilor aferente contractelor de credit de consum va intra sub supravegherea Comisiei Naționale a Pieței Financiare (CNPF), care va controla respectarea limitelor privind dobânda, comisioanele și costul total al creditului, acesta neputând depăși suma debursată.

CNPF va monitoriza și activitatea intermediarilor – inclusiv brokeri și agenți de credite – pentru a combate practicile comerciale incorecte și abuzurile în procesul de vânzare a bunurilor în rate. Totodată, beneficiarii de credite de la Asociațiile de Economii și Împrumut vor beneficia de același regim de protecție ca ceilalți consumatori financiari, iar fidejusorii vor fi acoperiți de Legea privind contractele de credit de consum, la fel ca debitorii principali.

Noua lege introduce și obligația creditorilor de a adopta politici interne privind restructurarea datoriilor pentru debitorii aflați în dificultate, măsură ce va consolida protecția în perioade de criză economică. În plus, sunt clarificate aspecte legate de aplicarea dobânzii de întârziere și este impusă obligativitatea includerii graficului de rambursare în informația precontractuală.

O modificare importantă vizează calcularea perioadei de trei ani pentru reparația cu piese originale a vehiculelor asigurate, care va începe de la data primei înmatriculări, nu de la anul fabricației. Aceasta corectează o practică defavorabilă pentru posesorii de mașini înmatriculate cu întârziere.

Pentru contractele de asigurare, furnizorii vor fi obligați să analizeze necesitățile fiecărui consumator și să ofere documente de informare înainte de semnare. În plus, constatarea amiabilă va putea fi completată și în format electronic, facilitând procedura în caz de accident.

Pentru produsele financiare combinate, cum ar fi vânzările în rate cu polițe de asigurare incluse, consumatorii vor primi informații separate pentru fiecare componentă și vor avea posibilitatea de a le achiziționa distinct. Publicitatea la aceste servicii va fi supusă unor reglementări mai stricte pentru a preveni inducerea în eroare.

Legea prevede și o procedură standard de soluționare a reclamațiilor la nivelul furnizorilor, cu termen de răspuns de maximum 15 zile lucrătoare. Dacă răspunsul nu este satisfăcător, consumatorii pot sesiza CNPF sau instanțele de judecată.

Pentru creșterea eficienței controlului, CNPF va avea dreptul să efectueze „cumpărături de control” – metode anonime de testare a conformității furnizorilor, utile în depistarea neregulilor ascunse.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | DIPLOME DE LICENŢĂ ȘI MASTER PENTRU 508 ABSOLVENŢI AI FACULTĂŢII DE DREPT
NO COMMENT | DIPLOME DE LICENŢĂ ȘI MASTER PENTRU 508 ABSOLVENŢI AI FACULTĂŢII DE DREPT
NO COMMENT | 35 DE ANI DE LA PROCLAMAREA SUVERANITĂȚII REPUBLICII MOLDOVA
NO COMMENT | 35 DE ANI DE LA PROCLAMAREA SUVERANITĂȚII REPUBLICII MOLDOVA