FOTO Istoria cuplului francez care a cumpărat o vilă în Bali, fără a cunoaște locul. Acum, o noapte costă 1.220 dolari

07 Sept. 2021, 17:12
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
07 Sept. 2021, 17:12 // Oameni şi Idei //  MD Bani

Să cumperi o casă într-un loc pe care nu-l cunoști sau nu l-ai vizitat niciodată poate fi destul de riscant și stresant.  Totuși, un cuplu din Franța au făcut acest lucru în 2011, atunci când o prietenă le-a spus că în Bali se vinde o proprietate, chiar lângă casa ei. După achiziție a început și construcția unei vile în stil balinez, care cu timpul s-a extins. Cu toate că inițial planificau un loc pentru odihna proprie, acum vilele sunt oferite și spre închiriere.

„Ceea ce nu și-au dat seama până nu au ajuns în Bali a fost că au cumpărat o oază. Aproape de pauzele de surf ale plajei Echo din Canggu și înconjurate de câmpuri de orez, proprietarii descoperiseră o adevărată ascunzătoare.”

Cuplul a numit locuința Villa Zelie.

„Ceea ce a început ca o vilă cu cinci dormitoare a devenit un sat liber, cu zece pavilioane. Vilele care servesc ca dormitoare sunt împrăștiate la marginea proprietății, iar un pavilion de locuit și un pavilion cu mese se află în spatele unei piscine.”

Fiecare piesă de mobilier din vilă este fie antică, fie lucrată manual. Cuplul a expediat din Java joglos (acoperișuri boltite) vechi de 200 de ani pentru a ocupa locul central în fiecare gladak. Păsările de lemn atârnă de tavanul pavilionului piscinei. Cadele de baie sunt cioplite din rocă vulcanică neagră. O ușă veche din lemn este acum o masă pentru vila de la piscină, iar un seif din secolul al XIX-lea este elementul central al dormitorului principal.

Vila medie cu cinci dormitoare costă în jur de 761.000 USD în Canggu, potrivit agenției imobiliare Bali Home IMMO Property, dar cuplul știe că nu vor deține niciodată terenul. Străinii pot cumpăra un contract de închiriere de la 25 la 30 de ani, pe care îl pot prelungi, dar terenul va aparține întotdeauna balinezilor.

Proprietarii au refuzat să împărtășească cât au plătit pentru casă, dar au spus că au cheltuit la fel de mult pentru renovări ca și pentru achiziția inițială a vilei.

Villa Zelie a început să fie oferită cu chirie oaspeților în 2018 și acum costă 1.220 USD pe noapte.

 

Realitatea Live

04 Dec. 2025, 17:12
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
04 Dec. 2025, 17:12 // Slider //  Grîu Tatiana

Bulgaria, Grecia și România au semnat la Bruxelles, un Memorandum de Înțelegere care pune în mișcare unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură regională ale ultimilor ani: dezvoltarea unei axe de transport care să conecteze Marea Egee cu Marea Neagră. Documentul stabilește cooperarea celor trei state în cadrul Platformei pentru Coridorul Marea Neagră – Marea Egee și creează baza pentru investiții majore în domeniul rutier, feroviar și fluvial. Comisarul european pentru transporturi și turism, Apostolos Tzitzikostas, a anunțat sprijinul instituțional al Comisiei Europene, calificând proiectul drept un pas decisiv spre o conectivitate mai rapidă și rezilientă în sud-estul Europei, scrie digi24.ro.

Planul include construirea a trei noi poduri peste Dunăre, văzute ca element strategic pentru conectivitatea dintre România și Bulgaria. Va fi edificat un al doilea pod mixt între Ruse și Giurgiu, urmat de un pod Silistra–Călărași și un altul la Nikopol–Turnu Măgurele. Autoritățile din regiune afirmă că aceste proiecte vor reduce congestionările de frontieră, vor crea opțiuni logistice suplimentare și vor asigura infrastructură adaptată inclusiv pentru mobilitate militară, dacă situația o va impune. În paralel, vor fi modernizate liniile de feribot existente, pentru a permite utilizarea lor duală, atât civilă, cât și strategică.

Planul atașat memorandumului descrie trei orientări majore ale coridorului sud–nord, având ca puncte de plecare Atena, Salonic și Alexandroupolis și ca destinații Sofia, Vidin, Ruse și București, cu extensii spre Europa Centrală, Ucraina și Republica Moldova. Astfel, porturile din regiune ar putea beneficia de noi fluxuri comerciale, iar țări precum Republica Moldova ar obține o conectivitate îmbunătățită către rețeaua europeană, ceea ce ar favoriza transportul de mărfuri și posibile proiecte logistice regionale.

Cele trei state au anunțat că vor utiliza fondurile europene disponibile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și vor include investițiile în următorul buget multianual 2028–2034.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII